VoIP bez Limitu telefon IP
Wiadomości firmowe

Cyfrowa transformacja w logistyce

06.09.2018
Jak cyfryzacja wpłynie na rozwój logistyki? Branża transportowa mocno inwestuje w digitalizację stawiając na nowe technologie, które prowadzą do zwiększenia efektywności.

Wydajność i szybkość to najważniejsze priorytety w logistyce, szczególnie w firmie, która zatrudnia ponad 350 000 pracowników w 220 krajach. Dr Markus Voss, dyrektor ds. informatyki i dyrektor operacyjny DHL Supply Chain, wyjaśnia w jaki sposób cyfrowa transformacja oparta na współpracy z Huawei może kształtować procesy, które pomagają gigantom transportu towarowego nadal realizować swoje hasło: „Excellence. Simply delivered”.

 

Darwinizm cyfrowy

W 2014 r. Deutsche Post DHL ogłosiło plan na najbliższe lata – „Strategy 2020: Focus. Connect. Grow". Obejmuje on rozszerzenie usług logistycznych na rozwijające się rynki światowe i maksymalizację zwrotów z globalnego boomu w handlu elektronicznym. – Cyfryzacja jest kluczowym tematem naszej strategii do 2020 roku. Będzie to miało dogłębny wpływ na nas i na inne podmioty oraz na wszystkich ludzi, ponieważ logistyka jest istotną częścią życia – mówi Voss.

 

Digitalizacja świata fizycznego nie odbywa się bez pewnych wyzwań dla przedsiębiorstw. Jednak firmy, które chcą prosperować i pozostać na rynku, muszą działać już teraz. Zgodnie z danymi Światowego Forum Ekonomicznego (WEF) w grę wchodzą podmioty logistyczne o wartości 1,5 bln USD, podczas gdy do 2025 r. digitalizacja przyniesie korzyści społeczne o wartości 2,4 bln USD.

 

– Nawet firmy o ugruntowanej pozycji nie mogą pozwolić sobie na zaniedbanie transformacji cyfrowej. Wystarczy spojrzeć na listę Fortune 500, z 2000 roku. Połowa największych firm zniknęła. Ich modele biznesowe zostały całkowicie przejęte przez cyfrowe modele biznesowe. To prawdziwy świat cyfrowego darwinizmu. Jeśli nie chcemy na tym stracić, musimy stale wprowadzać na rynek usługi oparte na nowych technologiach – uważa Voss.

 

Niewydolność tradycyjnego systemu

Logistyka może nie być postrzegana jako nowatorska dla wielu, ale w łańcuchu dostaw zachodzą daleko idące zmiany. WEF uważa, że branża logistyczna jest w wielu obszarach bardzo nieefektywna, np. 50 proc. ciężarówek podróżuje pusto w drodze powrotnej, co niepotrzebnie obciąża środowisko, a także jest niekorzystne dla wyników finansowych firmy. – Mamy wiele przykładów wprowadzania samolotów bezzałogowych i robotów. Zasadniczo robią to samo, co my teraz, ale po prostu robią to szybciej, współpracują z naszymi pracownikami i pomagają zwiększyć wydajność o 10-15 procent – wyjaśnia Voss.

 

Nowe modele biznesowe oparte na technologiach cyfrowych oraz cele polegające na obniżeniu kosztów, tworzeniu rozwiązań i oferowaniu usług o wartości dodanej napędzają transformację cyfrową. – Digitalizacja oznacza nowe modele biznesowe, nowe sposoby komercjalizacji i prowadzenia czegoś, co kiedyś było czystą logistyką, oraz oferowania nowych usług – podkreśla Voss.

 

AR, VR i IoT

DHL Supply Chain jest jedną z pierwszych firm, które na szeroką skalę wdrażają rzeczywistość rozszerzoną (AR) i rzeczywistość wirtualną (VR) w swoich codziennych działaniach. Dzięki udanej próbie AR w Holandii w 2014 roku, DHL Supply Chain rozpoczął kolejny etap Vision Picking Program w USA i Europie. Osoby wybierające są wyposażone w inteligentne okulary, które wizualnie pokazują, gdzie każdy z wybranych przedmiotów ma być umieszczony w wózku. Vision Picking umożliwia składanie zamówień bez użycia rąk w szybszym tempie i przy niższym poziomie błędów. – Wierzymy, że program ten zmienia sposób, w jaki prowadzimy działalność w ramach łańcucha dostaw i dostarczamy wartość dodaną naszym klientom - twierdzi Voss.

 

DHL Supply Chain stosuje IoT w swoich operacjach magazynowych, aby zoptymalizować wydajność i uczynić pracę bezpieczniejszą. – Do 2020 r. podłączonych zostanie 50 mld urządzeń. Musimy też śledzić nasze towary, które eksportujemy poprzez łańcuch dostaw, za pomocą cyfrowego lustra. IoT umożliwia nam optymalizację łańcucha dostaw – zauważa Voss.

 

Konkretnym przykładem jest tutaj YMS (yard management system) w produkcji samochodów. – Obok siebie są setki bram, pod które muszą podjechać odpowiednie ciężarówki we właściwym momencie. To problem, który należy rozwiązać – wyjaśnia Voss. Chociaż nie jest to skomplikowana operacja, jest ona niezwykle podatna na błędy. – Aby rozwiązać ten problem firma Huawei zastosowała u nas technologię NB-IoT, aby wyposażyć wszystkie bramy w czujnik informujący o tym, czy brama jest aktualnie pusta. Wszyscy kierowcy mają aplikację mobilną, która informuje ich kiedy i dokąd jechać. Skróciło to czas oczekiwania kierowców o 50 proc. i wyeliminowało wszystkie błędy – zaznacza Voss.

Wiadomości firmowe HUAWEI zbudował optyczną sieć transportową (OTN) dla Austriackich Kolei Federalnych

Huawei wdrożył optyczną sieć transportową (OTN) wykorzystującą DWDM (Dense Wavelength Division Multiplexing) dla Austriackich Kolei Federalnych (ÖBB). Technologia DWDM zapewnia przepustowość 100 Gb/s i możliwość efektywnej rozbudowy systemów sieci szerokopasmowych. czytaj więcej

Huawei HUAWEI dostarczył system pamięci masowej dla Uniwersytetu Opolskiego

W celu usprawnienia systemu informatycznego, Uniwersytet Opolski podjął decyzję o integracji już istniejących infrastruktur i zwiększeniu pojemności pamięci masowej. Spośród rozważanych rozwiązań władze uniwersytetu wybrały system pamięci masowej OceanStor 2600 V3 firmy Huawei ze względu na łatwość obsługi, bezproblemową integrację z istniejącym sprzętem oraz korzystną cenę. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei oraz IEEE tworzą w pełni inteligentne sieci elektroenergetyczne

Huawei wraz z IEEE ogłosiły standard IEEE 1901.1 do zastosowania w inteligentnych sieciach energetycznych. na podstawie tego standardu będzie możliwa współpraca pomiędzy wieloma przedsiębiorstwami przemysłowymi. czytaj więcej

Huawei Kabel światłowodowy o długości 6000 km połączył Kamerun z Brazylią

Huawei wraz z partnerami ukończył budowę kabla światłowodowego o długości 6000 km, łączącego Afrykę z Ameryką Południową. Inwestycja wpłynie pozytywnie nie tylko na oba kraje, ale również ich sąsiadów dzięki ułatwieniu korzystania z usług telekomunikacyjnych dla mieszkańców obu kontynentów. czytaj więcej

Huawei Raport Gartnera: HUAWEI liderem w budowie infrastruktury sieci LTE

Huawei jest liderem w branży LTE. Dzięki rozbudowanej infrastrukturze wdrożenie technologii 5G będzie znacznie ułatwione. Jego wysiłki zostały docenione przez firmę Gartner, świadczącej usługi w dziedzinie doradztwa i badań. Raport przez nią wydany docenił Huaweia dzięki kompletności infrastruktury LTE, wizję oraz możliwości dostawcy. czytaj więcej

Huawei Huawei P20 w nowym kolorze Twilight i niższej cenie

Smartfon Huawei P20 jest już dostępny w nowym kolorze obudowy – Twilight, zarezerwowanym do tej pory dla najwyższego modelu z serii – P20 Pro. Jeden z najlepszych fotograficznych smartfonów na rynku wyposażony jest w podwójny aparat, powstały we współpracy z Leica, procesor wspierany sztuczną inteligencją Kirin 970 oraz 64GB pamięci wewnętrznej. P20 Twilight oferowany jest w rekomendowanej cenie detalicznej - 2 299 zł. czytaj więcej

Huawei Mate 20 lite dla fanów selfie od Huawei - przedsprzedaż

Huawei Mate 20 lite – następca Mate 10 lite, najchętniej kupowanego telefonu w Polsce – jest już dostępny w przedsprzedaży. Smartfon został wyposażony w nowy procesor Kirin 710 z modułem sztucznej inteligencji, która wspiera dwa podwójne aparaty, przedni i tylny. To właśnie przedni aparat jest szczególnie mocną stroną Mate 20 lite – ma potężne obiektywy stworzone z myślą o fanach selfie. czytaj więcej

Huawei Huawei uruchomia hotspoty Wi-Fi na terenie całych Włoch

Włoska firma Fastweb wraz z Huawei zbuduje miejskie punkty dostępu do sieci Wi-Fi. Rozwiązanie CloudCampus ma zostać użyte do wdrożenia sieci Wi-Fi na terenie całych Włoch i w efekcie do poprawy komfortu korzystania z Internetu. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Centra danych w chmurze w erze 5G

Centra danych w chmurze są głównym ośrodkiem ekosystemu nowej generacji i będą odgrywać kluczową rolę w ewolucji technologii 5G. Firma Huawei wskazuje kluczowe wymagania sieciowe i usługowe 5G związane z ich stworzeniem. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Huawei współpracuje z Dubai Airports – powstanie inteligentne lotnisko

Na lotnisku w Dubaju wciąż przybywa pasażerów. Z tego powodu Dubai Airports uruchomiło program DXB Plus. Wiąże się on z budową pierwszego na świecie kompleksu modułowego centrum danych (MDCC), który oparto na rozwiązaniu FusionModule1000B firmy Huawei. czytaj więcej

Huawei Huawei P20 Pro wygrywa tytuł Smartfon roku

Smartfon Huawei z serii P po raz szósty z rzędu został uznany przez EISA (Europejskie Stowarzyszenie Technik Audiowizualnych) za najlepszy smartfon dostępny na rynku. Huawei P20 Pro został nagrodzony za wyznaczanie trendów w mobilnej fotografii oraz znakomitą jakość wykonania. To kolejne wyróżnienie dla tego telefonu, po najwyższej w historii ocenie w rankingu DxOMark i nagrodzie EHA. czytaj więcej

Huawei Huawei Mate 10 lite - najchętniej kupowany smartfon w Polsce w nowej cenie

Według badania rynku zleconego przez Huawei Polska, Mate 10 lite odnotował najwyższą sprzedaż w Polsce w okresie od stycznia do czerwca 2018 roku. Smartfon został doceniony przez klientów między innymi dzięki zastosowaniu wydajnych podzespołów, wytrzymałej baterii oraz dwóch podwójnych aparatów. Teraz telefon dostępny jest w nowej niższej cenie – 1099 złotych. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Vodafone i Huawei zaprezentowały technologię 5G w Karlowych Warach

Vodafone jest pierwszym operatorem telefonii komórkowej w Czechach, który przeprowadził prezentację sieci 5G na żywo. W tym celu firma wykorzystała rozwiązania Huawei. Po 4G, 4,5G i NB-IoT, Vodafone zaprezentował skuteczniejszą i bezpieczniejszą technologię przyszłości z mniejszym niż dotychczas opóźnieniem transmisji danych.

czytaj więcej

Wiadomości firmowe HUAWEI o znaczeniu pasma C dla sukcesu biznesowego 5G

Podczas dorocznej, 4. już konferencji poświęconej zarządzaniu częstotliwościami w regionie Azji i Pacyfiku, która odbyła się w Bankoku, Huawei zaprezentował stałą szerokość pasma C – 100 MHz – dedykowaną dla jednego operatora, która jest trendem napędzającym przyszły sukces biznesowy 5G. Producent rozwiązań ICT był jednym z partnerów wydarzenia, które odbyło się pod patronatem Forum Global, Międzynarodowego Związku Telekomunikacyjnego (ITU) oraz Telekomunikacyjnej Grupy Azji i Pacyfiku (Asia-Pac czytaj więcej

Huawei Huawei Consumer Business Group prezentuje wyniki za pierwszą połowę 2018 roku

Huawei Consumer Business Group (CBG) ogłosił wyniki biznesowe za pierwsze półrocze 2018 roku. Firma zanotowała solidny wzrost, dostarczając na ogólnoświatowy rynek ponad 95 milionów sztuk smartfonów. Według danych IDC, w II kwartale 2018 Huawei stał się drugim co do wielkości producentem smartfonów na świecie z udziałem w rynku światowym na poziomie 15,8%. czytaj więcej

News HUAWEI honoruje prof. Erdala Arikana, ojca kodów biegunowych 5G, za wkład w rozwój technologii komunikacyjnych

Założyciel Huawei wręczył specjalną nagrodę prof. dr. Erdalowi Arikanowi, wynalazcy kodów biegunowych dla 5G, za jego wybitny wkład w rozwój technologii komunikacyjnych. Podczas uroczystości, która odbyła się w siedzibie firmy w Shenzhen, uhonorowano także ponad 100 naukowców i inżynierów z Huawei, którzy pracują nad normami technologicznymi i badaniami eksperymentalnymi. czytaj więcej

Huawei Huawei Nova 3 w Polsce już od 16 sierpnia 2018

Duży ekran, doskonały design oraz flagowe możliwości dostępne w przystępnej cenie – to atuty najnowszego członka rodziny smartfonów Huawei, modelu Nova 3, który 18 lipca miał oficjalną premierę w Chinach. Telefon oferuje też najwyższą jakość zdjęć w każdych warunkach. Urządzenie wyposażone jest w aż cztery obiektywy napędzane sztuczną inteligencją: dwa z przodu dla doskonałego selfie i dwa z tyłu. W Polsce Nova 3 będzie dostępny od 16 sierpnia – w ofercie Polkomtela i w sieciach sklepów z elektroniką użytkową. czytaj więcej

Huawei Huawei i Purple przedstawiły nowe rozwiązanie marketingowe do maksymalizacji wartości biznesowej

Huawei i Purple, wiodący w branży dostawca aplikacji Wi-Fi, zaprezentowały nowe rozwiązanie marketingowe dla rynku biznesowego. Bazuje ono na Huawei CloudCampus i wykorzystuje architekturę sieci Wi-Fi oraz IoT, a także konsoliduje otwartą platformę zarządzania chmurami z zaawansowanymi funkcjonalnościami biznesowymi Purple. Dzięki niemu firmy mogą lepiej zrozumieć swoich klientów, zwiększać ich lojalność, a także czerpać większe przychody. czytaj więcej

Huawei Turbodoładownie w smartfonach Huawei dzięki technologii GPU Turbo

Huawei ogłosił kalendarz aktualizacji, która wniesie do jego smartfonów nowatorskie rozwiązanie – GPU Turbo. To technologia, która pozwala na szybsze aż o 60 procent przetwarzanie grafiki w telefonie, przy jednoczesnym 30-procentowym spadku poboru energii przez procesor. Będzie mieć ona zastosowanie w grach mobilnych oraz przy wykorzystaniu technologii wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. Jeszcze w sierpniu GPU Turbo trafi do użytkowników smartfonów Huawei P20, P20 Pro oraz Mate 10 Pro. czytaj więcej

Huawei Huawei podpisało z China Unicom umowę o strategicznym partnerstwie 5G

Podczas tegorocznych targów Mobile World Congress w Szanghaju (MWC Shanghai) firmy China Unicom i Huawei zawarły porozumienie o partnerstwie strategicznym w obszarze 5G. W wydarzeniu wzięli udział Shao Guanglu, wiceprezes China Unicom Group, oraz Ryan Ding, dyrektor wykonawczy Huawei i prezes Huawei Carrier Business Group. Huawei i China Unicom skoncentrują się na weryfikacji technicznej E2E 5G, współpracy z partnerami w branży wertykalnej, budowaniu ekosystemu 5G oraz integracji i promocji usług dla sieci nowej generacji. czytaj więcej