Archiwalne

Multimedia Polska wprowadza wideo na żądanie (VoD)

27.09.2007

Kolejny raz spółka Multimedia Polska potwierdza swój status lidera innowacyjności w branży. Jako pierwszy w Polsce operator telewizji kablowej uruchomia usługę - wideo na żądanie (VoD).

Wideoteka Multimedia Polska liczyć będzie kilkaset pozycji, a w ciągu kilku tygodni oferta zostanie poszerzona o kolejne filmy, w tym także w technologii HD. Operator zapowiada, że nowe filmy będą pojawiać się w wirtualnej wypożyczalni równocześnie z ich pojawieniem się w tradycyjnych wypożyczalniach.

- Dotrzymaliśmy słowa. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, wprowadzenie kolejnej usługi stało się faktem. Znów jesteśmy pierwsi w Polsce. Żaden operator telewizji kablowej nie ma w swojej ofercie wideoteki – mówi Andrzej Rogowski, prezes zarządu Multimedia Polska.

Usługa wideo na żądanie, już od dziś, dostępna jest dla abonentów 6 miast: Gdyni, Kalisza, Lublina, Łodzi, Olsztyna i Torunia. Przez kilka najbliższych dni mogą oni za darmo poznawać funkcje i oswajać się z menu usługi.

Od 28 września 2007 r. rozpocznie się sprzedaż usługi. Do końca roku zasięg tej usługi pokrywał się będzie z zasięgiem cyfrowej telewizji kablowej spółki - 450 tys. gospodarstw domowych.

Najnowsze dane wskazują, że liczba abonentów cyfrowej telewizji kablowej dynamicznie wzrasta. Na koniec lipca spółka odnotowała 5 tys. podpisanych umów, a miesiąc później - dwa razy tyle. 

- Chcę podkreślić, iż wysoka jakość naszej kablowej platformy cyfrowej umożliwia wdrażanie nieograniczonej liczby zaawansowanych technologicznie usług dodanych. Wideo na żądanie to jest nasz kolejny krok, zmierzający do osiągnięcia naszego głównego celu tj. pełnej oferty usług telekomunikacyjnych, obejmującej rozrywkę, informację i komunikację, w tym także mobilną – mówi prezes Andrzej Rogowski.

Wideo na żądanie jest jednym z elementów projektu wdrożenia cyfrowej telewizji kablowej, na który operator przeznaczył ok. 70 mln zł. Do końca bieżącego roku zainwestowanych zostanie 30 mln zł.

Spółka Multimedia Polska przygotowała dla swoich abonentów bogatą ofertę filmową – ok. 600 filmów. Podpisane zostały już trzy umowy z dystrybutorami filmów. SPI International udostępnił Multimedia Polska 500 filmów, a dwaj pozostali dystrybutorzy Private i S.C. IKO po kilkadziesiąt pozycji.

Wirtualną wypożyczalnię Multimediów charakteryzuje przyjazny i prosty system obsługi. Wypożyczenie filmu odbywa się za pomocą pilota, nieskomplikowanego menu, widocznego na ekranie telewizora. Filmy zostały podzielone na kilkanaście kategorii. Każdy film jest opisany i poprzedzony zwiastunem, co ułatwia podejmowanie decyzji.

W razie jakichkolwiek trudności do dyspozycji klientów są konsultanci w Call Center i lokalnych Biurach Obsługi oraz przedstawiciele handlowi.

Spółka, w porozumieniu z dystrybutorem, udostępniła bezpłatnie swoim klientom zestaw 7 filmów. Pozwoli to im na zapoznanie się z menu i systemem obsługi.

Zaproponowane przez spółkę ceny są porównywalne do opłat w lokalnych wypożyczalniach i o połowę tańsze od biletu do kina. Premiery filmowe będzie można obejrzeć za 9 zł, nowości za 6 zł.

Niewątpliwą zaletą tej usługi jest fakt, iż oznacza ona koniec kłopotów związanych z wypożyczaniem i terminowym oddawaniem filmów do wypożyczalni.

Wdrożenie usługi wideo na żądanie, pierwszej usługi dodanej, jest tylko jednym z elementów projektu cyfrowej telewizji kablowej. Telewizja interaktywna, Time-shift TV, T-commerce, itp. – wkrótce pojawią się w ofercie operatora.

źródło: Mutimedia Polska

News Prezes UOKiK wydał decyzję dotyczącą Multimedia Polska

Klienci spółki odzyskają abonament za dwa miesiące, dostaną 50 minut albo 5 GB internetu.
Operator uniknął kary finansowej, ponieważ wyeliminuje skutki swoich praktyk. czytaj więcej

News Prezes UOKiK wydał decyzję dotyczącą Multimedia Polska

Klienci spółki odzyskają abonament za dwa miesiące, dostaną 50 minut albo 5 GB internetu.
Operator uniknął kary finansowej, ponieważ wyeliminuje skutki swoich praktyk. czytaj więcej