Wiadomości firmowe

Huawei publikuje sprawozdanie roczne za 2018 rok: ogromny wzrost mimo licznych przeciwności

29.03.2019
Warszawa, 29 marca 2019 r.

Huawei opublikował dziś raport roczny za 2018 rok. Firma utrzymała silny wzrost obrotów. Przychody ze sprzedaży wyniosły 721,2 mld CNY, co oznacza wzrost o 19.5% względem roku poprzedniego. Zysk netto osiągnął poziom 59.3 mld CNY, co stanowi wzrost o 25.1% rok do roku.

 

W 2018 r. Huawei zainwestował 101.5 mld CNY (14.1% swoich przychodów ze sprzedaży) w badania i rozwój, zajmując piąte miejsce na świecie w zestawieniu The 2018 EU Industrial R&D Investment Scoreboard. W ciągu ostatnich dziesięciu lat wydatki Huawei na badania i rozwój osiągnęły poziom ponad 480 mld CNY. Według oficjalnych danych Światowej Organizacji Własności Intelektualnej (WIPO), Huawei złożył w 2018 roku 5 405 wniosków patentowych, zajmując pierwsze miejsce wśród wszystkich firm składających wnioski na całym świecie.

 

Technologia informacyjno-komunikacyjna szybko wkracza do każdej branży. Spowodowało to cyfrową, inteligentną transformację – siłę napędową współczesnej gospodarki. Poprzez znaczne i konsekwentne inwestycje w rozwój rozwiązań 5G, a także komercyjne ich wdrażanie na dużą skalę, Huawei angażuje się w budowę najlepszych na świecie połączeń sieciowych. W trakcie tego procesu firma będzie nadal ściśle przestrzegać wszystkich odpowiednich norm, aby budować bezpieczne, godne zaufania i wysokiej jakości produkty. Pracując na rzecz osiągnięcia tego celu wyraźnie stwierdziliśmy: bezpieczeństwo cybernetyczne i ochrona prywatności użytkowników są absolutnym priorytetem naszych działań. Jesteśmy przekonani, że klienci, którzy zdecydują się na wybór rozwiązań Huawei będą najbardziej konkurencyjni w erze 5G. A kraje, które podejmą współpracę z firmą, zyskają przewagę przed kolejną falą wzrostu w gospodarce cyfrowej – powiedział Guo Ping, Rotating Chairman Huawei, po publikacji rocznego sprawozdania.

 

Najprostszym sposobem na zburzenie twierdzy jest zaatakowanie jej od wewnątrz. Najłatwiej jest ją z kolei wzmocnić z zewnątrz. Idąc naprzód, zrobimy wszystko, co w naszej mocy, aby odwrócić uwagę od zewnętrznych czynników rozpraszających ją, poprawić zarządzanie i poczynić postępy w realizacji naszych strategicznych celów. Będziemy nadal wzmacniać zgodność operacyjną, zapewniać ciągłość biznesową i zrównoważony rozwój oraz kultywować otwarty ekosystem, w którym wszyscy uczestnicy będą współpracować i wspólnie prosperować. Ponadto, będziemy kontynuować naszą transformację organizacyjną, aby wzbudzić większą pasję i zaangażowanie w całej organizacji – podkreślił Guo Ping.

 

W segmencie usług operatorskich Huawei wprowadził na rynek swoje najnowsze rozwiązania 5G i SoftCOM AI, koncentrując się na tym, aby były jak najprostsze w obsłudze i eksploatacji. W 2018 r. wprowadzono również innowacje w takich dziedzinach jak szerokopasmowy dostęp do internetu oraz internet rzeczy (IoT), pomagając operatorom w wykorzystywaniu nowych możliwości rozwoju. W 2018 r. przychody ze sprzedaży Huawei w branży usług operatorskich osiągnęły poziom 294 mld CNY czyli mniej więcej tyle samo, co w roku poprzednim.

 

W swojej działalności w obszarze enterprise Huawei kontynuował dostarczanie usług w chmurze, big data, rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji (AI) i IoT, oraz gamy produktów dla centrów przetwarzania danych, pamięci masowych typu all-flash i WiFi. Dzięki integracji tych technologii do swojej platformy cyfrowej, Huawei ułatwił budowę inteligentnych i bezpiecznych miast oraz inteligentnych kampusów. Przyczynił się także do cyfrowej transformacji swoich klientów w sektorze finansowym, transportowym i energetycznym. W 2018 r. przychody Huawei ze sprzedaży w sektorze enterprise osiągnęły poziom 74.4 mld CNY, co oznacza wzrost o 23.8% w stosunku do roku poprzedniego.

 

Huawei uruchomił 160 usług i 140 rozwiązań w chmurze, a także współpracował ze swoimi partnerami, aby obsługiwać klientów na całym świecie w 40 strefach czasowych w 23 regionach. Huawei poszerzył swoją listę partnerów do ponad 6 000 w tej dziedzinie i aktywnie bada wykorzystanie swoich usług AI w ponad 200 projektach w 10 największych branżach.

 

W działalności konsumenckiej Huawei jeszcze bardziej zwiększył swój udział w globalnym rynku smartfonów i poprawił pozycję swoich urządzeń klasy high end. Dokonał również znaczących przełomów w budowaniu inteligentnego ekosystemu dla wszystkich scenariuszy zastosowań. W 2018 r. przychody ze sprzedaży produktów konsumenckich Huawei osiągnęły poziom 348.9 mld CNY, co oznacza wzrost o 45.1% w stosunku do roku poprzedniego.

 

Sprawozdania finansowe zawarte w Raporcie Rocznym 2018 są niezależnie kontrolowane przez KPMG, międzynarodową firmę księgową z tzw. Wielkiej Czwórki. Raport Roczny 2018 dostępny jest na stronie: www.huawei.com/en/press-events/annual-report/2018

Huawei Smartfon pod poduszką? Polaków portet własny

Zaczynamy z nim dzień i zasypiamy, mając go pod ręką. Smartfon jest pierwszą rzeczą, po którą ponad połowa Polaków sięga zaraz po przebudzeniu. Aż dwie trzecie z nas deklaruje, że ostatnie chwile przed zaśnięciem spędza także ze smartfonem. W sondażu Smart(fonowe) relacje, zrealizowanym przez Ipsos na zlecenie Huawei, co dziesiąty badany przyznał, że... śpi ze smartfonem w łóżku. Badanie dowodzi, że większość z nas nie wyobraża sobie funkcjonowania bez tego urządzenia – ponad 40% badanych przyznaje, że zawróci do domu po zapomniany telefon, ryzykując spóźnienie do pracy. czytaj więcej

Huawei Telefónica i HUAWEI rozwijają wspólnie technologię na rzecz autonomicznych pojazdów

Telefónica i HUAWEI przeprowadziły pierwszą na świecie, pilotażową próbę (PoC) dotyczącą modułów komunikacyjnych pojazdów opartych na technologii 5G, znanych jako 5G-V2X. Test odbył się w laboratorium 5G Joint Innovation Lab w Madrycie. czytaj więcej

Huawei Huawei Mate 10 Pro dostępny w nowej, atrakcyjnej cenie

Huawei Mate 10 Pro, pierwszy na świecie smartfon wyposażony w procesor ze sztuczną inteligencją dostępny jest w wybranych, najlepszych sklepach w obniżonej cenie, poniżej 3 000 PLN. Telefon dedykowany jest najbardziej wymagającym użytkownikom – wyróżnia się świetną jakością wykonania, podzespołami z najwyższej półki oraz bardzo dobrym aparatem fotograficznym. Sztuczna inteligencja na jego pokładzie zapewnia stałą, najszybszą prędkość działania i zarządza bardzo wydajną baterią. czytaj więcej

Huawei Huawei Mate 10 Pro z tytułem Best of CES 2018

Urządzenia Huawei zostały wyróżnione nagrodami przez pięć prestiżowych redakcji podczas targów CES w Las Vegas. Eksperci docenili pierwszy na świecie smartfon z wbudowaną sztuczną inteligencją Huawei Mate 10 Pro – redakcja Android Police przyznała mu prestiżowy tytuł Best of CES 2018, a Android Authority – nagrodę Smartphone of the Year. Debiutujący na amerykańskim rynku hybrydowy system Huawei WiFi Q2 został wyróżniony przez serwis T3 za bardzo szybką i stabilną łączność bezprzewodową. czytaj więcej

Huawei HUAWEI jednym z liderów rynku rozwiązań dla operatorów

Wiodąca na świecie firma analityczno-konsultingowa Ovum, w swoim najnowszym raporcie sklasyfikowała HUAWEI jako jednego z liderów rynku pod kątem rozwiązań dla operatorów telekomunikacyjnych. czytaj więcej

News Huawei P Smart – nowy bohater flagowej linii

Huawei wprowadza na polski rynek nowy model smartfonu – P Smart. Najmłodsze dziecko z flagowej serii P wyposażone jest w ekran FullView o najbardziej pożądanych przez klientów proporcjach 18:9, podwójny aparat 13- i 2-megapikselowy oraz autofocus z detekcją fazy. Wyróżnia się minimalistycznym i efektownym designem, a także przystępną ceną. Smartfon dedykowany jest aktywnym użytkownikom, który potrzebują szybko działającego urządzenia z wydajną baterią i doskonałą jakością zdjęć. czytaj więcej

Huawei HUAWEI i Baidu podpisały porozumienie o współpracy na rzecz rozwoju nowej ery sztucznej inteligencji

HUAWEI i Baidu ogłosiły porozumienie o zawarciu strategicznej współpracy obejmujące swoim zasięgiem badania i rozwój nad sztuczną inteligencję (AI), platformą i technologiami oraz usługami internetowymi. Celem obu firm jest propagowanie otwartego mobilnego ekosystemu opartego na wspólnych wartościach, pobudzanie rozwoju nowych zastosowań sztucznej inteligencji oraz dostarczania użytkownikom lepszych doświadczeń z użytkowania rozwiązań i usług AI. czytaj więcej

Huawei Firmy HUAWEI i Nokia zawarły porozumienie dotyczące patentów

Firmy HUAWEI i Nokia ogłosiły podpisanie wieloletniej umowy licencyjnej na patenty. czytaj więcej

Huawei HUAWEI i Sunrise zaprezentowały w Szwajcarii najszybsze połączenie 5G

Firmy HUAWEI i Sunrise zaprezentowały szeroki zakres zastosowań sieci 5G opartej o technologię end-to-end network. W trakcie pokazu wydajność tego rozwiązania została przedstawiona przy pomocy wirtualnej rzeczywistości, 360 stopniowego panoramicznego połączenia video na żywo oraz dwunastu równoległych transmisji w jakości 4K. Co ważne, przepustowość pobierania danych wyniosła 3.28 Gbit/s i jest to najwyższy wynik jaki kiedykolwiek zmierzono na łączu internetowym o częstotliwości 3.5GHz. czytaj więcej

Huawei Huawei Mate 10 Porsche Design debiutuje na polskim rynku

Po znakomitym przyjęciu przez klientów Huawei Mate 10 Pro, do sprzedaży na polskim rynku wchodzi ekskluzywna wersja smartfona zaprojektowana przez Porsche Design. Mate 10 Pro Porsche Design wyposażony jest m. in. w procesor ze sztuczną inteligencją i aparaty powstałe we współpracy z Leica. Smartfon łączy w sobie innowacyjność technologii Huawei i kunszt wzornictwa legendarnej, luksusowej marki samochodowej. Urządzenie jest dedykowane najbardziej wymagającym użytkownikom, którzy lubią otaczać się wyjątkowymi przedmiotami. czytaj więcej

Huawei Smartfon pod poduszką? Polaków portet własny

Zaczynamy z nim dzień i zasypiamy, mając go pod ręką. Smartfon jest pierwszą rzeczą, po którą ponad połowa Polaków sięga zaraz po przebudzeniu. Aż dwie trzecie z nas deklaruje, że ostatnie chwile przed zaśnięciem spędza także ze smartfonem. W sondażu Smart(fonowe) relacje, zrealizowanym przez Ipsos na zlecenie Huawei, co dziesiąty badany przyznał, że... śpi ze smartfonem w łóżku. Badanie dowodzi, że większość z nas nie wyobraża sobie funkcjonowania bez tego urządzenia – ponad 40% badanych przyznaje, że zawróci do domu po zapomniany telefon, ryzykując spóźnienie do pracy. czytaj więcej

Huawei Telefónica i HUAWEI rozwijają wspólnie technologię na rzecz autonomicznych pojazdów

Telefónica i HUAWEI przeprowadziły pierwszą na świecie, pilotażową próbę (PoC) dotyczącą modułów komunikacyjnych pojazdów opartych na technologii 5G, znanych jako 5G-V2X. Test odbył się w laboratorium 5G Joint Innovation Lab w Madrycie. czytaj więcej

Huawei Huawei Mate 10 Pro dostępny w nowej, atrakcyjnej cenie

Huawei Mate 10 Pro, pierwszy na świecie smartfon wyposażony w procesor ze sztuczną inteligencją dostępny jest w wybranych, najlepszych sklepach w obniżonej cenie, poniżej 3 000 PLN. Telefon dedykowany jest najbardziej wymagającym użytkownikom – wyróżnia się świetną jakością wykonania, podzespołami z najwyższej półki oraz bardzo dobrym aparatem fotograficznym. Sztuczna inteligencja na jego pokładzie zapewnia stałą, najszybszą prędkość działania i zarządza bardzo wydajną baterią. czytaj więcej

Huawei Huawei Mate 10 Pro z tytułem Best of CES 2018

Urządzenia Huawei zostały wyróżnione nagrodami przez pięć prestiżowych redakcji podczas targów CES w Las Vegas. Eksperci docenili pierwszy na świecie smartfon z wbudowaną sztuczną inteligencją Huawei Mate 10 Pro – redakcja Android Police przyznała mu prestiżowy tytuł Best of CES 2018, a Android Authority – nagrodę Smartphone of the Year. Debiutujący na amerykańskim rynku hybrydowy system Huawei WiFi Q2 został wyróżniony przez serwis T3 za bardzo szybką i stabilną łączność bezprzewodową. czytaj więcej

Huawei HUAWEI jednym z liderów rynku rozwiązań dla operatorów

Wiodąca na świecie firma analityczno-konsultingowa Ovum, w swoim najnowszym raporcie sklasyfikowała HUAWEI jako jednego z liderów rynku pod kątem rozwiązań dla operatorów telekomunikacyjnych. czytaj więcej

News Huawei P Smart – nowy bohater flagowej linii

Huawei wprowadza na polski rynek nowy model smartfonu – P Smart. Najmłodsze dziecko z flagowej serii P wyposażone jest w ekran FullView o najbardziej pożądanych przez klientów proporcjach 18:9, podwójny aparat 13- i 2-megapikselowy oraz autofocus z detekcją fazy. Wyróżnia się minimalistycznym i efektownym designem, a także przystępną ceną. Smartfon dedykowany jest aktywnym użytkownikom, który potrzebują szybko działającego urządzenia z wydajną baterią i doskonałą jakością zdjęć. czytaj więcej

Huawei HUAWEI i Baidu podpisały porozumienie o współpracy na rzecz rozwoju nowej ery sztucznej inteligencji

HUAWEI i Baidu ogłosiły porozumienie o zawarciu strategicznej współpracy obejmujące swoim zasięgiem badania i rozwój nad sztuczną inteligencję (AI), platformą i technologiami oraz usługami internetowymi. Celem obu firm jest propagowanie otwartego mobilnego ekosystemu opartego na wspólnych wartościach, pobudzanie rozwoju nowych zastosowań sztucznej inteligencji oraz dostarczania użytkownikom lepszych doświadczeń z użytkowania rozwiązań i usług AI. czytaj więcej

Huawei Firmy HUAWEI i Nokia zawarły porozumienie dotyczące patentów

Firmy HUAWEI i Nokia ogłosiły podpisanie wieloletniej umowy licencyjnej na patenty. czytaj więcej

Huawei HUAWEI i Sunrise zaprezentowały w Szwajcarii najszybsze połączenie 5G

Firmy HUAWEI i Sunrise zaprezentowały szeroki zakres zastosowań sieci 5G opartej o technologię end-to-end network. W trakcie pokazu wydajność tego rozwiązania została przedstawiona przy pomocy wirtualnej rzeczywistości, 360 stopniowego panoramicznego połączenia video na żywo oraz dwunastu równoległych transmisji w jakości 4K. Co ważne, przepustowość pobierania danych wyniosła 3.28 Gbit/s i jest to najwyższy wynik jaki kiedykolwiek zmierzono na łączu internetowym o częstotliwości 3.5GHz. czytaj więcej

Huawei Huawei Mate 10 Porsche Design debiutuje na polskim rynku

Po znakomitym przyjęciu przez klientów Huawei Mate 10 Pro, do sprzedaży na polskim rynku wchodzi ekskluzywna wersja smartfona zaprojektowana przez Porsche Design. Mate 10 Pro Porsche Design wyposażony jest m. in. w procesor ze sztuczną inteligencją i aparaty powstałe we współpracy z Leica. Smartfon łączy w sobie innowacyjność technologii Huawei i kunszt wzornictwa legendarnej, luksusowej marki samochodowej. Urządzenie jest dedykowane najbardziej wymagającym użytkownikom, którzy lubią otaczać się wyjątkowymi przedmiotami. czytaj więcej

Huawei Wyniki finansowe Huawei – 92,5 mld USD przychodu za 2017 rok

Firma Huawei opublikowała wyniki finansowe za 2017 rok. Całkowite roczne przychody spółki wyniosły 603,6 mld juanów chińskich (CNY), czyli 92,5 mld USD*. Oznacza to wzrost o 15,7% w porównaniu do 2016. Zysk netto firmy wyniósł natomiast 47,5 mld CNY (7,3 mld USD), co stanowi 28,1% wzrost r/r. Ponadto, w minionym okresie inwestycje Huawei w badania i rozwój wyniosły 89,7 mld CNY (13,8 mld USD). Jest to o 17,4% więcej w porównaniu z poprzednim rokiem. Łączne nakłady firmy na ten obszar w ciągu ostatniej dekady przekroczyły 394 mld CNY (60,4 mld USD). czytaj więcej

Brother Produkty Brother otrzymują prestiżowe nagrody iF Design Awards za jakość wzornictwa

Brother otrzymuje nagrody iF Design Awards za kolorowe urządzenia laserowe i atramentowe. Wśród nagrodzonych produktów znalazło się kolorowe wielofunkcyjne urządzenie laserowe Brother MFC-L9570CDW. czytaj więcej

Huawei Wyniki finansowe HUAWEI – 75,1 mld USD przychodu za 2016 rok

HUAWEI opublikował wyniki finansowe za 2016 rok. Według nich, grupy biznesowe koncernu – Carrier, Enterprise oraz Consumer – odnotowały znaczny wzrost w stosunku do minionego okresu. Roczne przychody firmy wyniosły 75,1 mld dolarów amerykańskich (USD), czyli 521,6 mld juanów chińskich (CNY). Oznacza to wzrost o 32% w porównaniu z 2015 rokiem. Zysk netto wyniósł natomiast 5,3 mld USD (37,1 mld CNY), co stanowi wzrost o 0,4%. Należy też zaznaczyć, że w ub. r. Huawei kontynuował swoją politykę inwestycyjną w obszarze badań i rozwoju, w której nakłady finansowe osiągnęły poziom 11 mld USD (76,4 mld CNY). czytaj więcej

Huawei Huawei Consumer Business Group przewiduje silny wzrost wyników za 2016

Huawei Consumer Business Group publikuje oczekiwane wyniki za 2016 rok. Przewiduje przychody ze sprzedaży na poziomie 178 miliardów RMB oraz 42 proc. wzrost w porównaniu do ubiegłego roku. Huawei informuje również, że w ciągu ostatnich pięciu lat osiągnął stabilny wzrost. Dostawy smartfonów wyniosły 139 milionów urządzeń, czyli wzrosły o 29 proc. w stosunku do ubiegłego roku. Według danych IDC, globalnie wzrost udziałów na rynku smartfonów wyniósł tylko 0.6 proc, oznacza to, że Huawei zanotował rekordowy wynik. czytaj więcej