Archiwalne

Zakończył się VI Kongres Technologiczny - "Razem w przyszłość"

27.10.2007

Blisko dziesięć tysięcy osób odwiedziło VI Kongres Technologiczny, by z bliska zapoznać się z absolutnymi nowościami na rynku telefonii komórkowej.

Najnowsze rozwiązania zaprezentował organizator Kongresu - Polkomtel S.A., operator sieci Plus oraz partnerzy – liderzy branży telekomunikacyjnej. Głównym partnerem tegorocznego Kongresu, odbywającego się pod hasłem „Razem w przyszłość”, był technologiczny potentat Ericsson. Reprezentował go Bert Nordberg, wiceprezes LM Ericsson.

W pierwszym dniu przeznaczonym dla biznesu, turborewolucja technologiczna przyciągnęła ponad 3 tys. przedstawicieli polskich i zagranicznych firm i instytucji. Polkomtel S.A. jest polskim liderem na rynku usług teleinformatycznych skierowanych do biznesu. Jak informuje Polkomtel, 53% spośród dużych i średnich firm wybiera jego ofertę.

Dzień Otwarty – organizowany po raz pierwszy w historii Kongresu, zgromadził ponad 7 tys. osób. Największym zainteresowaniem uczestników imprezy cieszył się pierwszy, dostępny już na rynku w sieci Plus, telefon trzeciej generacji „Plusfon 401i”. Polkomtel idąc w ślad za jednym z największych europejskich operatorów Vodafone, opracował koncepcję udostępnienia klientom Plusa terminali 3G, które umożliwią korzystanie z zaawansowanych technologii wszystkim zainteresowanym.

Plusfon jest już dostępny dla każdego, gdyż klienci mogą go nabyć za złotówkę i to już w najniższych abonamentach oraz w Mixie. – To telefoniczny luksusowy samochód w cenie malucha – porównywał ten telefon komórkowy Tomasz Jurek, kierownik ds. produktu w Polkomtel. Plusfon 401i to zaawansowany multimedialny telefon komórkowy z aparatem fotograficznym o rozdzielczości 1,3 megapiksela, który zapewnia błyskawiczne pobieranie plików muzycznych i wideo, odbiór poczty elektronicznej i transmisje video lub wideo połączenia.

Miłośników nowinek technicznych zafascynowała mobilna telewizja (TV Mobile), którą mogli oglądać w telefonie komórkowym. Ericsson przedstawił możliwość oglądania telewizji na żądanie oraz Podcast TV. Ta aplikacja ucieszyła miłośników filmów, gdyż pozwala na ściąganie filmów i oglądanie ich w trybie offline.

Dużą popularnością cieszyła się również cyfrowa telewizja w telefonie w technologii DVB-H – Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, będziemy mogli w każdym miejscu przez telefon obejrzeć mecze polskiej drużyny podczas mistrzostw Europy w piłce nożnej w 2012 roku – mówił Tomasz Jurek, kierownik ds. produktu w Polkomtel. Na Kongresie uczestnicy mogli oglądać w telefonach aktualny program Telewizji Polskiej.

Uczestnicy przetestowali także możliwość elektronicznej płatności przez komórkę (mPay). - Ponad tysiąc osób zakupiło zimne napoje, kawę, bądź słodycze płacąc telefonem komórkowym - cieszyła się Maria Juszczyk, dyrektor ds. marketingu i komunikacji firmy mPay.

Nie zawiedli też producenci aparatów komórkowych i oprogramowania. Motorola przedstawiła unikalny na rynku MOTO Z8, którego dolna klapka jest tak innowacyjnie skonstruowana, że dopasowuje się do kształtu twarzy. „Multimedialny kombajn”, jakim nazywany jest model „MOTO V 9”, zachwycił uczestników bardzo czułą zewnętrzną klapką, która uruchamia się na dotyk, dzięki czemu nie trzeba otwierać aparatu, by przeczytać przychodzące wiadomości.

Nokia z kolei przedstawiła aplikację przyszłości „Nokia MAPS”, która wkrótce może stać się osobistą nawigacją każdego posiadacza telefonu komórkowego. Po wyjściu z samochodu telefon poprowadzi nas w ruchu pieszym, pomoże najlepiej zwiedzić starówkę, obejrzeć zabytki i odnajdzie za nas drogę do hotelu w obcym mieście.

Firma Samsung zaprezentowała niedostępne w Polsce modele kilku telefonów komórkowych. Hitem podczas Kongresu okazał się telefon „Giorgio Armani Samsung” i „Serenada Bang & Olufsen”.

W pierwszym dniu Kongresu przeznaczonym dla biznesu, na uczestników czekały ciekawe dyskusje panelowe. „Mobilna nawigacja i usługi lokalizacyjne” to coraz częściej stosowane przez firmy monitorowanie osób i pojazdów. „Mobilne rozwiązania w sektorze energetycznym” zaprowadziły nas w świat nowoczesnych budynków, w których możliwa jest oszczędność ogromnych ilości energii elektrycznej.

Jak - dzięki sprawnemu zarządzaniu służbowymi telefonami - można zaoszczędzić czas i pieniądze oraz odciążyć pracę administratora, dowiedzieliśmy się na panelu „Zarządzanie flotą urządzeń mobilnych”. Z kolei podczas panelu „Bezpieczeństwo publiczne” na żywo został przeprowadzony pokaz systemu mobilnego monitoringu w warunkach działania służb mundurowych.

W panelu „Mobilna budowa” prezenterzy pokazali, w jaki sposób nawet najbardziej oddalone od cywilizacji miejsce budowy połączyć ze światem. Operator sieci Plus jest gotowy zorganizować taką łączność w najbardziej niedostępnych telekomunikacyjnie rejonach w ciągu tygodnia. Rozwiązuje to problem tak zwanej ostatniej mili w budownictwie. Jest to szczególnie ważne ze względu na wielkie wyzwania, jakie stoją przed firmami realizującymi inwestycje infrastrukturalne w Polsce.

- Współczesna telekomunikacja zmierza wyraźnie w kierunku mediów bezprzewodowych – mówił otwierając VI KT Adam Glapiński, prezes zarządu Polkomtel S.A. – Przed nami ogromne wyzwanie, jakim jest cyfryzacja systemu nadawania programów radiowo-telewizyjnych w Polsce. Wyzwanie, w którym technologie komórkowe mogą mieć swój wielki udział. Wtedy będziemy mogli mówić o skoku cywilizacyjnym w niespotykanej skali. To już nie będzie rewolucja, ale turborewolucja technologiczna - dodał.

źródło: Plus

News Smsy premium - postępowanie UOKiK przeciwko Polkomtelowi

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie przeciwko Polkomtelowi na usługę m.in. Czat Towarzyski świadczoną z wykorzystaniem numerów 7218 i 60228. Konsumenci, którzy złożyli reklamację są odsyłani do „zewnętrznych podmiotów”. Urząd "przygląda" się praktykom pozostałych operatorów.
czytaj więcej

News Smsy premium - postępowanie UOKiK przeciwko Polkomtelowi

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie przeciwko Polkomtelowi na usługę m.in. Czat Towarzyski świadczoną z wykorzystaniem numerów 7218 i 60228. Konsumenci, którzy złożyli reklamację są odsyłani do „zewnętrznych podmiotów”. Urząd "przygląda" się praktykom pozostałych operatorów.
czytaj więcej