Wiadomości firmowe

Huawei zaprezentował strategię AI oraz kompleksową ofertę produktów i usług z zakresu sztucznej inteligencji

11.10.2018
Trzecia edycja HUAWEI CONNECT, corocznego międzynarodowego wydarzenia skierowanego do branży ICT, rozpoczęła się 10 października 2018 r. w Shanghai World EXPO Exhibition and Convention Center. Tegoroczna odsłona wydarzenia odbywająca się pod hasłem „Activate Intelligence”, koncentruje się na sztucznej inteligencji (AI) – wyzwaniach, szansach, innowacjach i sposobach jej zastosowania w praktyce.

Trzecia edycja HUAWEI CONNECT, corocznego międzynarodowego wydarzenia skierowanego do branży ICT, rozpoczęła się 10 października 2018 r. w Shanghai World EXPO Exhibition and Convention Center. Tegoroczna odsłona wydarzenia odbywająca się pod hasłem „Activate Intelligence”, koncentruje się na sztucznej inteligencji (AI) – wyzwaniach, szansach, innowacjach i sposobach jej zastosowania w praktyce.

 

Podczas otwarcia konferencji Eric Xu, obecny prezes Huawei, ogłosił strategię Huawei w obszarze sztucznej inteligencji oraz zaprezentował rozbudowane portfolio AI o szerokim zastosowaniu, w tym nową serię układów AI Ascend. Oferta obejmuje również nowe produkty i usługi w chmurze, które zostały stworzone w oparciu o możliwości chipów Ascend. Dzięki kompleksowemu portfolio w obszarze AI, Huawei zamierza dostarczać rozwiązania, które przyczynią się do rozwoju przemysłu i budowy w pełni połączonego, inteligentnego świata.

 

10 zmian, które przyniesie przyszłość

Huawei przewiduje, że do 2025 roku na świecie pojawi się 40 miliardów inteligentnych urządzeń do użytku osobistego, a 90% ich użytkowników będzie posiadać własnego cyfrowego asystenta. Wykorzystanie danych sięgnie 86%, a usługi z zakresu sztucznej inteligencji będą tak wszechobecne jak powietrze, którym oddychamy. Według Huawei, AI stała się nową technologią powszechnego użytku, która zmieni wszystkie gałęzie przemysłu i instytucje na świecie.

 

Huawei zdefiniował dziesięć zmian, które pomogą wyznaczyć drogę rozwoju AI. Są to:

  1. Szybsze modele szkoleniowe
  2. Duża moc obliczeniowa dostępna w przystępnej cenie
  3. Wykorzystywanie sztucznej inteligencji i ochrona danych użytkowników
  4. Nowe algorytmy
  5. Automatyzacja sztucznej inteligencji
  6. Praktyczne zastosowania AI
  7. Aktualizacje w czasie rzeczywistym
  8. Synergia AI z innymi technologiami
  9. Platforma, która zapewni dostęp do narzędzi pozwalających na automatyzację działań
  10. Dostępność talentów, czyli ekspertów z zakresie AI

 

Te dziesięć zmian to nie tylko obecny obraz technologii AI, ale także inspiracja do stworzenia strategii w obszarze sztucznej inteligencji Huawei.

 

– Strategia rozwoju sztucznej inteligencji Huawei opiera się na inwestowaniu w badania i rozwój zasobu talentów, budowaniu bogatego portfolio rozwiązań AI o szerokim zastosowaniu oraz rozwijaniu otwartego, globalnego ekosystemu – podkreślił Eric Xu podczas swojego wystąpienia. – Będziemy dalej poszukiwać w Huawei dróg pozwalających na poprawienie zarządzania i wydajności przy zastosowaniu sztucznej inteligencji. W sektorze telekomunikacyjnym zastosujemy SoftCOM AI, aby poprawić efektywność w obszarze eksploatacji i utrzymania sieci. HiAI wprowadzi na rynku konsumenckim prawdziwą inteligencję do naszych urządzeń, czyniąc je inteligentniejszymi niż kiedykolwiek. Nasze usługi chmury publicznej Huawei EI i rozwiązania chmury prywatnej FusionMind zapewnią duże i przystępne cenowo moce obliczeniowe wszystkim organizacjom – w szczególności firmom i rządom – oraz znacznie ułatwią im korzystanie ze sztucznej inteligencji. W naszym portfolio znajdzie się również AI Acceleration Card, serwer AI, urządzenia AI i wiele innych produktów" – dodał Eric Xu.

 

Strategia rozwoju sztucznej inteligencji Huawei obejmuje pięć kluczowych obszarów:

  1. Inwestycje w badania z zakresu AI: Rozwój możliwości w obszarze samouczenia się maszyn w dziedzinach takich jak komputerowe rozpoznawanie obrazów, przetwarzanie języka, podejmowanie decyzji i wyciąganie wniosków itp. Huawei kładzie szczególny nacisk na samouczenie się maszyn, które będzie:
  • Wydajne w obszarze danych i energii (mniej danych i niższe zużycie energii)
  • Bezpieczne i wiarygodne
  • Zautomatyzowane/autonomiczne
  1. Stworzenie bogatej oferty w obszarze AI:
  • Dostarczanie dużych i przystępnych cenowo mocy obliczeniowych
  • Zapewnienie wydajnej i łatwej w użyciu platformy AI z szerokim wachlarzem usług
  • Opracowanie portfolio tak, aby można je było szeroko stosować
  1. Rozwinięcie otwartego ekosystemu i talentów: Współpraca na szeroką skalę ze środowiskami akademickimi, przemysłem i partnerami na całym świecie.
  2. Wzmacnianie istniejącego portfolio: Wprowadzenie myślenia i działania z perspektywy AI do istniejących produktów i rozwiązań w celu stworzenia większej wartości, i wzmocnienia przewagi konkurencyjnej.
  3. Zwiększenie wydajności operacyjnej Huawei: Zastosowanie sztucznej inteligencji w rutynowych działaniach biznesowych, aby poprawić wydajność i jakość.

 

Duże i niedrogie moce obliczeniowe

Huawei zaprezentował Ascend AI IP i serię chipów. Seria zapewnia świetną wydajność w przeliczeniu na jeden wat przy każdym scenariuszu zastosowania – chodzi tu zarówno o minimalne zużycie energii oraz maksymalną moc obliczeniową w centrach danych. Jej ujednolicona architektura ułatwia również wdrażanie, migrację i łączenie aplikacji AI w różnych warunkach. Układy Ascend 910 i Ascend 310, które zostały zaprezentowane podczas HUAWEI CONNECT, to dowód na wiodącą pozycję Huawei w obszarze układów scalonych wykorzystujących sztuczną inteligencję. Przyczynią się one w dużym stopniu do przyspieszenia wdrażania AI w różnych obszarach przemysłu.

 

 

Oprócz tego, w ofercie Huawei znajdują się również następujące produkty:

  • CANN (Compute Architecture for Neural Networks)
  • MindSpore: Ujednolicone ramy uczenia i wnioskowania dla urządzeń, systemu edge i chmury (zarówno samodzielne, jak i współpracujące)
  • Włączenie aplikacji: Pełnoprzepustowe usługi (ModelArts), hierarchiczne interfejsy API i wstępnie zintegrowane rozwiązania

 

Co oznacza „bogata oferta” oraz „szerokie zastosowanie”?

„Bogata oferta” odnosi się do funkcjonalności technologii Huawei. Bogate portfolio produktów Huawei obejmuje układy scalone, ich zastosowanie, ramy szkolenia i wnioskowania, a także włączenie aplikacji. Przez „szerokie zastosowanie” Huawei rozumie różne zastosowania sztucznej inteligencji, w tym chmury publiczne i prywatne, edge computing we wszystkich formach, przemysłowe wykorzystanie urządzeń IoT oraz urządzenia dla konsumentów.

 

Huawei jest gotowy do współpracy ze wszystkimi interesariuszami, aby stosować sztuczną inteligencję w praktyce, po to była ona dostępna dla każdej osoby, każdego domu i każdej organizacji. Przy wykorzystaniu rozwiązań z portfolio AI, Huawei Cloud EI (chmurowe usługi Enterprise Intelligence) będą w stanie dostarczyć pełen zakres rozwiązań dla przedsiębiorstw i klientów rządowych, a HiAI będzie oferować szeroki wachlarz rozwiązań dla inteligentnych urządzeń. Usługi HiAI są wdrażane na bazie Huawei Cloud EI.

News HUAWEI honoruje prof. Erdala Arikana, ojca kodów biegunowych 5G, za wkład w rozwój technologii komunikacyjnych

Założyciel Huawei wręczył specjalną nagrodę prof. dr. Erdalowi Arikanowi, wynalazcy kodów biegunowych dla 5G, za jego wybitny wkład w rozwój technologii komunikacyjnych. Podczas uroczystości, która odbyła się w siedzibie firmy w Shenzhen, uhonorowano także ponad 100 naukowców i inżynierów z Huawei, którzy pracują nad normami technologicznymi i badaniami eksperymentalnymi. czytaj więcej

Huawei Huawei Nova 3 w Polsce już od 16 sierpnia 2018

Duży ekran, doskonały design oraz flagowe możliwości dostępne w przystępnej cenie – to atuty najnowszego członka rodziny smartfonów Huawei, modelu Nova 3, który 18 lipca miał oficjalną premierę w Chinach. Telefon oferuje też najwyższą jakość zdjęć w każdych warunkach. Urządzenie wyposażone jest w aż cztery obiektywy napędzane sztuczną inteligencją: dwa z przodu dla doskonałego selfie i dwa z tyłu. W Polsce Nova 3 będzie dostępny od 16 sierpnia – w ofercie Polkomtela i w sieciach sklepów z elektroniką użytkową. czytaj więcej

Huawei Huawei i Purple przedstawiły nowe rozwiązanie marketingowe do maksymalizacji wartości biznesowej

Huawei i Purple, wiodący w branży dostawca aplikacji Wi-Fi, zaprezentowały nowe rozwiązanie marketingowe dla rynku biznesowego. Bazuje ono na Huawei CloudCampus i wykorzystuje architekturę sieci Wi-Fi oraz IoT, a także konsoliduje otwartą platformę zarządzania chmurami z zaawansowanymi funkcjonalnościami biznesowymi Purple. Dzięki niemu firmy mogą lepiej zrozumieć swoich klientów, zwiększać ich lojalność, a także czerpać większe przychody. czytaj więcej

Huawei Turbodoładownie w smartfonach Huawei dzięki technologii GPU Turbo

Huawei ogłosił kalendarz aktualizacji, która wniesie do jego smartfonów nowatorskie rozwiązanie – GPU Turbo. To technologia, która pozwala na szybsze aż o 60 procent przetwarzanie grafiki w telefonie, przy jednoczesnym 30-procentowym spadku poboru energii przez procesor. Będzie mieć ona zastosowanie w grach mobilnych oraz przy wykorzystaniu technologii wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. Jeszcze w sierpniu GPU Turbo trafi do użytkowników smartfonów Huawei P20, P20 Pro oraz Mate 10 Pro. czytaj więcej

Huawei Huawei podpisało z China Unicom umowę o strategicznym partnerstwie 5G

Podczas tegorocznych targów Mobile World Congress w Szanghaju (MWC Shanghai) firmy China Unicom i Huawei zawarły porozumienie o partnerstwie strategicznym w obszarze 5G. W wydarzeniu wzięli udział Shao Guanglu, wiceprezes China Unicom Group, oraz Ryan Ding, dyrektor wykonawczy Huawei i prezes Huawei Carrier Business Group. Huawei i China Unicom skoncentrują się na weryfikacji technicznej E2E 5G, współpracy z partnerami w branży wertykalnej, budowaniu ekosystemu 5G oraz integracji i promocji usług dla sieci nowej generacji. czytaj więcej

Huawei Firmy Huawei i Audi podpisały porozumienie dotyczące współpracy w zakresie inteligentnych pojazdów

Firma Huawei podpisała w Berlinie porozumienie o współpracy z niemieckim producentem samochodów Audi. Dotyczy ona rozwoju inteligentnych pojazdów połączonych z siecią. Umowa stanowi część szeroko zakrojonego partnerstwa między przedsiębiorstwami z obu krajów, zainicjowanego przez premiera Chin Li Keqiang i kanclerz Niemiec Angelę Merkel. czytaj więcej

Huawei Rusza Huawei Next Image - międzynarodowy konkurs zdjęć wykonanych smartfonami Huawei

10 000 euro i 10-dniowe warsztaty fotograficzne z National Geographic we Włoszech dla zdobywcy Grand Prix w konkursie Huawei Next Image, do którego może zgłosić się każdy pasjonat fotografii mobilnej. To jedne z wielu nagród, po które może sięgnąć zarówno amator, jak i profesjonalista. Warunkiem jest wykonanie zdjęcia smartfonem Huawei. Prace konkursowe można zgłaszać do 20 sierpnia na stronie http://campaign.consumer.huawei.com/pl/. czytaj więcej

Huawei Huawei współpracuje z przemysłem mobilnym, aby dostarczyć kompletny system 5G w standardzie On Time

Podczas 80. posiedzenia plenarnego grupy 3GPP TSG, odpowiedzialnej za rozwój łączności nowej generacji zatwierdzono ukończenie 15 specyfikacji dotyczącej 5G w wersji Standalone (SA). Jest to, po wydaniu w grudniu ub.r. specyfikacji 5G NR dla operacji niestandardowych (NSA), pomyślne zakończenie kolejnego etapu standaryzacji 5G. czytaj więcej

Huawei Huawei Hero Maker – stwórz grę i sprzedawaj ją na całym świecie

Od małego, lokalnego studia do przedsiębiorstwa operującego na wielu rynkach. Taka ścieżka kariery to marzenie wielu deweloperów gier i aplikacji. Od teraz osiągnięcie światowego sukcesu może być o wiele łatwiejsze, dzięki Huawei Hero Maker – programowi wsparcia dla niezależnych twórców. Polski deweloper Fuero Games jako pierwszy skorzysta z tej szansy. czytaj więcej

Huawei Kiedy kupić pierwszy telefon dla dziecka? Polscy rodzice odpowiadają

Kiedy kupić dziecku pierwszy telefon, w jaki sposób można wykorzystać urządzenie w procesie wychowania i czym kierować się przy jego wyborze? Ponad połowa polskich rodziców zapytanych przez GfK Polonia na zlecenie Huawei wskazało, że 10 rok życia to odpowiedni wiek na podarowanie dziecku pierwszego telefonu. Najważniejszą potrzebą rodziców - stojącą za zakupem urządzenia - jest pozostawanie w stałym kontakcie z dzieckiem. Z badań wynika, że głównymi kryteriami wyboru smartfona dla najmłodszych są: atrakcyjna cena, solidne wykonanie i pojemna bateria. czytaj więcej

News HUAWEI honoruje prof. Erdala Arikana, ojca kodów biegunowych 5G, za wkład w rozwój technologii komunikacyjnych

Założyciel Huawei wręczył specjalną nagrodę prof. dr. Erdalowi Arikanowi, wynalazcy kodów biegunowych dla 5G, za jego wybitny wkład w rozwój technologii komunikacyjnych. Podczas uroczystości, która odbyła się w siedzibie firmy w Shenzhen, uhonorowano także ponad 100 naukowców i inżynierów z Huawei, którzy pracują nad normami technologicznymi i badaniami eksperymentalnymi. czytaj więcej

Huawei Huawei Nova 3 w Polsce już od 16 sierpnia 2018

Duży ekran, doskonały design oraz flagowe możliwości dostępne w przystępnej cenie – to atuty najnowszego członka rodziny smartfonów Huawei, modelu Nova 3, który 18 lipca miał oficjalną premierę w Chinach. Telefon oferuje też najwyższą jakość zdjęć w każdych warunkach. Urządzenie wyposażone jest w aż cztery obiektywy napędzane sztuczną inteligencją: dwa z przodu dla doskonałego selfie i dwa z tyłu. W Polsce Nova 3 będzie dostępny od 16 sierpnia – w ofercie Polkomtela i w sieciach sklepów z elektroniką użytkową. czytaj więcej

Huawei Huawei i Purple przedstawiły nowe rozwiązanie marketingowe do maksymalizacji wartości biznesowej

Huawei i Purple, wiodący w branży dostawca aplikacji Wi-Fi, zaprezentowały nowe rozwiązanie marketingowe dla rynku biznesowego. Bazuje ono na Huawei CloudCampus i wykorzystuje architekturę sieci Wi-Fi oraz IoT, a także konsoliduje otwartą platformę zarządzania chmurami z zaawansowanymi funkcjonalnościami biznesowymi Purple. Dzięki niemu firmy mogą lepiej zrozumieć swoich klientów, zwiększać ich lojalność, a także czerpać większe przychody. czytaj więcej

Huawei Turbodoładownie w smartfonach Huawei dzięki technologii GPU Turbo

Huawei ogłosił kalendarz aktualizacji, która wniesie do jego smartfonów nowatorskie rozwiązanie – GPU Turbo. To technologia, która pozwala na szybsze aż o 60 procent przetwarzanie grafiki w telefonie, przy jednoczesnym 30-procentowym spadku poboru energii przez procesor. Będzie mieć ona zastosowanie w grach mobilnych oraz przy wykorzystaniu technologii wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. Jeszcze w sierpniu GPU Turbo trafi do użytkowników smartfonów Huawei P20, P20 Pro oraz Mate 10 Pro. czytaj więcej

Huawei Huawei podpisało z China Unicom umowę o strategicznym partnerstwie 5G

Podczas tegorocznych targów Mobile World Congress w Szanghaju (MWC Shanghai) firmy China Unicom i Huawei zawarły porozumienie o partnerstwie strategicznym w obszarze 5G. W wydarzeniu wzięli udział Shao Guanglu, wiceprezes China Unicom Group, oraz Ryan Ding, dyrektor wykonawczy Huawei i prezes Huawei Carrier Business Group. Huawei i China Unicom skoncentrują się na weryfikacji technicznej E2E 5G, współpracy z partnerami w branży wertykalnej, budowaniu ekosystemu 5G oraz integracji i promocji usług dla sieci nowej generacji. czytaj więcej

Huawei Firmy Huawei i Audi podpisały porozumienie dotyczące współpracy w zakresie inteligentnych pojazdów

Firma Huawei podpisała w Berlinie porozumienie o współpracy z niemieckim producentem samochodów Audi. Dotyczy ona rozwoju inteligentnych pojazdów połączonych z siecią. Umowa stanowi część szeroko zakrojonego partnerstwa między przedsiębiorstwami z obu krajów, zainicjowanego przez premiera Chin Li Keqiang i kanclerz Niemiec Angelę Merkel. czytaj więcej

Huawei Rusza Huawei Next Image - międzynarodowy konkurs zdjęć wykonanych smartfonami Huawei

10 000 euro i 10-dniowe warsztaty fotograficzne z National Geographic we Włoszech dla zdobywcy Grand Prix w konkursie Huawei Next Image, do którego może zgłosić się każdy pasjonat fotografii mobilnej. To jedne z wielu nagród, po które może sięgnąć zarówno amator, jak i profesjonalista. Warunkiem jest wykonanie zdjęcia smartfonem Huawei. Prace konkursowe można zgłaszać do 20 sierpnia na stronie http://campaign.consumer.huawei.com/pl/. czytaj więcej

Huawei Huawei współpracuje z przemysłem mobilnym, aby dostarczyć kompletny system 5G w standardzie On Time

Podczas 80. posiedzenia plenarnego grupy 3GPP TSG, odpowiedzialnej za rozwój łączności nowej generacji zatwierdzono ukończenie 15 specyfikacji dotyczącej 5G w wersji Standalone (SA). Jest to, po wydaniu w grudniu ub.r. specyfikacji 5G NR dla operacji niestandardowych (NSA), pomyślne zakończenie kolejnego etapu standaryzacji 5G. czytaj więcej

Huawei Huawei Hero Maker – stwórz grę i sprzedawaj ją na całym świecie

Od małego, lokalnego studia do przedsiębiorstwa operującego na wielu rynkach. Taka ścieżka kariery to marzenie wielu deweloperów gier i aplikacji. Od teraz osiągnięcie światowego sukcesu może być o wiele łatwiejsze, dzięki Huawei Hero Maker – programowi wsparcia dla niezależnych twórców. Polski deweloper Fuero Games jako pierwszy skorzysta z tej szansy. czytaj więcej

Huawei Kiedy kupić pierwszy telefon dla dziecka? Polscy rodzice odpowiadają

Kiedy kupić dziecku pierwszy telefon, w jaki sposób można wykorzystać urządzenie w procesie wychowania i czym kierować się przy jego wyborze? Ponad połowa polskich rodziców zapytanych przez GfK Polonia na zlecenie Huawei wskazało, że 10 rok życia to odpowiedni wiek na podarowanie dziecku pierwszego telefonu. Najważniejszą potrzebą rodziców - stojącą za zakupem urządzenia - jest pozostawanie w stałym kontakcie z dzieckiem. Z badań wynika, że głównymi kryteriami wyboru smartfona dla najmłodszych są: atrakcyjna cena, solidne wykonanie i pojemna bateria. czytaj więcej

News Potęga Facebook Ads. Najważniejsze powody, dla których warto reklamować się na Facebooku

To najpopularniejsze medium społecznościowe na całym świecie. Każdego miesiąca z Facebooka korzystają prawie 3 miliardy internautów, a co minutę 4 miliony użytkowników naciska przycisk „lubię to”. Poza tym według statystyk podawanych przez Facebooka aż 26% wszystkich użytkowników platformy, którzy kliknęli link, dokonali następnie zakupu. Odpowiedź na pytanie: „czy warto reklamować się na Facebooku?” jest zatem prosta. To jedna z najbardziej opłacalnych metod promocji produktów i usług. Dowiedz się, dlaczego jeszcze warto korzystać z Facebook Ads. czytaj więcej

News Jakie są zalety studiowania na specjalności inżynieria oprogramowania?

Zamierzasz iść na studia, ale nie jesteś pewny, jaki kierunek wybrać? Polecamy studia inżynierskie na kierunku informatyka, ze specjalnością inżynieria oprogramowania. Jest to bardzo praktyczna specjalność, którą można zrealizować w siedem lub osiem semestrów na uczelni UTH w Warszawie. Krótsza wersja to studia stacjonarne, a dłuższa - niestacjonarne. Ukończenie tego kierunku i tej specjalności gwarantuje bardzo dobrą pozycję startową na rynku pracy. czytaj więcej

News Avaya i Afiniti z rozwiązaniami sztucznej inteligencji dla contact center

Firmy Avaya Holdings Corp (NYSE: AVYA), czołowa firma działająca w obszarze komunikacji biznesowej, oraz Afiniti, czołowy dostawca rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji i profilowaniu behawioralnym, poinformowały o nawiązaniu strategicznej współpracy polegającej na integracji rozwiązań AI z technologiami routingu połączeń w contact centers. Dzięki czemu możliwe będzie podniesienie jakości obsługi klienta oraz wydajności centrów obsługi. czytaj więcej

News Nowe technologie w służbie ochrony osób i mienia

Rok 2016 z uwagi na zmiany w opodatkowaniu umów cywilno-prawnych, stanowił wyzwanie dla firm usługowych i outsourcingu, w tym całej branży ochrony. Jeszcze przed wprowadzeniem regulacji, przedsiębiorstwa ochrony osób
i mienia zapowiadały, że w nowych okolicznościach może dojść do fali zwolnień. Sprawa „ozusowania” umów była także wielokrotnie komentowana przez Konsalnet, - W branży ochroniarskiej pracę straci 30-45 tys. ludzi – to wpływ ozusowania umów zleceń, ale też płacy minimalnej na poziomie 12 zł brutto, jaką chce wprowadzić rząd – informował w styczniu 2016 r. Jacek Pogonowski, Prezes Konsalnetu. czytaj więcej