Archiwalne

Szerokopasmowy Internet Cyfrowego Polsatu w technologii HSPA+

30.11.2009

Zobacz więcej na CyfrowyPolsat.pl.

Cyfrowy Polsat rozwija swoją działalność o nowe usługi i już wkrótce zacznie dostarczać abonentom dostęp do szerokopasmowego Internetu opartego na nowoczesnej technologii HSPA+. Operator planuje uruchomić usługę w pierwszym kwartale 2010 r.

Dzisiaj rozpoczął się ogólnopolski konsumencki test nowego rozwiązania. Usługa dostępu do Internetu jest kolejnym krokiem w kierunku budowy pakietu usług zintegrowanych (telewizja, telefon, Internet), którego uruchomienie jest planowane na II kwartał 2010 r.

W momencie uruchomienia pakietu usług zintegrowanych na zasadach komercyjnych, Cyfrowy Polsat stanie się pierwszym operatorem telewizji satelitarnej w Polsce dostarczającym usługi w modelu triple-play pod jedną marką.

Usługa dostępu do Internetu dla użytkowników Cyfrowego Polsatu będzie realizowana w oparciu
o najnowocześniejszą w Polsce sieć budowaną przez firmy Sferia S.A i Aero 2 w technologii Evolved HSPA - HSPA+, w oparciu o częstotliwości 850 i 900 MHz. Częstotliwości te dają możliwość szybkiej budowy zasięgu, co stanowi istotną przewagę nad UMTS2100. Natomiast transmisja danych w technologii HSPA+ pozwala na wykorzystanie pasma radiowego w najbardziej optymalny sposób – znacznie podwyższa prędkość transmisji danych, zmniejsza opóźnienia w transmisji i zwiększa pojemność sieci. Prędkość pobierania danych wynosi do 21 Mb/s, a wysyłania – do 5,76 Mb/s. Dzięki temu klienci usługi będą mogli korzystać w pełni z zasobów Internetu - przesyłać duże pliki, słuchać radia, a nawet pobierać pliki wideo.

– Dostęp do Internetu to zupełnie nowy obszar biznesowy dla Cyfrowego Polsatu. Naszym celem jest budowa operatora usług multi-play, tak aby z „dostawcy cyfrowej telewizji” stać się „dostawcą pakietu usług zintegrowanych”. Naszym abonentom chcemy zapewnić pełen komfort korzystania z najnowszych rozwiązań multimedialnych. Dlatego zdecydowaliśmy się na technologię HSPA+, która w przeciwieństwie do takich technologii jak HSDPA/HSUPA jest zupełnie nowym rozwiązaniem gwarantującym szybkie transfery danych i niezawodność w działaniu. – powiedział Dominik Libicki, Prezes Zarządu Cyfrowego Polsatu SA. – Wierzymy, że usługi zintegrowane zwiększą atrakcyjność naszej oferty na konkurencyjnym rynku płatnej telewizji, przyczynią się do wzrostu przychodów oraz zadowolenia klientów, a w konsekwencji ich lojalności – dodał Dominik Libicki.

Nowa usługa kierowana jest do obecnych i przyszłych klientów Cyfrowego Polsatu, poszukujących nie tylko usługi telewizyjnej. – Chcemy dostarczać szerokopasmowy dostęp do Internetu także tym naszym klientom, którzy mogli dotychczas korzystać z niego w ograniczonym zakresie lub wcale. Zaoferujemy usługę nie tylko dla mieszkańców centrów miast, ale również przedmieść, a nawet niewielkich miasteczek i wsi – skomentował Dominik Libicki.

Szerokopasmowy Internet Cyfrowego Polsatu będzie oferowany jako usługa domowa, z możliwością mobilności, co pozwala na korzystanie z usługi dostępu do Internetu nie tylko w domu, ale także, np. w ogródku, na działce czy na wakacjach, po uprzednim sprawdzeniu zasięgu sieci.

W pierwszym etapie zasięgiem usługi będzie objętych blisko 20 milionów osób i 40 procent populacji obecnych klientów Cyfrowego Polsatu. Planowane są kolejne etapy rozwoju sieci, uwarunkowane zainteresowaniem usługą ze strony klientów.

W ramach nowej usługi Cyfrowy Polsat zaoferuje dwa modele modemów Sierra Wireless: USB 306 oraz USB 307. Są to najnowsze oraz najszybsze modemy typu "USB stick", najwyższej 14 kategorii. Urządzenia pozwalają na pobieranie danych z prędkością do 21,6 Mb/s w technologii HSPA+ oraz na wysyłanie danych z prędkością do 5,76 Mb/s. W zestawie znajduje się także antena zewnętrzna, która poprawia zasięg sieci i siłę sygnału.

Uruchamiany dzisiaj test konsumencki ma na celu kompleksowe sprawdzenie usługi i systemów ją obsługujących oraz poznanie oczekiwań klientów wobec niej jeszcze przed komercyjnym startem. Weźmie w nim udział kilka tysięcy obecnych i nowych klientów Cyfrowego Polsatu z obszarów, gdzie usługa będzie dostępna w pierwszym etapie. Uczestnicy badania otrzymają nielimitowany, bezpłatny, dostęp do Internetu. W zamian Cyfrowy Polsat oczekuje od testerów aktywnego korzystania z Internetu, cyklicznego raportowania w sprawie jakości usługi oraz zgłaszania wszelkich nieprawidłowości w jej działaniu. Na zakończenie testu jego uczestnicy otrzymają bardzo atrakcyjną cenowo propozycję regularnego korzystania z Internetu Cyfrowego Polsatu.

Oferta komercyjna usługi dostępu do Internetu zostanie wprowadzona już w I kwartale 2010 r. Oferta usług zintegrowanych będzie dostępna w II kwartale przyszłego roku, a w kolejnym kroku, jeszcze w 2010 r., planowane jest rozszerzenie pakietu usług o telefon stacjonarny.

źródło: Cyfrowy Polsat

Cyfrowy Polsat Liga Mistrzów UEFA w ofercie Cyfrowego Polsatu - najlepsze klubowe rozgrywki w cenie abonamentu

Już od dzisiaj dostępne są nowe, mistrzowskie oferty telewizyjne Cyfrowego Polsatu z nowym pakietem sportowym Polsat Sport Premium w cenie (http://sklep.cyfrowypolsat.pl/uefa). Dzięki tej wyjątkowej propozycji fani najlepszych klubowych rozgrywek piłkarskich będą mogli oglądać po raz pierwszy w Polsce wszystkie mecze Ligi Mistrzów UEFA na żywo oraz spotkania Ligi Europy UEFA. Wszystko to na nowych kanałach sportowych − Polsat Sport Premium 1 i Polsat Sport Premium 2 w jakości Super HD – oraz w czterech serwisach telewizyjnych premium w systemie PPV. czytaj więcej

Cyfrowy Polsat Świętuj Dzień Dziecka z Cyfrowym Polsatem

Z okazji Dnia Dziecka Cyfrowy Polsat przygotował dla najmłodszych widzów wyjątkowy prezent. To dostęp do 3 popularnych kanałów dla dzieci − Nickelodeon, NickToons oraz Nick Jr. oraz wiele dodatkowych treści VOD w serwisie Cyfrowy Polsat GO. czytaj więcej

Cyfrowy Polsat Wyniki GK Cyfrowy Polsat w 2017 roku - ponad 1,5 mln klientów multiplay i kolejne akwizycje

Dla Grupy Cyfrowy Polsat to kolejny rok bardzo dobrych wyników operacyjnych i finansowych. Wśród najważniejszych wydarzeń 2017 roku były: dalsza skuteczna realizacja strategii multiplay, wdrożenie zasady Roam like at home (RLAH), nabycie praw sportowych do transmisji Ligi Mistrzów i Ligi Europy UEFA oraz strategiczne akwizycje. Grupa po raz kolejny odnotowała wysoki wzrost liczby usług kontraktowych oraz klientów usług zintegrowanych. Osiągnęła wyniki oglądalności zgodne z długoterminową strategią, zajmując czołową pozycję na rynku nadawców, oraz wzrost przychodów reklamowych i udziałów w rynku reklamy TV. Był to także bardzo dobry rok pod względem wyników finansowych – przychody Grupy przekroczyły 9,8 mld zł, wynik EBITDA osiągnął 3,6 mld zł, a zysk netto – ok. 1 mld zł. Ponadto Cyfrowy Polsat regularnie zmniejszał zadłużenie oraz zanotował wysoki poziom wolnych przepływów pieniężnych – 1,7 mld zł. czytaj więcej

Cyfrowy Polsat Dodatkowe treści TV na Dzień Dziecka od Cyfrowego Polsatu

Z myślą o swoich najmłodszych widzach z okazji Dnia Dziecka Cyfrowy Polsat przygotował nietuzinkowy prezent. Trzy wyjątkowe kanały: Nickelodeon HD, Nickelodeon oraz Nick Jr., kilkadziesiąt dodatkowych treści VOD w serwisach Cyfrowy Polsat GO oraz IPLA, a także moc atrakcji podczas organizowanych z tej okazji specjalnych eventów. czytaj więcej