Archiwalne

Rynek domen w I kwartale: Polska goni Włochy

29.04.2010


Świeżo opublikowany raport NASK dotyczący sytuacji na rynku domen w I kwartale 2010 rozpoczyna informacja o zmniejszającym się dystansie pomiędzy Polską a Włochami w ubieganiu się o czwarte miejsce w rankingu krajów UE posiadających największą liczbę zarejestrowanych nazw domen.

W raporcie czytamy: „Łączna liczba 1 751 401 nazw domeny .PL utrzymywanych na koniec pierwszego kwartału 2010 oznacza znaczne skrócenie dystansu pomiędzy .PL a .IT. Wcześniej dzieliło nas 9,8%, obecnie jest to tylko 6,9%. Utrzymanie tej tendencji pozwala przypuszczać, iż polski rynek nazw domen przerośnie włoski, a tym samym Polska może zostać czwartym co do liczby zarejestrowanych nazw domeny krajem w Unii Europejskiej.”

Pozycja Rejestr Liczba domen
1. .de 13 571 429
2. .uk 8 413 958
3. .nl 3 821 323
4. .it 1 871 803
5. .pl 1 751 401
6. .fr 1 694 673
7. .es 1 203 223
8. .dk 1 057 788
9. .be 1 022 320
10. .se 952 246

Tabela zawiera dane aktualizowane pomiędzy 31 marca a 7 kwietnia 2010 r.

Z raportu wynika też, że I kwartał 2010 to dotychczas jeden z najlepszych okresów w historii rejestracji nazw domeny .PL. Podczas pierwszych trzech miesięcy tego roku wzrosły wszystkie wskaźniki dotyczące liczby domen i związanych z nimi usług. W ciągu pierwszego kwartału liczba nazw w domenie .PL zwiększyła się o 121 472, co oznacza wzrost o 18,78% w stosunku do czwartego kwartału 2009 r. Miesiącem największego wzrostu był marzec.

Doskonałe rezultaty są w głównej mierze zasługą aktywności Partnerów NASK. W marcu ich liczba wyniosła 125 i - biorąc pod uwagę znaczne zainteresowanie programem partnerskim wśród przedsiębiorców związanych z szeroko pojętym handlem elektronicznym - można liczyć na nowe porozumienia partnerskie w kolejnych miesiącach. Partnerzy obsługują niemal 98% nazw w domenie .pl. Niekwestionowanymi liderami, zarówno w utrzymaniu domen, jak i w przypadku nowych rejestracji pozostają firmy Home.pl i NetArt SA.

Za pośrednictwem Partnerów można skorzystać z wielu usług, m.in. z usługi DNT (Domain Name Tasting), która daje możliwość czternastodniowego testowania nazwy domeny. Pierwsze trzy miesiące 2010 r. przyniosły znaczny wzrost liczby testowanych domen. Zawarto 27 547 nowych umów - to aż o 6 404 więcej niż w poprzednim kwartale.

Pełen tekst raportu dostępny jest pod adresem: http://dns.pl/NASK_Q1_2010_REPORT.pdf

źródło: NASK


News Tani hosting - jak wybrać najlepszy?

Jedną z najważniejszych rzeczy, o jaką musi zatroszczyć się przedsiębiorca, jest odpowiednia strona internetowa. Wybór wielu osób pada na WordPress - właśnie na tym silniku działa spora część witryn. Niezależnie, czy zdecydujemy się skorzystać z WordPress czy innego systemu, będzie nam potrzebny odpowiedni hosting. Jak go wybrać? czytaj więcej

News Niebawem na polskim rynku zadebiutuje RCS – zupełnie nowe wcielenie SMS-a

Od kilku lat systematycznie spada liczba wysyłanych przez Polaków wiadomości SMS. W 2018 Polacy wysłali łącznie 46,5 mld SMS-ów, to o 3 miliardy mniej niż rok wcześniej. Wiadomość tekstowa ma już jednak swojego technologicznego następcę bardziej dostosowanego do potrzeb współczesnego użytkownika – to RCS, czyli Rich Communication Services, który rozszerza funkcjonalność tradycyjnego SMS-a o szereg funkcji multimedialnych. Format z powodzeniem działa już w 55 krajach i wielkimi krokami zbliża się do Polski. Już 4 marca w Warszawie odbędzie się specjalny warsztat dla firm organizowany przez Infobip, podczas którego będzie można poznać wszystkie funkcjonalności RCS i sprawdzić jego zastosowanie w praktyce. czytaj więcej

News Raport Meetrics: Polska na końcu europejskiej stawki pod względem widoczności reklam online

Firma Meetrics opublikowała kwartalny raport „Viewability Benchmark Report” dotyczący widoczności reklam na poszczególnych rynkach europejskich, w tym w Polsce. Nasz kraj uplasował się w II kwartale br. na ostatnim miejscu europejskiej stawki (zamieniając się miejscami z ostatnią do tej pory Szwajcarią), z wynikiem Viewability na poziomie 50 proc. Oznacza to, że dokładnie połowa reklam emitowanych w zasobach polskiego internetu jest niewidoczna dla odbiorców. Średnia dla wszystkich badanych rynków w Europie była sporo wyższa od wyniku polskiego i wyniosła 61 proc. czytaj więcej

Lenovo Lenovo wybiega w przyszłość, oferując komponowalną platformę chmurową nowej generacji ThinkAgile

Bezpieczna i kompleksowo zautomatyzowana platforma chmurowa dostosowana do aplikacji. czytaj więcej