Telekomunikacja Polska skierowała do Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej wniosek o przyznanie dopłaty do poniesionych przez Spółkę kosztów świadczenia usługi powszechnej. Wniosek dotyczy dopłaty do kosztów za okres od 8 maja 2006 r. do 31 grudnia 2006 r.
Po otrzymaniu wniosku TP z dnia 29 czerwca 2007 r., Prezes UKE zapowiada dokonania weryfikacji, czy przedsiębiorca wyznaczony poniósł we wspomnianym okresie koszty związane ze świadczeniem usługi powszechnej, za które domaga się dopłaty.
Od dnia 8 maja 2006 r. Telekomunikacja Polska S.A. jest przedsiębiorcą wyznaczonym przez Prezesa UKE do świadczenia usługi powszechnej na obszarze całego kraju (49 stref numeracyjnych). Zakres świadczonej usługi powszechnej obejmuje:
1) przyłączenie pojedynczego zakończenia sieci w głównej lokalizacji abonenta z wyłączeniem sieci cyfrowej z integracją usług, zwanej "ISDN";
2) utrzymanie łącza abonenckiego z zakończeniem sieci, o którym mowa w pkt 1), w gotowości do świadczenia usług telekomunikacyjnych;
3) połączenia telefoniczne krajowe i międzynarodowe, w tym do sieci ruchomych, obejmujące także zapewnienie transmisji dla faksu oraz transmisji danych, w tym połączenia do sieci Internet;
4) udzielanie informacji o numerach telefonicznych oraz udostępnianie spisów abonentów;
5) świadczenie udogodnień dla osób niepełnosprawnych;
6) świadczenie usług telefonicznych za pomocą aparatów publicznych.
Zgodnie z art. 95 ustawy Prawo telekomunikacyjne przedsiębiorcy wyznaczonemu przysługuje dopłata do kosztów świadczenia usługi powszechnej, w przypadku ich nierentowności. Dopłatę ustala Prezes UKE w wysokości kosztu netto świadczenia usługi wchodzącej w skład usługi powszechnej i dotyczy tylko tych kosztów, które przedsiębiorca wyznaczony nie poniósłby, gdyby nie miał obowiązku świadczenia usługi powszechnej.
źródło: UKE
News Jak wybrać najlepszy Internet? Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę przed podpisaniem umowy
Wybór odpowiedniego Internetu to dziś jedna z ważniejszych decyzji – niezależnie od tego, czy chodzi o dom, mieszkanie, czy biuro. Internet to nie tylko rozrywka i kontakt ze światem, ale przede wszystkim narzędzie pracy, nauki i codziennego funkcjonowania. W dobie wielu dostępnych opcji, różnic w cenach, technologiach i warunkach umowy – warto dobrze się przygotować. Z pomocą przychodzą porównywarki ofert, które w jednym miejscu zestawiają najważniejsze informacje o tym, co oferują najpopularniejsi dostawcy Internetu. czytaj więcejWiadomości firmowe Nowe synergie: innovaphone rozszerza portfolio Nokia dla zastosowań przemysłowych
Nowe synergie: innovaphone rozszerza portfolio Nokia dla zastosowań przemysłowychSindelfingen, 30 lipca 2025 r. – innovaphone zostało zintegrowane jako rozwiązanie głosowe z ekosystemem Nokia przeznaczonym do zastosowań przemysłowych. Dzięki tej współpracy firmy mogą teraz wykorzystywać prywatną technologię bezprzewodową 4.9/LTE i 5G do komunikacji w czasie rzeczywistym na terenie swoich kampusów. czytaj więcej