Archiwalne

TP uczestnikiem szczytu Global Compact w Genewie

05.07.2007

Maciej Witucki, prezes zarządu Telekomunikacji Polskiej, w wystąpieniu podczas „UN Global Compact Leaders Summit” przedstawił działania TP wspierające budowę społeczeństwa informacyjnego. W konferencji uczestniczą wysocy przedstawiciele państw, organizacji międzynarodowych i biznesu z całego świata. Telekomunikacja Polska jest jedynym reprezentantem Polski zaproszonym na spotkanie organizowane z inicjatywy Sekretarza Generalnego ONZ.

- Zaproszenie Telekomunikacji Polskiej na szczyt Global Compact jest dowodem uznania dla efektów pracy wielu ludzi w naszej firmie. To potwierdzenie długiej drogi jaką przebyła TP przeobrażając się w odpowiedzialnego obywatela społeczności, w której funkcjonuje i na rzecz której działa – uważa Maciej Witucki, prezes zarządu TP.

Szczyt liderów Global Compact w Pałacu Narodów w Genewie poświęcony jest roli, jaką może odegrać biznes w zrównoważonym rozwoju światowej gospodarki. Jego celem jest zwrócenie uwagi na szanse wynikające ze współpracy biznesu i społeczeństw. W trakcie spotkania dzielono się doświadczeniami we wdrażaniu w życie dziesięciu zasad, do których przestrzegania zobowiązują się wszyscy przystępujący do Global Compact. Maciej Witucki w swym wystąpieniu podkreślił wagę edukacji dzieci w tworzeniu nowoczesnego społeczeństwa informacyjnego.

Global Compact to inicjatywa Sekretarza Generalnego ONZ ogłoszona w styczniu 1999 roku. Stanowi ona wezwanie skierowane do biznesu, by kierował się zasadami praw człowieka, praw pracowniczych, ochrony środowiska i przeciwdziałania korupcji. Telekomunikacja Polska jest pierwszym operatorem telekomunikacyjnym w Polsce, który przyłączył się do Global Compact.

TP stosuje dobre praktyki w relacjach z otoczeniem biznesowym oraz angażuje się w programy społeczne, m.in. „Telefon do Mamy” czy „Szkoła bez przemocy”. Cztery miliony dzieci korzysta w szkołach z Internetu dzięki programowi „Edukacja z Internetem TP”. Firma wspólnie z Programem Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju walczy z wykluczeniem informacyjnym mieszkańców wsi. Dzięki temu, w pierwszym w Polsce rankingu „Good Company Ranking 2007” TP znalazła się na wysokim, trzecim miejscu.

źródło: TPSA