Archiwalne

Telefon zaufania dla dzieci i młodzieży

06.11.2008

Zobacz więcej na Plus.pl.

Fundacja Dzieci Niczyje będzie obsługiwać pierwszy, bezpłatny, ogólnopolski Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży o numerze 116 111.

Grupa numerów 116
Ogólnoeuropejskie numery bezpłatnych linii telefonicznych o charakterze społecznym stworzonych z inicjatywy Komisji Europejskiej to:

116 000 - numer interwencyjny w sprawie zaginionych dzieci,
116 111 - telefon zaufania dla dzieci i młodzieży,
116 123 - telefon wsparcia emocjonalnego dla dorosłych.

Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111 to pierwsza linia z tej grupy uruchomiona w Polsce, przy wsparciu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej.
Urząd Komunikacji elektronicznej przydzielił spółce Polkomtel S.A. numer 116 111 po podpisaniu przez nią porozumienia z Fundacją Dzieci Niczyje. Następnie Prezes UKE poprowadził rozmowy międzyoperatorskie, których efektem jest wspólne uzgodnienie zasad rozliczeń za połączenia na ten numer, umożliwiających jego bezpłatność.

Polska jest piątym krajem w Unii Europejskiej, w którym pod numerem 116 111 działa telefon zaufania dla dzieci i młodzieży. Linia uruchomiona została do tej pory w Czechach, Rumunii, na Słowacji, i na Węgrzech. Numer 116 111 został dotąd przydzielony w 14 krajach członkowskich.

Telefon zaufania 116 111 będzie służyć młodzieży i dzieciom potrzebującym wsparcia, opieki i ochrony. Zapewni dzwoniącym kontakt z fachowcami w trudnych dla nich sytuacjach.

Linia 116 111 jest obsługiwana przez wykwalifikowanych psychologów i pedagogów, którzy potrafią rozmawiać z młodymi ludźmi o ich problemach i są w stanie udzielić im profesjonalnej porady w sytuacjach kryzysowych. Konsultanci telefonu zaufania 116 111 będą współpracowali z ogólnopolską siecią instytucji i organizacji, które w razie potrzeby prowadzić będą interwencje w sprawach dzieci. W przypadku podejrzenia, że zdrowie lub życie dziecka jest poważnie zagrożone, konsultanci telefonu 116 111 uprawnieni są do inicjowania interwencji policyjnej dzięki wypracowanym procedurom współpracy w tym zakresie między Komendą Główną Policji a Fundacją Dzieci Niczyje.

W pierwszym okresie działania telefonu zaufania 116 111 dzieci i młodzież będą mogli korzystać z niego od poniedziałku do piątku w godzinach 12:00 - 20:00.

Szybkie i sprawne uruchomienie numeru było możliwe dzięki współpracy Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji, Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej, Fundacji Dzieci Niczyje oraz Polkomtel S.A. W celu udostępnienia numeru Polkomtel stworzył platformę technologiczną, dzięki której numer 116 111 jest dostępny dla wszystkich potrzebujących niezależnie od tego, z jakiej sieci telefonicznej korzystają. Polkomtel poza techniczną obsługą numeru zapewnił Fundacji profesjonalne call center do obsługi numeru i wspierał prace nad uruchomieniem numeru.

Numer 116 111 zostaje uruchomiony od 6 listopada 2008 r. Kampania promocyjna Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży rozpocznie się w grudniu 2008 roku i będzie prowadzona przez Fundację Dzieci Niczyje we współpracy z ministerstwami: edukacji, polityki społecznej i spraw wewnętrznych oraz z mediami i innymi organizacjami pozarządowymi.

Dodatkowe informacje o zasadach działania telefonu 116 111 można znaleźć na stronie internetowej http://www.116111.pl/. W przyszłości potrzebujący będą mogli tu również zadawać konsultantom pytania online, porozmawiać z rówieśnikami na forum oraz znaleźć odpowiedzi na kwestie najczęściej nurtujące młodych ludzi.

Opracowano na podstawie komunikatu Fundacji Dzieci Niczyje.

źródło: UKE

Plus Plus: Piąte doładowanie GRATIS wciąż trwa

W Plusie dostępna jest promocja „5te doładowanie GRATIS”, w której wystarczy czterokrotnie doładować konto usługi na kartę w sieci Plus, by piąte zasilenie otrzymać za darmo. czytaj więcej

Plus 2x więcej GB, czyli kolejne HAPPY DAYS w e-sklepie Plusa

Kolejna promocja dla klientów e-sklepu Plusa, w której można mieć dwa razy większy podstawowy pakiet internetowy, czyli 100 GB za 49,99 zł w ofercie na 24 miesiące z routerem domowym Huawei B315s LTE lub tabletem Huawei MediaPad T3 8` na raty. czytaj więcej

Plus Plus: Gigabajty od Spider-Mana

Plus to jedyna sieć, którą wybrał kultowy Człowiek-Pająk! Teraz Spider-Man wspiera promocję, w której można mieć ekstra nawet 15 GB! Od dziś jest ona dostępna dla klientów ofert na kartę oraz mix, a mogą z niej skorzystać zarówno dotychczasowi, jak i nowi użytkownicy. czytaj więcej

Plus Plus: Sprawdź własność sprzętu kupowanego z drugiej ręki

Plus uruchomił na swojej stronie internetowej specjalny formularz pozwalający na sprawdzenie czy sprzedane na raty urządzenie telekomunikacyjne stanowi nadal własność operatora. czytaj więcej

Plus Plus: JA+ Centralka Firmy - nowa usługa dla małych firm

Mała firma może działać jak duża, dzięki nowej usłudze dla klientów Plusa z rynku SOHO - Centralka Firmy. Umożliwia ona zaawansowane zarządzanie połączeniami telefonicznymi przychodzącymi na numer główny firmy. Usługa zaprojektowana została przede wszystkim dla osób prowadzących działalność gospodarczą lub dla małych firm, ale jej funkcje mogą się sprawdzać także na użytek prywatny. Centralka Firmy działa na numerze komórkowym w sieci Plus. czytaj więcej

Plus Plus: Piąte doładowanie GRATIS wciąż trwa

W Plusie dostępna jest promocja „5te doładowanie GRATIS”, w której wystarczy czterokrotnie doładować konto usługi na kartę w sieci Plus, by piąte zasilenie otrzymać za darmo. czytaj więcej

Plus 2x więcej GB, czyli kolejne HAPPY DAYS w e-sklepie Plusa

Kolejna promocja dla klientów e-sklepu Plusa, w której można mieć dwa razy większy podstawowy pakiet internetowy, czyli 100 GB za 49,99 zł w ofercie na 24 miesiące z routerem domowym Huawei B315s LTE lub tabletem Huawei MediaPad T3 8` na raty. czytaj więcej

Plus Plus: Gigabajty od Spider-Mana

Plus to jedyna sieć, którą wybrał kultowy Człowiek-Pająk! Teraz Spider-Man wspiera promocję, w której można mieć ekstra nawet 15 GB! Od dziś jest ona dostępna dla klientów ofert na kartę oraz mix, a mogą z niej skorzystać zarówno dotychczasowi, jak i nowi użytkownicy. czytaj więcej

Plus Plus: Sprawdź własność sprzętu kupowanego z drugiej ręki

Plus uruchomił na swojej stronie internetowej specjalny formularz pozwalający na sprawdzenie czy sprzedane na raty urządzenie telekomunikacyjne stanowi nadal własność operatora. czytaj więcej

Plus Plus: JA+ Centralka Firmy - nowa usługa dla małych firm

Mała firma może działać jak duża, dzięki nowej usłudze dla klientów Plusa z rynku SOHO - Centralka Firmy. Umożliwia ona zaawansowane zarządzanie połączeniami telefonicznymi przychodzącymi na numer główny firmy. Usługa zaprojektowana została przede wszystkim dla osób prowadzących działalność gospodarczą lub dla małych firm, ale jej funkcje mogą się sprawdzać także na użytek prywatny. Centralka Firmy działa na numerze komórkowym w sieci Plus. czytaj więcej

T-Mobile Ruszył nabór wniosków w II edycji programu Fajne Granty T‑Mobile

Wspólnie z Fundacją CoderDojo rozpoczęliśmy nabór wniosków w II edycji programu Fajne Granty T‑Mobile. Inicjatywa, która skierowana jest do organizacji pozarządowych oraz aktywistów, służy popularyzacji wykorzystywania nowych technologii w edukacji. W tym roku uczestnicy mogą zgłaszać pomysły na wykorzystanie techniki druku 3D. czytaj więcej