Archiwalne

WSA utrzymał karę dla Polkomtela

18.06.2008

Sąd odrzucił skargę Polkomtela na decyzję o nałożeniu kary 450.000 zł za naruszenie obowiązków informacyjnych wobec użytkowników.

W dniu 18 czerwca 2008 r. Wojewódzki Sąd Administracyjny ogłosił wyrok w sprawie ze skargi Polkomtel S.A. na decyzję Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej z dnia 25 stycznia 2008 r. mocą której, w punkcie pierwszym jej sentencji, Prezes UKE uchylił decyzję z dnia 5 grudnia 2007 r. w części dotyczącej pkt 1 sentencji tej decyzji i orzekając w tym zakresie co do istoty sprawy nakazał Polkomtel S.A. usunięcie stwierdzonych nieprawidłowości, polegających na braku w treści zawieranych umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych postanowień wymaganych zgodnie z art. 56 ust. 3 pkt 2 i 3 oraz 5-8 Prawa telekomunikacyjnego, w terminie do dnia 1 maja 2008 r. W punkcie drugim sentencji zaskarżonej decyzji z dnia 25 stycznia 2008 r. Prezes UKE utrzymał decyzję z dnia 5 grudnia 2007 r. w pozostałym zakresie w mocy.

Wojewódzki Sąd Administracyjny oddalił skargę Polkomtela w zakresie rozstrzygnięcia decyzji ujętego w punkcie pierwszym jej sentencji oraz odrzucił skargę w zakresie rozstrzygnięcia ujętego w punkcie drugim sentencji decyzji Prezesa UKE.

Podając ustne motywy rozstrzygnięcia Sąd podkreślił, że stosownie do treści art. 201 ust. 3 Prawa telekomunikacyjnego w decyzji wydawanej na tej podstawie może zostać ujęte zarówno postanowienie wzywające do usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości wraz z określeniem terminu na ich usunięcie jak i postanowienie nakładające karę pieniężną. W zakresie tych dwóch rozstrzygnięć przysługują dwa tryby odwoławcze. Co do postanowienia wzywającego do usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości w określonym terminie przysługuje skarga do sądu administracyjnego, zaś co do postanowienia nakładającego karę pieniężną przysługuje odwołanie do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Z uwagi na powyższe Sąd uznał, że skarga na decyzję Prezesa UKE w odniesieniu do postanowienia decyzji odnoszącego się do nałożonej kary pieniężnej (punkt II jej sentencji) podlegała odrzuceniu jako, że sąd administracyjny nie jest w tym zakresie właściwy. Sąd podzielił także stanowisko Prezesa UKE co do tego, że w treści art. 56 ust. 3 Prawa telekomunikacyjnego ujęty został wykaz postanowień umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych i odesłanie do regulaminu w zakresie niektórych z tych postanowień nie spełnia wymogu określonego w tym przepisie.

źródło: UKE

News Smsy premium - postępowanie UOKiK przeciwko Polkomtelowi

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie przeciwko Polkomtelowi na usługę m.in. Czat Towarzyski świadczoną z wykorzystaniem numerów 7218 i 60228. Konsumenci, którzy złożyli reklamację są odsyłani do „zewnętrznych podmiotów”. Urząd "przygląda" się praktykom pozostałych operatorów.
czytaj więcej

News Smsy premium - postępowanie UOKiK przeciwko Polkomtelowi

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie przeciwko Polkomtelowi na usługę m.in. Czat Towarzyski świadczoną z wykorzystaniem numerów 7218 i 60228. Konsumenci, którzy złożyli reklamację są odsyłani do „zewnętrznych podmiotów”. Urząd "przygląda" się praktykom pozostałych operatorów.
czytaj więcej

News Drukarki etykiet Zebra - dlaczego warto je wybrać?

Drukarki etykiet służą do drukowania etykiet przy wykorzystaniu metody termicznej lub termotransferowej. Najczęściej wykorzystywane są do druku etykiet samoprzylepnych.

Wybór odpowiedniej drukarki etykiet ma ogromne znaczenie dla prawidłowego funkcjonowania marki. Dlatego doskonałym rozwiązaniem będzie skorzystanie z drukarek etykiet Zebra, które charakteryzują się wysoką jakością i trwałością na długie lata. czytaj więcej

News Kup tablet Galaxy - zyskasz 800 zł

Najnowsza promocja tabletów Samsung Galaxy - możliwość zakupu urządzenia ze zwrotem do 800 zł. czytaj więcej

News Co to jest SLA w hostingu? Jakie SLA jest dobre? Sprawdź!

Bardzo często decydując się na korzystanie ze specjalistycznych usług czy zaawansowanych systemów informatycznych siłą rzeczy skazujemy się na wsparcie osób trzecich. Wynika to chociażby z braku odpowiedniej wiedzy, kwalifikacji, dostępu do systemów itd. O ile zapewnienie ciągłości działania systemu czy dostępu usługi jest dla kluczowe dla Twojego biznesu powinieneś koniecznie zadbać o odpowiednie zapisy umowne lub wykupić dodatkowe SLA. Czym jest i jak działa SLA? Na co powinieneś zwrócić uwagę w kontekście usług hostingowych? czytaj więcej