Wiadomości firmowe

Cyfrowa transformacja w logistyce

06.09.2018
Jak cyfryzacja wpłynie na rozwój logistyki? Branża transportowa mocno inwestuje w digitalizację stawiając na nowe technologie, które prowadzą do zwiększenia efektywności.

Wydajność i szybkość to najważniejsze priorytety w logistyce, szczególnie w firmie, która zatrudnia ponad 350 000 pracowników w 220 krajach. Dr Markus Voss, dyrektor ds. informatyki i dyrektor operacyjny DHL Supply Chain, wyjaśnia w jaki sposób cyfrowa transformacja oparta na współpracy z Huawei może kształtować procesy, które pomagają gigantom transportu towarowego nadal realizować swoje hasło: „Excellence. Simply delivered”.

 

Darwinizm cyfrowy

W 2014 r. Deutsche Post DHL ogłosiło plan na najbliższe lata – „Strategy 2020: Focus. Connect. Grow". Obejmuje on rozszerzenie usług logistycznych na rozwijające się rynki światowe i maksymalizację zwrotów z globalnego boomu w handlu elektronicznym. – Cyfryzacja jest kluczowym tematem naszej strategii do 2020 roku. Będzie to miało dogłębny wpływ na nas i na inne podmioty oraz na wszystkich ludzi, ponieważ logistyka jest istotną częścią życia – mówi Voss.

 

Digitalizacja świata fizycznego nie odbywa się bez pewnych wyzwań dla przedsiębiorstw. Jednak firmy, które chcą prosperować i pozostać na rynku, muszą działać już teraz. Zgodnie z danymi Światowego Forum Ekonomicznego (WEF) w grę wchodzą podmioty logistyczne o wartości 1,5 bln USD, podczas gdy do 2025 r. digitalizacja przyniesie korzyści społeczne o wartości 2,4 bln USD.

 

– Nawet firmy o ugruntowanej pozycji nie mogą pozwolić sobie na zaniedbanie transformacji cyfrowej. Wystarczy spojrzeć na listę Fortune 500, z 2000 roku. Połowa największych firm zniknęła. Ich modele biznesowe zostały całkowicie przejęte przez cyfrowe modele biznesowe. To prawdziwy świat cyfrowego darwinizmu. Jeśli nie chcemy na tym stracić, musimy stale wprowadzać na rynek usługi oparte na nowych technologiach – uważa Voss.

 

Niewydolność tradycyjnego systemu

Logistyka może nie być postrzegana jako nowatorska dla wielu, ale w łańcuchu dostaw zachodzą daleko idące zmiany. WEF uważa, że branża logistyczna jest w wielu obszarach bardzo nieefektywna, np. 50 proc. ciężarówek podróżuje pusto w drodze powrotnej, co niepotrzebnie obciąża środowisko, a także jest niekorzystne dla wyników finansowych firmy. – Mamy wiele przykładów wprowadzania samolotów bezzałogowych i robotów. Zasadniczo robią to samo, co my teraz, ale po prostu robią to szybciej, współpracują z naszymi pracownikami i pomagają zwiększyć wydajność o 10-15 procent – wyjaśnia Voss.

 

Nowe modele biznesowe oparte na technologiach cyfrowych oraz cele polegające na obniżeniu kosztów, tworzeniu rozwiązań i oferowaniu usług o wartości dodanej napędzają transformację cyfrową. – Digitalizacja oznacza nowe modele biznesowe, nowe sposoby komercjalizacji i prowadzenia czegoś, co kiedyś było czystą logistyką, oraz oferowania nowych usług – podkreśla Voss.

 

AR, VR i IoT

DHL Supply Chain jest jedną z pierwszych firm, które na szeroką skalę wdrażają rzeczywistość rozszerzoną (AR) i rzeczywistość wirtualną (VR) w swoich codziennych działaniach. Dzięki udanej próbie AR w Holandii w 2014 roku, DHL Supply Chain rozpoczął kolejny etap Vision Picking Program w USA i Europie. Osoby wybierające są wyposażone w inteligentne okulary, które wizualnie pokazują, gdzie każdy z wybranych przedmiotów ma być umieszczony w wózku. Vision Picking umożliwia składanie zamówień bez użycia rąk w szybszym tempie i przy niższym poziomie błędów. – Wierzymy, że program ten zmienia sposób, w jaki prowadzimy działalność w ramach łańcucha dostaw i dostarczamy wartość dodaną naszym klientom - twierdzi Voss.

 

DHL Supply Chain stosuje IoT w swoich operacjach magazynowych, aby zoptymalizować wydajność i uczynić pracę bezpieczniejszą. – Do 2020 r. podłączonych zostanie 50 mld urządzeń. Musimy też śledzić nasze towary, które eksportujemy poprzez łańcuch dostaw, za pomocą cyfrowego lustra. IoT umożliwia nam optymalizację łańcucha dostaw – zauważa Voss.

 

Konkretnym przykładem jest tutaj YMS (yard management system) w produkcji samochodów. – Obok siebie są setki bram, pod które muszą podjechać odpowiednie ciężarówki we właściwym momencie. To problem, który należy rozwiązać – wyjaśnia Voss. Chociaż nie jest to skomplikowana operacja, jest ona niezwykle podatna na błędy. – Aby rozwiązać ten problem firma Huawei zastosowała u nas technologię NB-IoT, aby wyposażyć wszystkie bramy w czujnik informujący o tym, czy brama jest aktualnie pusta. Wszyscy kierowcy mają aplikację mobilną, która informuje ich kiedy i dokąd jechać. Skróciło to czas oczekiwania kierowców o 50 proc. i wyeliminowało wszystkie błędy – zaznacza Voss.

Huawei Huawei przewiduje, że do końca 2018 roku powstanie 100 komercyjnych sieci ze 150 mln połączeń

Zdaniem Huawei, technologie sieciowe Narrowband-IoT (NB-IoT) są już na tyle dojrzałe, że mają własny szybko rosnący ekosystem i oczywistą wartość biznesową. Tylko w 2017 roku powstało 39 komercyjnych sieci z 500 tys. stacji bazowych i 100 mln połączeń dla NB-IoT. Firma przewiduje, że do końca bieżącego roku powstanie kolejne 100 takich sieci z 1,2 mln stacji bazowych oraz 150 mln połączeń. czytaj więcej

Huawei Premiera Huawei P20 Pro i Huawei P20 - fotografia mobilna wspomagana sztuczną inteligencją

Podczas wyjątkowej premiery, która odbyła się dziś w Grand Palais, Huawei zaprezentował najbardziej wyczekiwane smartfony: Huawei P20 i Huawei P20 Pro. Huawei P20 Pro wyposażony jest w pierwszy na świecie aparat z trzema obiektywami, stworzony we współpracy z Leica. W obu urządzeniach zastosowano niespotykane dotąd rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji, dzięki którym uzyskano zupełnie nowe, zapierające dech w piersiach możliwości fotograficzne. czytaj więcej

Huawei Huawei liderem sprzedaży tabletów w Polsce

Marka Huawei, która odnosi sukcesy na rynku smartfonów, cieszy się coraz większą popularnością także w segmencie tabletów. Jak wynika z najnowszych danych GfK Polonia, w ostatnim roku Huawei podwoił swoją sprzedaż i został nowym liderem całego segmentu. Firma powinna umocnić swoją pozycję w kolejnych miesiącach za sprawą nowego tabletu Huawei MediaPad M5 10. czytaj więcej

Huawei Bajkowy motyl zagościł w centrum Warszawy

Pierwszy dzień wiosny zaskoczył warszawiaków niespotykanym zjawiskiem. W samym centrum stolicy, na budynku Cepelii przy Rondzie Dmowskiego zagościł zjawiskowy motyl o niespotykanych rozmiarach. Trzymetrowy i niezwykle kolorowy – jest zapowiedzią kampanii promującej nową serię smartfonów Huawei P20. Ich globalna premiera odbędzie się 27 marca w Paryżu. P20 to smartfony, które wyniosą mobilną fotografię na nieosiągalny dla innych telefonów poziom i będą inspirować do odkrywania magicznego świata fotografii w myśl hasła #seemooore. czytaj więcej

Huawei Huawei wprowadza na rynek komercyjne rozwiązania 5G

Yang Chaobin, dyrektor Huawei 5G Product Line, zaprezentował pełną gamę rozwiązań sieciowych sieci E2E (end-to-end) 5G opartych na standardzie 3GPP. Obejmują one stację bazową, sieć rdzeniową i urządzenia brzegowe oraz terminale umożliwiające dostęp do bezprzewodowego szerokopasmowego Internetu. Produkty Huawei są na ten moment jedynymi dostępnymi rozwiązaniami w branży ICT zapewniającymi możliwość obsługi 5G E2E. czytaj więcej

Huawei Wyniki najnowszego badania na temat postaw Polaków wobec sztucznej inteligencji, zaprezentowane na kongresie Huawei Rozmowy o Przyszłości

Wśród Polaków rośnie świadomość istnienia sztucznej inteligencji, ale mała jest ich wiedza na temat jej praktycznych zastosowań – wynika z badania przeprowadzonego przez InFuture Institute na zlecenie Huawei. 43% konsumentów uważa, że sztuczna inteligencja ułatwi ludziom życie, pełniąc rolę swego rodzaju osobistego asystenta. Przedstawiciele firm stwierdzili z kolei, że AI doprowadzi przede wszystkim do powstania zupełnie nowych zawodów. Spośród zbadanych przedsiębiorstw, 1/3 ma za sobą wdrożenia rozwiązań z tego zakresu, a aż 85% z nich przekonanych jest o pozytywnym wpływie AI na prowadzone działania. czytaj więcej

Huawei Huawei przewiduje, że do końca 2018 roku powstanie 100 komercyjnych sieci ze 150 mln połączeń

Zdaniem Huawei, technologie sieciowe Narrowband-IoT (NB-IoT) są już na tyle dojrzałe, że mają własny szybko rosnący ekosystem i oczywistą wartość biznesową. Tylko w 2017 roku powstało 39 komercyjnych sieci z 500 tys. stacji bazowych i 100 mln połączeń dla NB-IoT. Firma przewiduje, że do końca bieżącego roku powstanie kolejne 100 takich sieci z 1,2 mln stacji bazowych oraz 150 mln połączeń. czytaj więcej

Huawei Huawei P20 lite w sprzedaży w najbliższych dniach

Pierwszy smartfon z nowej serii Huawei P20 – P20 lite – będzie w sprzedaży w Polsce w najbliższych dniach. P20 lite wyglądem i specyfikacją nawiązuje do telefonów z najwyższej półki, kusi przy tym atrakcyjną ceną. P20 lite ma nową wersję ekranu FullView 2.0 o proporcjach 19:9, podwójny obiektyw 16 i 2 Mpx oraz aparat do selfie o rozdzielczości aż 16 Mpx. Całość zamknięta jest w szklanej obudowie o efektownych kolorach. czytaj więcej

Wiadomości firmowe HUAWEI eco-Connect Poland 2018 okazją do poznania najnowszych trendów branży ICT

7 marca w hotelu DoubleTree by Hilton w Warszawie odbyła się konferencja Huawei eco-Connect Poland 2018. Spotkanie pod hasłem ”Leading New ICT, the Road to Digital Transformation” było okazją do wymiany doświadczeń oraz poznania trendów i ciekawych case study z polskiego rynku. Prelegentami konferencji byli przedstawiciele czołowych firm na rynku ICT takich jak IDC, Intel czy SAP, a także eksperci Państwowego Instytutu Badawczego NASK. czytaj więcej

Huawei Huawei i Bouygues Telecom przeprowadzą we Francji testy sieci 5G

Huawei i Bouygues Telecom ogłosiły podczas tegorocznych targów Mobile World Congress w Barcelonie współpracę na rzecz rozwoju sieci 5G. W ramach porozumienia, w Bordeaux we Francji, przeprowadzone zostaną pierwsze testy 5G w terenie, w których sygnał zostanie wysłany z jednego nadajnika do wielu odbiorników. czytaj więcej

Huawei Huawei przewiduje, że do końca 2018 roku powstanie 100 komercyjnych sieci ze 150 mln połączeń

Zdaniem Huawei, technologie sieciowe Narrowband-IoT (NB-IoT) są już na tyle dojrzałe, że mają własny szybko rosnący ekosystem i oczywistą wartość biznesową. Tylko w 2017 roku powstało 39 komercyjnych sieci z 500 tys. stacji bazowych i 100 mln połączeń dla NB-IoT. Firma przewiduje, że do końca bieżącego roku powstanie kolejne 100 takich sieci z 1,2 mln stacji bazowych oraz 150 mln połączeń. czytaj więcej

Huawei Premiera Huawei P20 Pro i Huawei P20 - fotografia mobilna wspomagana sztuczną inteligencją

Podczas wyjątkowej premiery, która odbyła się dziś w Grand Palais, Huawei zaprezentował najbardziej wyczekiwane smartfony: Huawei P20 i Huawei P20 Pro. Huawei P20 Pro wyposażony jest w pierwszy na świecie aparat z trzema obiektywami, stworzony we współpracy z Leica. W obu urządzeniach zastosowano niespotykane dotąd rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji, dzięki którym uzyskano zupełnie nowe, zapierające dech w piersiach możliwości fotograficzne. czytaj więcej

Huawei Huawei liderem sprzedaży tabletów w Polsce

Marka Huawei, która odnosi sukcesy na rynku smartfonów, cieszy się coraz większą popularnością także w segmencie tabletów. Jak wynika z najnowszych danych GfK Polonia, w ostatnim roku Huawei podwoił swoją sprzedaż i został nowym liderem całego segmentu. Firma powinna umocnić swoją pozycję w kolejnych miesiącach za sprawą nowego tabletu Huawei MediaPad M5 10. czytaj więcej

Huawei Bajkowy motyl zagościł w centrum Warszawy

Pierwszy dzień wiosny zaskoczył warszawiaków niespotykanym zjawiskiem. W samym centrum stolicy, na budynku Cepelii przy Rondzie Dmowskiego zagościł zjawiskowy motyl o niespotykanych rozmiarach. Trzymetrowy i niezwykle kolorowy – jest zapowiedzią kampanii promującej nową serię smartfonów Huawei P20. Ich globalna premiera odbędzie się 27 marca w Paryżu. P20 to smartfony, które wyniosą mobilną fotografię na nieosiągalny dla innych telefonów poziom i będą inspirować do odkrywania magicznego świata fotografii w myśl hasła #seemooore. czytaj więcej

Huawei Huawei wprowadza na rynek komercyjne rozwiązania 5G

Yang Chaobin, dyrektor Huawei 5G Product Line, zaprezentował pełną gamę rozwiązań sieciowych sieci E2E (end-to-end) 5G opartych na standardzie 3GPP. Obejmują one stację bazową, sieć rdzeniową i urządzenia brzegowe oraz terminale umożliwiające dostęp do bezprzewodowego szerokopasmowego Internetu. Produkty Huawei są na ten moment jedynymi dostępnymi rozwiązaniami w branży ICT zapewniającymi możliwość obsługi 5G E2E. czytaj więcej

Huawei Wyniki najnowszego badania na temat postaw Polaków wobec sztucznej inteligencji, zaprezentowane na kongresie Huawei Rozmowy o Przyszłości

Wśród Polaków rośnie świadomość istnienia sztucznej inteligencji, ale mała jest ich wiedza na temat jej praktycznych zastosowań – wynika z badania przeprowadzonego przez InFuture Institute na zlecenie Huawei. 43% konsumentów uważa, że sztuczna inteligencja ułatwi ludziom życie, pełniąc rolę swego rodzaju osobistego asystenta. Przedstawiciele firm stwierdzili z kolei, że AI doprowadzi przede wszystkim do powstania zupełnie nowych zawodów. Spośród zbadanych przedsiębiorstw, 1/3 ma za sobą wdrożenia rozwiązań z tego zakresu, a aż 85% z nich przekonanych jest o pozytywnym wpływie AI na prowadzone działania. czytaj więcej

Huawei Huawei przewiduje, że do końca 2018 roku powstanie 100 komercyjnych sieci ze 150 mln połączeń

Zdaniem Huawei, technologie sieciowe Narrowband-IoT (NB-IoT) są już na tyle dojrzałe, że mają własny szybko rosnący ekosystem i oczywistą wartość biznesową. Tylko w 2017 roku powstało 39 komercyjnych sieci z 500 tys. stacji bazowych i 100 mln połączeń dla NB-IoT. Firma przewiduje, że do końca bieżącego roku powstanie kolejne 100 takich sieci z 1,2 mln stacji bazowych oraz 150 mln połączeń. czytaj więcej

Huawei Huawei P20 lite w sprzedaży w najbliższych dniach

Pierwszy smartfon z nowej serii Huawei P20 – P20 lite – będzie w sprzedaży w Polsce w najbliższych dniach. P20 lite wyglądem i specyfikacją nawiązuje do telefonów z najwyższej półki, kusi przy tym atrakcyjną ceną. P20 lite ma nową wersję ekranu FullView 2.0 o proporcjach 19:9, podwójny obiektyw 16 i 2 Mpx oraz aparat do selfie o rozdzielczości aż 16 Mpx. Całość zamknięta jest w szklanej obudowie o efektownych kolorach. czytaj więcej

Wiadomości firmowe HUAWEI eco-Connect Poland 2018 okazją do poznania najnowszych trendów branży ICT

7 marca w hotelu DoubleTree by Hilton w Warszawie odbyła się konferencja Huawei eco-Connect Poland 2018. Spotkanie pod hasłem ”Leading New ICT, the Road to Digital Transformation” było okazją do wymiany doświadczeń oraz poznania trendów i ciekawych case study z polskiego rynku. Prelegentami konferencji byli przedstawiciele czołowych firm na rynku ICT takich jak IDC, Intel czy SAP, a także eksperci Państwowego Instytutu Badawczego NASK. czytaj więcej

Huawei Huawei i Bouygues Telecom przeprowadzą we Francji testy sieci 5G

Huawei i Bouygues Telecom ogłosiły podczas tegorocznych targów Mobile World Congress w Barcelonie współpracę na rzecz rozwoju sieci 5G. W ramach porozumienia, w Bordeaux we Francji, przeprowadzone zostaną pierwsze testy 5G w terenie, w których sygnał zostanie wysłany z jednego nadajnika do wielu odbiorników. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Grape Up: idzie nowa era dla automotive dzięki cyfryzacji i chmurze

Za sprawą polskiej firmy samochody mogą zyskać cyfrowego bliźniaka, a kierowcy nowe usługi czytaj więcej

Wiadomości firmowe Cyfrowa transformacja w firmach – dużo słów, mało czynów

Grape Up: badania pokazują, że cyfrowa transformacja sprawia firmom olbrzymie trudności czytaj więcej

Wiadomości firmowe W krajach rozwiniętych już 37 proc. aplikacji działa w chmurze

Pivotal stworzył benchmark dla firm, które chcą sprawdzić, jak wygląda ich cyfrowa transformacja czytaj więcej

Cyfrowy Polsat Liga Mistrzów UEFA w ofercie Cyfrowego Polsatu - najlepsze klubowe rozgrywki w cenie abonamentu

Już od dzisiaj dostępne są nowe, mistrzowskie oferty telewizyjne Cyfrowego Polsatu z nowym pakietem sportowym Polsat Sport Premium w cenie (http://sklep.cyfrowypolsat.pl/uefa). Dzięki tej wyjątkowej propozycji fani najlepszych klubowych rozgrywek piłkarskich będą mogli oglądać po raz pierwszy w Polsce wszystkie mecze Ligi Mistrzów UEFA na żywo oraz spotkania Ligi Europy UEFA. Wszystko to na nowych kanałach sportowych − Polsat Sport Premium 1 i Polsat Sport Premium 2 w jakości Super HD – oraz w czterech serwisach telewizyjnych premium w systemie PPV. czytaj więcej