Archiwalne

UOKiK - Nie daj się oskubać

02.04.2007

Jesteś świadomym konsumentem i znasz swoje prawa? Czy wiesz, kto może ci pomóc w sporze z nieuczciwym przedsiębiorcą? Dziś z inicjatywy UOKiK, rusza ogólnopolska kampania promująca rzeczników konsumentów.

1400 billboardów z hasłem Nie daj się oskubać można zobaczyć w największych miastach, przy trasach wjazdowych i wyjazdowych, centrach handlowych oraz w okolicach szkół i uczelni. Kolejna kampania UOKiK przypomina słabszym uczestnikom rynku, że w sporze z nieuczciwym przedsiębiorcą nie są sami.

Zgodnie z obowiązującym prawem, w sprawach dotyczących naruszenia zbiorowych interesów konsumentów właściwy jest UOKiK, w przypadku indywidualnych skarg – rzecznicy konsumentów, których jest w Polsce ponad 360. To właśnie oni w imieniu poszkodowanego konsumenta podejmą interwencję i próbę mediacji z przedsiębiorcą, udzielą porady, pomogą w skierowaniu sprawy na drogę sądową.

Jak wynika z badań społecznych wiedza na temat tej instytucji wzrasta. Nadal jednak jest niewielka – jedynie 9 proc. ankietowanych (TNS OBOP na zlecenie UOKiK, 2007) wie o działalności rzeczników konsumentów. Tymczasem dzięki ich pomocy jest szansa na skuteczniejsze egzekwowanie swoich praw, a jednocześnie ograniczenie samowoli i bezkarności nieuczciwych przedsiębiorców.

Z analiz prowadzonych przez UOKiK wynika, że rocznie rzecznicy średnio 30 tys. razy występują do przedsiębiorców oraz udzielają blisko 175 tys. porad i informacji. Jednocześnie kierują setki powództw na rzecz słabszych uczestników rynku. Niemal połowa spraw, które swój finał znalazły w sądzie dotyczy reklamacji i gwarancji towarów. Znaczną część stanowią powództwa związane z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem usługi.

Rozpoczynająca się dziś dwutygodniowa kampania ma na celu zwiększenie świadomości konsumentów w zakresie ich praw i możliwości obrony przez instytucję rzecznika konsumentów. Adres najbliższego rzecznika konsumentów można znaleźć na http://www.uokik.gov.pl/ lub dzwoniąc pod bezpłatny numer infolinii 0800 800 008 (w godzinach od 9.00 do 17.00).

źródło: UOKiK

News Dlaczego warto przygotowywać paczki świąteczne w naszych firmach?

Święta to w naszej tradycji szczególny czas w roku. Celebrujemy je z rodziną i przyjaciółmi, długo się do nich przygotowujemy i pragniemy spędzić ten czas jak najlepiej. Szczególnie mocno przeżywamy Święta Bożego Narodzenia, choć także Wielkanoc to dla nas istotny moment w roku. Warto podkreślić wyjątkowość tego okresu także na naszym gruncie zawodowym. Jest to doskonały czas na wszelkie akcje promocyjne skierowane do naszych stałych oraz nowych klientów. Paczki świąteczne dla klientów to świetna okazja do połączenia nienachalnej reklamy z wyrażeniem wdzięczności wobec lojalnych klientów lub zachęceniem nowych do współpracy. czytaj więcej

News Jak wybrać najlepszego operatora?

Co najmniej raz na dwa lata nadchodzi moment, w którym chcemy zweryfikować, czy nasz dotychczasowy operator sieci komórkowej rzeczywiście jest najlepszym wyborem.

Spójrzmy prawdzie w oczy – jeśli masz dosyć obecnego dostawcy, na pewno nie chciałbyś przechodzić kolejnego rozczarowana.

Jakie są więc sposoby na to, żeby znaleźć dla siebie najlepszą ofertę i mieć pewność, że tym razem będzie to udany związek? czytaj więcej

News Klimatyzator przenośny – czy to w ogóle działa?

Słowo klimatyzator przywołuje na myśl tradycyjną klimatyzacją ścienną, jednak to nie jedyne rozwiązanie. W ofercie sklepów można znaleźć również małe urządzenia mobilne – klimatyzatory przenośne oraz klimatyzery (klimatory), nazywane błędnie klimatyzatorami bez rury. Dowiedz się, czego nie warto kupować. czytaj więcej

News Kurs języka angielskiego online - jak wybrać ten właściwy?

Kursy angielskiego online zagościły w Polsce już kilka lat temu i szybko zdobyły popularność, a nadejście pandemii koronawirusa przyczyniło się do wzmocnienia tego trendu. Jeśli Ty także należysz do szerokiej rzeszy Polaków, którzy postanowili spróbować nauki angielskiego przez internet, przeczytaj ten artykuł. Podpowiadamy, jak wybrać najlepszy kurs angielskiego online - na co zwracać uwagę i na co uważać. czytaj więcej