Archiwalne

Trójpak nowych usług dodanych FreecoNet

14.11.2007

„Dial-In”, „Autoryzacja” oraz możliwość sprawdzania stanu konta przez telefon to trzy nowe usługi uruchomione przez FreecoNet – platformę VoIP integrującą rozwiązania wielu operatorów i oferującą innowacyjne usługi dodane.

„Dial-In” pozwala na wdzwanianie się do systemu FreecoNet z dowolnego telefonu i od dowolnego operatora telekomunikacyjnego. Następnie można wykonywać połączenia na numery zarejestrowane we FreecoNet - za darmo, a na pozostałe za pośrednictwem usługi TelArena - po kilkakrotnie niższych stawkach niż normalnie.

„Ta funkcjonalność jest przydatna w sytuacjach, kiedy użytkownik FreecoNet przebywa poza swoim domem i musi wykonać telefon np. za granicę. Przykładowo, dzwoniąc do Kanady, wystarczy wdzwonić się z komórki na swoje konto we FreecoNet, a potem będzie się płacić tylko 6 groszy brutto za minutę rozmowy z osobą przebywającą w Kanadzie. Do tego dochodzi opłata za połączenie z komórki na numer, na który się wdzwania. Jeśli połączenia z tym numerem określi się u swojego operatora jako zawsze tańsze lub darmowe, to połączenie z telefonu komórkowego do Kanady może kosztować tylko 6 groszy brutto za minutę" – wyjaśnia Jan Wyrwiński, Kierownik Projektu FreecoNet.

Z „Dial-In” związana jest kolejna usługa FreecoNet – „Autoryzacja”. Dzięki niej, po wdzwonieniu się na własne konto FreecoNet, jest dokonywana autoryzacja dzwoniącego użytkownika. Jest to możliwe na dwa sposoby: przez podanie numeru PIN (określa się ten numer w panelu administracyjnym FreecoNet) lub przez CLIP, czyli po numerze telefonu (system rozpoznaje numer telefonu i jeśli zgadza się on z tym, który został podany w panelu administracyjnym FreecoNet, autoryzacja jest dokonywana w sposób automatyczny). Ta usługa pozwala na stworzenie systemu kontroli dostępu do dowolnych usług bądź kont we FreecoNet.

Z „Autoryzacją” związana jest też ściśle funkcjonalność „Callback”, polegająca na zwrotnym oddzwanianiu. Po wdzwonieniu się na własne konto FreecoNet i dokonaniu autoryzacji kodem PIN lub poprzez CLIP, system przerywa połączenie. Następnie oddzwania na numer, z którego połączenie zostało zainicjowane lub na numer określony w panelu. Potem system prosi o wprowadzenie numeru, z którym chcemy rozmawiać i łączy z nim, a rozmowa prowadzona jest albo za darmo (jeśli dzwonimy na numer zarejestrowany we FreecoNet), albo po stawkach TelAreny (czyli od 3 groszy brutto w Polsce i od 5 groszy brutto za granicę).

Trzecią nową usługą platformy jest możliwość sprawdzania stanu konta we FreecoNet przez telefon. Dzwoniąc na numer telefonu 901 – z numeru telefonu zarejestrowanego we FreecoNet - użytkownik może dowiedzieć się o dostępnych środkach na połączenia oraz bieżącej konfiguracji swojego konta. Pod numerem 901 można także otrzymać dokładne informacje o ostatnich nieodebranych połączeniach oraz o ostatnich połączeniach wychodzących.

Zainteresowani usługami „Dial-In” i „Autoryzacja”, przez pierwszy miesiąc mogą z nich korzystać za darmo, a po tym okresie naliczane są symboliczne opłaty miesięczne: za usługę „Dial-In” – 50 groszy brutto, natomiast za „Callback” z „Autoryzacją” – 1,50 zł brutto. Korzystanie z telefonicznej informacji o stanie konta jest bezpłatne.

źródło: FreecoNet 

Case Study Jak przenieść linie telefoniczne jeśli nie ma takiej możliwości?

Autoryzowana Stacja Obsługi Pojazdów (okolice Bielska-Białej) przeniosła swoją lokalizacje do nowego miejsca. Operator, który świadczył dotychczas usługę w poprzedniej lokalizacji, nie miał możliwości przeniesienia linii telefonicznej do nowej lokalizacji. czytaj więcej