Archiwalne

Zmiana rozliczeń Intertel i TP

28.01.2008

UKE dostosował umowę o połączeniu sieci Intertel i Telekomunikacji Polskiej do zasad rozliczeń w oparciu o stawki z oferty RIO.

W dniu 28 stycznia 2008 r. Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej wydał decyzję w sprawie zmiany Umowy o Współpracy i  Wzajemnych Rozliczeniach z dnia 27 lipca 1998 r., zawartej pomiędzy Telekomunikacją Polską S.A. i Intertel Sp. z o.o., poprzez ustalenie zasad rozliczeń za:

  • zakańczanie połączeń strefowych w sieci TP i w sieci Intertel,
  • zakańczanie połączeń w obszarze tranzytowym i poza obszarem tranzytowym w sieci TP,
  • połączenia do numerów AUS,
  • tranzyt połączeń z sieci Intertel przez sieć TP do sieci innych operatorów.

Jak informuje UKE, decyzja Prezesa UKE w sprawie zmiany Umów pomiędzy Intertel i TP powinna przyczynić się do wzrostu konkurencji na rynku telekomunikacyjnym, a także umożliwić dalszą współpracę pomiędzy Intertel a TP na zasadzie niedyskryminacji.

Prezes UKE, analizując wysokość i charakter opłat za zakańczanie połączeń w stacjonarnych publicznych sieciach telefonicznych obowiązujących w rozliczeniach międzyoperatorskich, wziął pod uwagę zaszłości, które powstały w związku z wykonywaniem Umowy w oparciu o zasadę bill and keep.

Należy wyjaśnić, że umowa typu bill and keep (w dosłownym tłumaczeniu - taryfikuj i zatrzymaj) to typ umowy polegającej na tym, że operatorzy wymieniają się ruchem za darmo, każdy taryfikuje swojego abonenta, ale pieniądze zatrzymuje po swojej stronie operator wywołujący (z którego sieci abonent rozpoczął połączenie).

źródło: UKE

News Co oferują najnowsze Apple Watch i czy warto któryś kupić?

Najnowsze modele Apple Watch, które znajdziesz na rynku, to przede wszystkim Apple Watch Series 10, Apple Watch Ultra 2 oraz Apple Watch SE, będący najbardziej przystępną cenowo opcją. Każdy z nich oferuje unikalne cechy, które warto rozważyć przed zakupem. Przyjrzyjmy się ich zaletom oraz przeznaczeniu. czytaj więcej

News Chatbot czy voicebot? Jak dobrać właściwe narzędzie do potrzeb klienta

Automatyzacja obsługi klienta to dziś nie trend, ale konieczność. Zwłaszcza w firmach, które obsługują klientów masowo – przez telefon, czat, media społecznościowe czy aplikacje mobilne. Wśród dostępnych technologii największe zainteresowanie budzą chatboty i voiceboty. Oba rozwiązania pozwalają odciążyć zespoły BOK, poprawić jakość kontaktu i zredukować koszty. Ale choć działają na podobnych zasadach, ich zastosowanie w firmie powinno wynikać z rodzaju interakcji i oczekiwań klientów. czytaj więcej

News Najlepsi operatorzy komórkowi - gdzie przenieść numer?

Zastanawiasz się, do której sieci warto przenieść numer, żeby płacić mniej i zyskać więcej internetu? Coraz więcej operatorów oferuje elastyczne subskrypcje bez umów, z prostą aktywacją online i bonusami na start. Poznaj najlepsze sieci komórkowe i sprawdź, jak szybko oraz wygodnie zmienić operatora, nie tracąc numeru. czytaj więcej

News Jak zmienić kanał WiFi w routerze TP-LINK?

Wolne i niestabilne WiFi to spore utrudnienie podczas korzystania ze sprzętu komputerowego. Przede wszystkim oprócz utrudnienia w korzystaniu ze sprzętu może prowadzić do ogromnych frustracji, dlatego warto wiedzieć, jak przeciwdziałać takim sytuacjom i jak sobie z nimi radzić. W tym przypadku bez wątpienia najlepszym sposobem będzie zmiana kanału Wi Fi w routerze. czytaj więcej