W dniu 21 marca 2007 r. Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej nałożył na Telekomunikację Polską S.A. karę pieniężną w wysokości 30.000.000 zł za niewykonywanie "Oferty ramowej TP o dostępie telekomunikacyjnym w zakresie połączenia sieci" (RIO).
Oferta została wprowadzona decyzjami Prezesa UKE z dnia 4 lipca 2006 r. i 24 sierpnia 2006 r., w zakresie dotyczącym usług międzysieciowych rozliczanych na zasadzie zryczałtowanej. Stwierdzone naruszenia polegają na m.in.:
- przedłużaniu negocjacji z operatorami,
- proponowaniu w toku negocjacji rozwiązań niezgodnych z ofertą RIO i wprowadzaniu ich do treści umów międzyoperatorskich,
- opóźnianiu zawierania bądź aneksowania umów międzyoperatorskich.
Z materiału dowodowego zgromadzonego w sprawie wynika, że TP S.A. dopiero w połowie listopada 2006 r. przedstawiła operatorom swoją propozycję w zakresie rozliczeń na zasadzie zryczałtowanej. Propozycja ta znacząco odbiegała od zapisów oferty RIO. Niezgodności polegały m. in. na:
- odmiennym sposobie wyliczenia opłat za ruch międzysieciowy rozliczany w oparciu o płaską stawkę interkonektową,
- wyłączeniu opłaty bazowej za ruch rozliczany ryczałtowo poza Obszar Tranzytowy (OTr),
- niezgodnym z ofertą RIO rozróżnieniu na LPSS 3 i LPSS 2 zmieniającym model rozliczeń w oparciu o stawkę zryczałtowaną,
- wyłączeniu z rozliczeń niektórych rodzajów połączeń, w tym ruchu kończonego w sieci TP,
niezgodnym z ofertą RIO określeniu terminów zawierania i aneksowania umów międzyoperatorskich.
Szereg istotnych zjawisk zachodzących na rynku telekomunikacyjnym spowodował zasadnicze zmiany istniejących warunków konkurencji związanych z modyfikacjami polityki detalicznej wprowadzanych przez wielu przedsiębiorców telekomunikacyjnych w planach taryfowych, w których abonenci rozliczani są za wykonywane połączenia w oparciu o stałą opłatę ryczałtową. Spowodowało to konieczność uwzględnienia tych uwarunkowań przez Prezesa UKE przy konstrukcji zasad regulujących rynek hurtowy. Wprowadzenie tych rozwiązań w ofercie RIO miało na celu zapewnienie zasady skutecznej konkurencji na rynku telekomunikacyjnym poprzez umożliwienie również operatorom alternatywnym przygotowania ryczałtowych ofert detalicznych, konkurencyjnych w stosunku do proponowanych przez TP S.A. Należy więc podkreślić, że stwierdzone naruszenia, za które Prezes UKE nałożył przewidzianą w Prawie telekomunikacyjnym karę, w sposób zasadniczy utrudniają realizację nadrzędnego celu regulacyjnego, polegającego na zapewnieniu konsumentom maksymalnych korzyści w zakresie różnorodności, ceny i jakości usług telekomunikacyjnych.
Przedmiotowa kara ma na celu doprowadzenie do sytuacji, w której Spółka każdorazowo będzie wypełniała ciążące na niej obowiązki, wynikające bezpośrednio z Prawa telekomunikacyjnego lub odpowiednich decyzji regulacyjnych. Nałożona kara ma jednocześnie zapobiec takim działaniom TP S.A., jako podmiotu o znaczącej pozycji rynkowej, które mogłyby doprowadzić do hamowania realizacji przez Prezesa UKE ustawowych zadań regulacyjnych bądź zniekształcania lub ograniczania konkurencji na rynku telekomunikacyjnym.
Nałożona kara pieniężna stanowi dochód budżetu państwa. Od decyzji Prezesa UKE o nałożeniu kary TP S.A. przysługuje odwołanie do Sądu Okręgowego w Warszawie – Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, składane za pośrednictwem Prezesa UKE, w terminie dwutygodniowym od dnia doręczenia decyzji.
źródło: UKE
News Responsywność to podstawa - jak tworzyć strony na każde urządzenie?
W erze cyfrowej, gdzie użytkownicy każdego dnia korzystają z niezliczonej liczby urządzeń do surfowania w sieci, responsywność stron internetowych nie jest już dodatkiem, lecz koniecznością. To fundamentalny krok do zapewnienia sobie przewagi konkurencyjnej na rynku online. Agencja Reklamowa Green Parrot, specjalizująca się w innowacyjnych rozwiązaniach marketingowych, doskonale rozumie, jak ważne jest tworzenie stron internetowych dostosowanych do różnych ekranów. W niniejszym artykule dowiesz się, jak projektować elastyczne i estetyczne strony, które działają płynnie na każdym urządzeniu.
czytaj więcejNews Jaki monitor do pracy biurowej wybrać?
Wybór odpowiedniego monitora do biura to decyzja, która może mieć bardzo duży wpływ na efektywność oraz komfort pracy. Dla wielu osób staje się on niemal podstawowym narzędziem, jakie wykorzystuje na co dzień, dlatego powinien być odpowiednio dopasowany do naszych indywidualnych potrzeb, jak też zadań, do których będzie najczęściej wykorzystywany. Mając na uwadze popularność pracy zdalnej, współcześnie monitor to nie tylko ekran, na którym wyświetlać można dokumenty, czy strony internetowe. Coraz częściej służy nam również do prowadzenia spotkań on-line, wideokonferencji, czy prezentacji. Ważne jest zatem, aby oferował między innymi wysoką jakość obrazy, jak też szereg funkcji, które wpłyną na komfort użytkowania.Jak zatem wybrać idealny monitor do pracy biurowej? Czym powinien się wyróżniać i jak może poprawić jakość wykonywania codziennych obowiązków zawodowych? Sprawdź koniecznie, czym powinien się wyróżniać nowoczesny monitor do biura. czytaj więcej