Archiwalne

Sukces kampanii Szkoła bez przemocy

13.07.2007

„Szkoła bez przemocy” - kampania społeczna dzienników regionalnych i Fundacji Grupy TP - otrzymała główną nagrodę w prestiżowym międzynarodowym konkursie branży public relations IPRA Golden World Awards 2007 w kategorii „Corporate Social Responsibility”.

„Cieszymy się z nagrody i mamy nadzieję, że pomoże ona zwrócić uwagę na problem przemocy, z którym borykają się szkoły. Razem z naszymi partnerami będziemy rozwijać kampanię o dalsze działania tak, aby „Szkoła bez Przemocy” stała się długofalowym programem oferującym kompleksową pomoc dla dzieci, nauczycieli i rodziców. – mówi Danuta Kowalska, Prezes Fundacji Grupy TP”

Kampanię „Szkoła bez przemocy” prowadzi 16 dzienników regionalnych Polskapresse i Mediów Regionalnych oraz Fundacja Grupy TP, powołana przez Telekomunikację Polską i Orange. Jest ona odpowiedzią na narastający poziom agresji w polskich szkołach. Jej głównym celem jest zwiększenie świadomości problemu przemocy i pokazanie uczniom, nauczycielom i rodzicom, że nie trzeba się na nią godzić. Akcja zapewnia też narzędzia oraz wsparcie, dzięki którym szkoły same mogą rozpocząć walkę z agresją. Kampania jest skierowana do szerokiej opinii publicznej, szkół – uczniów, nauczycieli i rodziców oraz instytucji związanych ze szkolnictwem – przedstawicieli administracji i organizacji pozarządowych.

Do kampanii „Szkoła bez przemocy” przyłączyło się do tej pory ponad 3000 szkół, około 10% wszystkich szkół w Polsce. Celem organizatorów jest zaangażowanie co najmniej 12 000 szkół w perspektywie dwóch najbliższych lat.

Honorowy patronat nad kampanią objął Prezydent RP Lech Kaczyński.

źródło: TPSA