Wiadomości firmowe

Huawei i cyberbezpieczeństwo

07.02.2019
Tonny Bao, Dyrektor Zarządzający Huawei Polska, podczas dzisiejszego spotkania z mediami, zaprezentował podejście firmy do kwestii cyberbezpieczeństwa, a także wkład Huawei w polską gospodarkę. CEO ogłosił również utworzenie centrum badawczo-rozwojowego (R&D) w Warszawie w 2019 roku, a także inne inwestycje, na które firma planuje wydać 2 mld zł w ciągu najbliższych 3 lat.

Inwestycje w Polsce

Nowoczesne centrum badawczo-rozwojowe odpowiedzialne będzie za opracowywanie oprogramowania dla urządzeń mobilnych i innych rozwiązań stosowanych w produktach firmy wykorzystywanych na całym świecie. Huawei w ciągu 3 lat zatrudni w nim od 300 do 500 specjalistów.

 

Wśród planowanych przez Huawei inwestycji jest także utworzenie w bieżącym roku Centrum Technicznego w Katowicach.

 

Tonny Bao ogłosił również gotowość Huawei do wsparcia polskiego rządu i współpracy z operatorami w tworzeniu Centrum Transparentności i Cyberbezpieczeństwa, którego celem byłoby podniesienie zdolności w obszarze zapewnienia niezbędnego poziomu cyberbezpieczeństwa sieci nowych generacji.

 

Technologia 5G Huawei wyprzedza konkurencję o około 12-18 miesięcy

Huawei podpisał umowy na rozwój sieci 5G z ponad 30 krajami. 18 z nich to kraje europejskie, w tym m. in. Anglia, Niemcy, Włochy, Portugalia i Finlandia. Firma dostarczyła także ponad 25 000 stacji bazowych dla swoich klientów.

 

Aktywny udział Huawei w rozbudowie 5G w Polsce, zapewni wymierny i niezwykle pozytywny wpływ, a w konsekwencji przyczyni się do przyspieszenia procesu transformacji cyfrowej kraju. Z kolei ewentualne wykluczenie Huawei może pociągnąć za sobą znaczne koszty i opóźnienia w procesie wdrażania nowej technologii.

 

Huawei jest firmą prywatną, której właścicielami są wyłącznie jej pracownicy. Przez 30 lat z rozwiązań firmy korzystało i nadal korzysta ponad 3 miliardy klientów w przeszło 170 krajach na całym świecie. Co istotne, operatorzy korzystający ze sprzętu Huawei nigdy nie zgłaszali poważnych incydentów związanych z bezpieczeństwem.

 

Znaczenie Polski dla Huawei

Polska jest jednym z priorytetowych krajów dla Huawei, a równocześnie ważnym rynkiem w obszarze B2B i B2C. Dotyczy to wszystkich rynków zbytu: konsumentów, przedsiębiorstw i operatorów. Przez ostatnie trzy lata Huawei zapłacił w Polsce 630 milionów złotych podatków, w tym 250 milionów złotych w samym 2018 roku. W tym samym czasie bezpośrednie zakupy dokonane przez Huawei wyniosły 800 milionów złotych, w tym 360 milionów złotych wyłącznie w 2018 roku.

Ponadto, w 2008 roku, Huawei utworzył w Polsce regionalną siedzibę, zarządzającą operacjami w 28 krajach z regionu Europy Środkowo-Wschodniej i Skandynawii (CEE&Nordic Region). Obecnie firma zatrudnia w Polsce blisko 1000 osób, a pośrednio tworzy łącznie ponad 3000 miejsc pracy.

 

***

HUAWEI to światowy lider w dostarczaniu najnowszych technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT). Celem firmy jest zapewnienie wysokiej jakości łączności dla użytkowników na całym świecie. W tym celu firma wspiera rozwój społeczeństwa informacyjnego poprzez prowadzenie z nim dialogu oraz ścisłą współpracę z przedstawicielami branży. Dzięki wysokim inwestycjom w badania i rozwój oraz strategii zorientowanej na klienta, a także otwartemu partnerstwu, tworzy zaawansowane rozwiązania teleinformatyczne typu end-to-end, umożliwiając klientom przewagę konkurencyjną w zakresie infrastruktury telekomunikacyjnej, sieciowej oraz cloud computingu. Ponad 180 tys. pracowników Huawei jest zaangażowanych w tworzenie nowatorskich rozwiązań dla operatorów telekomunikacyjnych, przedsiębiorstw oraz użytkowników, które są wykorzystywane w ponad 170 krajach, docierając tym samym do jednej trzeciej populacji świata. Marka Huawei została założona w 1987 roku i w całości jest własnością pracowników.

 

Aby uzyskać więcej informacji odwiedź stronę www.huawei.com lub śledź nas na:

http://www.linkedin.com/company/Huawei

http://www.twitter.com/Huawei

http://www.facebook.com/Huawei

http://www.google.com/+Huawei

https://www.youtube.com/Huawei

 

 

Kontakt dla mediów:

 

Adam Tyszkiewicz

account manager

Multi Communications

e-mail: adam.tyszkiewicz|multipr.pl| |adam.tyszkiewicz|multipr.pl

tel: +48 604 089 930

Piotr Boiwka

junior account executive

Multi Communications

e-mail: piotr.boiwka|multipr.pl| |piotr.boiwka|multipr.pl

tel: +48 728 508 443

 

 

 

 

 

Huawei Nowa wersja Huawei Cloud z możliwością zakupu dodatkowej przestrzeni

Huawei Consumer Business Group wprowadza nową wersję Huawei Cloud w 24 krajach europejskich, w tym w Polsce. Użytkownicy usługi mogą bezpłatnie korzystać z 5GB pamięci dostępnej w chmurze oraz zwiększyć przestrzeń o 50GB, 200GB i 2TB. czytaj więcej

Wiadomości firmowe HUAWEI Global Industry Vision 2025: roboty przewodnicy dla niewidomych i inne wizje inteligentnego świata

Huawei opublikował raport Global Industry Vision (GIV) 2025, zawierający ilościowe i jakościowe prognozy dotyczące przyszłości przemysłu i społeczeństwa. Według raportu, do 2025 r. wszystkie urządzenia będą wyposażone
w czujniki zbierające bodźce z otoczenia oraz będą wzajemnie połączone, prowadząc nas do w pełni inteligentnego świata. czytaj więcej

Wiadomości firmowe DS 7 jako pierwszy samochód wyposażony w HUAWEI Connected Car

DS 7 to pierwszy samochód wyposażony w Huawei Connect Car. Zaprezentowano go na konferencji Huawei Eco-Partner 2018. Jest to pierwszy efekt współpracy Huawei i Grupy PSA przy największym na świecie projekcie samochodowym kooperującym z OEM (Original Equipment Manufacturer,), który został ogłoszony w listopadzie 2017 roku. DS 7 jest dowodem zaangażowania firmy Huawei w ciągłe innowacje i inwestycje w sektorze motoryzacyjnym.
czytaj więcej

Wiadomości firmowe HUAWEI Demo Truck Road Show ponownie w Polsce

W dniach 16-20 kwietnia br. do Polski ponownie zawita HUAWEI Demo Truck. W ciągu 5 dni zaproszeni goście będą mogli zapoznawać się z najnowszymi trendami oraz innowacyjnymi technologiami informacyjno-komunikacyjnymi (ICT), które mają wspomóc transformację cyfrową. Hasłem tegorocznego Road Show jest „Roads to a Better Future”.

czytaj więcej

Huawei Huawei wybuduje podmorski światłowód w Chile

Huawei Marine, spółka typu joint venture założona przez Huawei Technologies, ogłosiła współpracę z CTR (Comunicación y Telefonía Rural S.A.) w celu budowy Fiber Optic Austral (FOA). Jest to najdalej wysunięty na południe podwodny kabel światłowodowy na świecie, który połączy trzy regiony w południowym Chile. czytaj więcej

Huawei Wyniki finansowe Huawei – 92,5 mld USD przychodu za 2017 rok

Firma Huawei opublikowała wyniki finansowe za 2017 rok. Całkowite roczne przychody spółki wyniosły 603,6 mld juanów chińskich (CNY), czyli 92,5 mld USD*. Oznacza to wzrost o 15,7% w porównaniu do 2016. Zysk netto firmy wyniósł natomiast 47,5 mld CNY (7,3 mld USD), co stanowi 28,1% wzrost r/r. Ponadto, w minionym okresie inwestycje Huawei w badania i rozwój wyniosły 89,7 mld CNY (13,8 mld USD). Jest to o 17,4% więcej w porównaniu z poprzednim rokiem. Łączne nakłady firmy na ten obszar w ciągu ostatniej dekady przekroczyły 394 mld CNY (60,4 mld USD). czytaj więcej

Huawei Gal Gadot i Robert Lewandowski razem w kampanii Huawei P20 Pro w Polsce

Gal Gadot, izraelska aktorka znana na świecie z roli Wonder Woman w hollywoodzkiej produkcji, i Robert Lewandowski, kapitan polskiej reprezentacji i ambasador Huawei w Polsce, wspólnie promują najnowszy smartfon Huawei P20 Pro. Najnowszy flagowy telefon Huawei został pokazany podczas globalnej premiery w Paryżu 27 marca, na której obecna była także Gadot. czytaj więcej

Huawei Huawei przeprowadził w Chinach kolejne testy sieci 5G

Huawei jako pierwsza firma na świecie przeprowadziła test specyfikacji Non-Stand Alone 5G (NSA) przygotowanej w ramach 3GPP. Odbył się on w dystrykcie Huairou w Pekinie i stanowi element trzeciej fazy testów nad 5G. Celem eksperymentu jest komercyjne wdrożenia sieci nowej generacji do 2020 roku. Jest to termin, który Międzynarodowy Związek Telekomunikacyjny ITU przyjął jako docelowy dla tego przedsięwzięcia.
czytaj więcej

Huawei „Seeds for the Future Polska” 2018 szansą dla najzdolniejszych studentów uczelni technicznych

Międzynarodowy konkurs firmy HUAWEI „Seeds for the Future” po raz piąty wystartował w Polsce. Jego celem jest wyłonienie najzdolniejszych studentów uczelni wyższych o profilu technicznym oraz zachęcanie ich do rozwijania wiedzy z obszaru technologii informacyjno-komunikacyjnych. Uczestnicy konkursu mają szansę na zdobycie praktycznego doświadczenia podczas dwutygodniowych warsztatów w siedzibie HUAWEI w Shenzhen. czytaj więcej

Huawei Europejski Urząd Patentowy: Huawei z rekordową liczbą patentów zgłoszonych w 2017

Europejski Urząd Patentowy (EPO) opublikował  sprawozdanie za 2017 rok. Wynika z niego, że w ciągu minionych dwunastu miesięcy zgłoszono w Europie prawie 166 000 patentów. Stanowi to wzrost o prawie 4%, który jest najwyższy w całej historii tego Urzędu. Huawei w minionym roku zgłosił 2398 patentów, stając się tym samym pierwszą chińską firmą, która znalazła się na szczycie zestawienia EPO.

czytaj więcej

Huawei Nowa wersja Huawei Cloud z możliwością zakupu dodatkowej przestrzeni

Huawei Consumer Business Group wprowadza nową wersję Huawei Cloud w 24 krajach europejskich, w tym w Polsce. Użytkownicy usługi mogą bezpłatnie korzystać z 5GB pamięci dostępnej w chmurze oraz zwiększyć przestrzeń o 50GB, 200GB i 2TB. czytaj więcej

Wiadomości firmowe HUAWEI Global Industry Vision 2025: roboty przewodnicy dla niewidomych i inne wizje inteligentnego świata

Huawei opublikował raport Global Industry Vision (GIV) 2025, zawierający ilościowe i jakościowe prognozy dotyczące przyszłości przemysłu i społeczeństwa. Według raportu, do 2025 r. wszystkie urządzenia będą wyposażone
w czujniki zbierające bodźce z otoczenia oraz będą wzajemnie połączone, prowadząc nas do w pełni inteligentnego świata. czytaj więcej

Wiadomości firmowe DS 7 jako pierwszy samochód wyposażony w HUAWEI Connected Car

DS 7 to pierwszy samochód wyposażony w Huawei Connect Car. Zaprezentowano go na konferencji Huawei Eco-Partner 2018. Jest to pierwszy efekt współpracy Huawei i Grupy PSA przy największym na świecie projekcie samochodowym kooperującym z OEM (Original Equipment Manufacturer,), który został ogłoszony w listopadzie 2017 roku. DS 7 jest dowodem zaangażowania firmy Huawei w ciągłe innowacje i inwestycje w sektorze motoryzacyjnym.
czytaj więcej

Wiadomości firmowe HUAWEI Demo Truck Road Show ponownie w Polsce

W dniach 16-20 kwietnia br. do Polski ponownie zawita HUAWEI Demo Truck. W ciągu 5 dni zaproszeni goście będą mogli zapoznawać się z najnowszymi trendami oraz innowacyjnymi technologiami informacyjno-komunikacyjnymi (ICT), które mają wspomóc transformację cyfrową. Hasłem tegorocznego Road Show jest „Roads to a Better Future”.

czytaj więcej

Huawei Huawei wybuduje podmorski światłowód w Chile

Huawei Marine, spółka typu joint venture założona przez Huawei Technologies, ogłosiła współpracę z CTR (Comunicación y Telefonía Rural S.A.) w celu budowy Fiber Optic Austral (FOA). Jest to najdalej wysunięty na południe podwodny kabel światłowodowy na świecie, który połączy trzy regiony w południowym Chile. czytaj więcej

Huawei Wyniki finansowe Huawei – 92,5 mld USD przychodu za 2017 rok

Firma Huawei opublikowała wyniki finansowe za 2017 rok. Całkowite roczne przychody spółki wyniosły 603,6 mld juanów chińskich (CNY), czyli 92,5 mld USD*. Oznacza to wzrost o 15,7% w porównaniu do 2016. Zysk netto firmy wyniósł natomiast 47,5 mld CNY (7,3 mld USD), co stanowi 28,1% wzrost r/r. Ponadto, w minionym okresie inwestycje Huawei w badania i rozwój wyniosły 89,7 mld CNY (13,8 mld USD). Jest to o 17,4% więcej w porównaniu z poprzednim rokiem. Łączne nakłady firmy na ten obszar w ciągu ostatniej dekady przekroczyły 394 mld CNY (60,4 mld USD). czytaj więcej

Huawei Gal Gadot i Robert Lewandowski razem w kampanii Huawei P20 Pro w Polsce

Gal Gadot, izraelska aktorka znana na świecie z roli Wonder Woman w hollywoodzkiej produkcji, i Robert Lewandowski, kapitan polskiej reprezentacji i ambasador Huawei w Polsce, wspólnie promują najnowszy smartfon Huawei P20 Pro. Najnowszy flagowy telefon Huawei został pokazany podczas globalnej premiery w Paryżu 27 marca, na której obecna była także Gadot. czytaj więcej

Huawei Huawei przeprowadził w Chinach kolejne testy sieci 5G

Huawei jako pierwsza firma na świecie przeprowadziła test specyfikacji Non-Stand Alone 5G (NSA) przygotowanej w ramach 3GPP. Odbył się on w dystrykcie Huairou w Pekinie i stanowi element trzeciej fazy testów nad 5G. Celem eksperymentu jest komercyjne wdrożenia sieci nowej generacji do 2020 roku. Jest to termin, który Międzynarodowy Związek Telekomunikacyjny ITU przyjął jako docelowy dla tego przedsięwzięcia.
czytaj więcej

Huawei „Seeds for the Future Polska” 2018 szansą dla najzdolniejszych studentów uczelni technicznych

Międzynarodowy konkurs firmy HUAWEI „Seeds for the Future” po raz piąty wystartował w Polsce. Jego celem jest wyłonienie najzdolniejszych studentów uczelni wyższych o profilu technicznym oraz zachęcanie ich do rozwijania wiedzy z obszaru technologii informacyjno-komunikacyjnych. Uczestnicy konkursu mają szansę na zdobycie praktycznego doświadczenia podczas dwutygodniowych warsztatów w siedzibie HUAWEI w Shenzhen. czytaj więcej

Huawei Europejski Urząd Patentowy: Huawei z rekordową liczbą patentów zgłoszonych w 2017

Europejski Urząd Patentowy (EPO) opublikował  sprawozdanie za 2017 rok. Wynika z niego, że w ciągu minionych dwunastu miesięcy zgłoszono w Europie prawie 166 000 patentów. Stanowi to wzrost o prawie 4%, który jest najwyższy w całej historii tego Urzędu. Huawei w minionym roku zgłosił 2398 patentów, stając się tym samym pierwszą chińską firmą, która znalazła się na szczycie zestawienia EPO.

czytaj więcej

Huawei Huawei i Purple przedstawiły nowe rozwiązanie marketingowe do maksymalizacji wartości biznesowej

Huawei i Purple, wiodący w branży dostawca aplikacji Wi-Fi, zaprezentowały nowe rozwiązanie marketingowe dla rynku biznesowego. Bazuje ono na Huawei CloudCampus i wykorzystuje architekturę sieci Wi-Fi oraz IoT, a także konsoliduje otwartą platformę zarządzania chmurami z zaawansowanymi funkcjonalnościami biznesowymi Purple. Dzięki niemu firmy mogą lepiej zrozumieć swoich klientów, zwiększać ich lojalność, a także czerpać większe przychody. czytaj więcej

Huawei Huawei podpisało z China Unicom umowę o strategicznym partnerstwie 5G

Podczas tegorocznych targów Mobile World Congress w Szanghaju (MWC Shanghai) firmy China Unicom i Huawei zawarły porozumienie o partnerstwie strategicznym w obszarze 5G. W wydarzeniu wzięli udział Shao Guanglu, wiceprezes China Unicom Group, oraz Ryan Ding, dyrektor wykonawczy Huawei i prezes Huawei Carrier Business Group. Huawei i China Unicom skoncentrują się na weryfikacji technicznej E2E 5G, współpracy z partnerami w branży wertykalnej, budowaniu ekosystemu 5G oraz integracji i promocji usług dla sieci nowej generacji. czytaj więcej

Huawei Firmy Huawei i Audi podpisały porozumienie dotyczące współpracy w zakresie inteligentnych pojazdów

Firma Huawei podpisała w Berlinie porozumienie o współpracy z niemieckim producentem samochodów Audi. Dotyczy ona rozwoju inteligentnych pojazdów połączonych z siecią. Umowa stanowi część szeroko zakrojonego partnerstwa między przedsiębiorstwami z obu krajów, zainicjowanego przez premiera Chin Li Keqiang i kanclerz Niemiec Angelę Merkel. czytaj więcej

Huawei Plany Huawei na targi CeBIT 2018

Podczas zbliżających się tegorocznych targów CeBIT 2018 Huawei chce podzielić się swoimi doświadczeniami ze współpracy z globalnymi partnerami i klientami podczas wdrażania cyfrowej transformacji, w ramach której wszystkie technologie cyfrowe harmonijnie współgrają ze sobą pozwalając osiągnąć sukces biznesowy. Firma planuje również zaprezentować innowacyjne rozwiązania ICT oparte na chmurze, sztucznej inteligencji, BiG Data, IoT oraz SDN (sieci definiowane programowo) zaprojektowane z myślą o zaawansowanych biznesach, technologiach i ekosystemach. czytaj więcej