Archiwalne

Sukces NASK jako rejestru .pl

13.01.2009

Rok 2008 był przełomowy dla polskiego rejestru domen internetowych. Na koniec grudnia - przy rocznym wzroście 73,5% - osiągnięty został rekordowy poziom ponad 1 300 000 zarejestrowanych nazw w domenie .pl, co lokuje Polskę na piątym miejscu wśród krajów Unii Europejskiej i na dziesiątym miejscu w świecie.

Opublikowany właśnie raport (http://dns.pl/Raport2008.pdf) pokazuje sytuację polskiego rejestru na tle liczących się rejestrów europejskich i światowych i ujawnia, że w kilku rozwiniętych gospodarczo krajach (wśród nich są: Japonia, Korea, Francja i Hiszpania) liczba domen przypadających na 1000 mieszkańców jest znacznie mniejsza niż w Polsce, a tempo wzrostu rejestracji niewielkie.

W opinii Andrzeja Bartosiewicza, kierującego Działem Domen NASK, przy zakładanym przyroście kwartalnym na poziomie 9%, można się spodziewać na koniec roku ok. 1 850 000 domen.

Rozwój rynku domen w Polsce jest wynikiem konsekwentnych działań NASK, na które składa się m.in. wprowadzenie pełnej automatyzacji rejestracji nazw, współpraca z ponad stu partnerami zajmującymi się obsługą i rejestracją domen, a także wprowadzanie nowych usług, takich jak opcje na domenę (ang. wait list service), testowanie domen (ang. domain tasting) czy możliwość rejestracji domen zawierających znaki narodowe (IDN).

Na stronie www.dns.pl (która jest podstawową witryną NASK w zakresie obsługi domen) można znaleźć opracowania statystyczne dotyczące zarówno rynku pierwotnego (rejestracja domen na własne potrzeby), jak i wtórnego (rejestracja domen w celu obrotu nimi), ułatwiające partnerom NASK oraz pozostałym firmom działającym na rynku podejmowanie decyzji inwestycyjnych.

źródło: NASK

Wiadomości firmowe 12. Międzynarodowa Konferencja „Bezpieczeństwo dzieci i młodzieży w internecie” 18 i 19 września w Warszawie

Jak młodzież korzysta z sieci, skala kontaktu dzieci z pornografią, problem uzależnienia od internetu, najnowsze trendy w profilaktyce - to tylko niektóre tematy poruszane podczas największej w Polsce konferencji poświęconej bezpieczeństwu dzieci i młodzieży w internecie, która rozpoczyna się 18 września w Warszawie. Uczestnicy wydarzenia będą również dyskutować o pozytywnej roli internetu w edukacji. czytaj więcej

Wiadomości firmowe 12. Międzynarodowa Konferencja „Bezpieczeństwo dzieci i młodzieży w internecie” 18 i 19 września w Warszawie

Jak młodzież korzysta z sieci, skala kontaktu dzieci z pornografią, problem uzależnienia od internetu, najnowsze trendy w profilaktyce - to tylko niektóre tematy poruszane podczas największej w Polsce konferencji poświęconej bezpieczeństwu dzieci i młodzieży w internecie, która rozpoczyna się 18 września w Warszawie. Uczestnicy wydarzenia będą również dyskutować o pozytywnej roli internetu w edukacji. czytaj więcej

News Dlaczego warto przygotowywać paczki świąteczne w naszych firmach?

Święta to w naszej tradycji szczególny czas w roku. Celebrujemy je z rodziną i przyjaciółmi, długo się do nich przygotowujemy i pragniemy spędzić ten czas jak najlepiej. Szczególnie mocno przeżywamy Święta Bożego Narodzenia, choć także Wielkanoc to dla nas istotny moment w roku. Warto podkreślić wyjątkowość tego okresu także na naszym gruncie zawodowym. Jest to doskonały czas na wszelkie akcje promocyjne skierowane do naszych stałych oraz nowych klientów. Paczki świąteczne dla klientów to świetna okazja do połączenia nienachalnej reklamy z wyrażeniem wdzięczności wobec lojalnych klientów lub zachęceniem nowych do współpracy. czytaj więcej

News Kup tablet Galaxy - zyskasz 800 zł

Najnowsza promocja tabletów Samsung Galaxy - możliwość zakupu urządzenia ze zwrotem do 800 zł. czytaj więcej

SerwerSMS.pl Unbounce zintegrowane z modułem SerwerSMS.pl

Unbounce to rozwiązanie do tworzenia landing page i zbierania leadów. Teraz osoby korzystające z tej aplikacji mają do dyspozycji także moduł do masowej wysyłki wiadomości Platformy SerwerSMS.pl czytaj więcej

SerwerSMS.pl SMS-owe integracje. Nowe rozwiązania dla biznesu

Znane i lubiane SMS-y to dziś nie tylko niezobowiązująca, szybka forma komunikacji, ale coraz częściej też ważne biznesowe instrumenty, które odpowiednio skonfigurowane z określonym narzędziami i internetowymi aplikacjami, ułatwiają codzienny kontakt. Przedsiębiorcy mogą wykorzystywać SMS-ową platformę w e-handlu, zarządzaniu zasobami ludzkimi, kontaktu z klientami oraz do wielu innych działań związanych z kierowaniem nowoczesną firmą. czytaj więcej