Niebawem na polskim rynku zadebiutuje RCS – zupełnie nowe wcielenie SMS-a
News

Niebawem na polskim rynku zadebiutuje RCS – zupełnie nowe wcielenie SMS-a

21.02.2020
Od kilku lat systematycznie spada liczba wysyłanych przez Polaków wiadomości SMS. W 2018 Polacy wysłali łącznie 46,5 mld SMS-ów, to o 3 miliardy mniej niż rok wcześniej. Wiadomość tekstowa ma już jednak swojego technologicznego następcę bardziej dostosowanego do potrzeb współczesnego użytkownika – to RCS, czyli Rich Communication Services, który rozszerza funkcjonalność tradycyjnego SMS-a o szereg funkcji multimedialnych. Format z powodzeniem działa już w 55 krajach i wielkimi krokami zbliża się do Polski. Już 4 marca w Warszawie odbędzie się specjalny warsztat dla firm organizowany przez Infobip, podczas którego będzie można poznać wszystkie funkcjonalności RCS i sprawdzić jego zastosowanie w praktyce.

„RCS to obok 5G jeden z najsilniejszych trendów na rynku telekomunikacyjnym. Warto przy tym zaznaczyć, że swój debiut w segmencie A2P miał dopiero na początku 2019 r., co tym bardziej pokazuje jak dobrze format się przyjął na całym świecie. Polska jest kolejnym z obszarów dynamicznej ekspansji RCS. Patrząc na nawyki naszego społeczeństwa, odnajdywanie  się zarówno w środowisku social media, jak i aktywne korzystanie ze środowiska mobile widać doskonałe fundamenty pod to rozwiązanie. W odróżnieniu od emerytowanego już SMS’a, usługa ta jest prawdziwym kombajnem multimedialnym. Wiadomości RCS adresowane np. do potencjalnego klienta to nie tylko nieograniczona ilość tekstu, ale także możliwość załączania różnych multimediów i pełna interaktywność ułatwiająca np. podejmowanie decyzji zakupowej czy przeglądanie portfolio produktowego. Komunikacyjnie założenia są bardzo podobne do SMS’a, natomiast pod względem funkcjonalności jest to zdecydowanie dużo bardziej adekwatny produkt na miarę naszych czasów, nawyków i rozwoju technologicznego. Nie bez powodu mówimy o nowym standardzie komunikacji mobilnej, gdyż zmiany są rewolucyjne w zestawieniu z SMS-em. Już wkrótce zresztą przekonają się o tym Polacy.” wyjaśnia Magdalena Dudek, Senior Sales Manager w firmie Infobip.

 

W listopadzie 2019 r. format RCS był udostępniony przez 81 operatorów telekomunikacyjnych w 55 krajach. Szacuje się, że w I kwartale 2020 r. już blisko 100 operatorów będzie oferowało ten format. RCS ma rozbudowane funkcje chatu, włączając w to również możliwość posiadania chatu grupowego. Pozwala również na przesyłanie plików pomiędzy użytkownikami, w tym nie tylko plików tekstowych, lecz również audio oraz video. Można też za jego pomocą sprawdzić w czasie rzeczywistym zatowarowanie usług lub produktów. Komunikacja w tym przypadku przebiega bez konieczności wymieniania się dodatkowymi numerami i nie wymaga dodatkowych formalności. Infobip to jeden ze światowych liderów we wdrażaniu komunikacji RCS dla globalnych marek. Wśród jego klientów znajduje się m.in. Uber, a wśród strategicznych partnerów Vodafone i Google. „W naszym portfolio dominują zarówno globalne marki jak i podmioty działające na wybranych lokalnych rynkach. Co ciekawe formuła RCS jest na tyle uniwersalna, że sprawdza się dotychczas niezależnie od modelu. Przykładowo, meksykański Club Comex dzięki wdrożeniu RCS odnotował wzrost przychodów z kampanii o 115%.” – wyjaśnia Magdalena Dudek.

 

„W firmie Uber nieustannie rzucamy wyzwanie samym sobie. Wszystko, począwszy od szybkiego dostarczania jedzenia dzięki UberEATS, po zmniejszenie korków w miastach poprzez zachęcanie ludzi do rezygnacji poruszania się własnymi samochodami, wymaga natychmiastowego, wnikliwego dialogu z pasażerami i kierowcami. Atrakcyjna wizualnie treść zapewnia natychmiastowy wpływ na odbiorcę. Ten efekt możemy uzyskać przesyłając wiadomości RCS, na przykład potwierdzając przejazdy w formie wideo i dostarczając atrakcyjne zdjęcia jedzenia w menu lunchowym. Wszystko to pozwala nam jako Uberowi odkrywać możliwości wykorzystania rozwoju komunikacji mobilnej dla wszystkich użytkowników Uber na całym świecie.” uważa Rahul Vijay reprezentujący dział Global Strategic Sourcing w firmie Uber.

 

„RCS to rewolucja w segmencie komunikacji marketingowej z klientem. Tak wszechstronnego narzędzia jeszcze nie było. Można śmiało powiedzieć, że SMS w dzisiejszych czasach jest anachroniczny. RCS natomiast jest szyty na miarę współczesnego konsumenta zapewniając mu np. szereg multimedialnych powodów do podjęcia decyzji zakupowej. Co więcej może mieć realny wpływ i fizycznie umożliwić dokonanie transakcji. To rewolucyjny format z punktu widzenia działów marketingu, a równocześnie funkcjonalność znacznie wzbogacająca content operatora telekomunikacyjnego. O wszystkim będzie można przekonać się w praktyce już 4 marca podczas organizowanego przez nas warsztatu.” – mówi Małgorzata Dudek.

 

Warsztat pt. „RCS Business Messaging – nowa jakość multimedialnej komunikacji aplikacyjnej w Polsce”  odbędzie się 4 marca 2020 roku, w centrum Warszawy – budynek Q22, przy Alei Jana Pawła II nr 22, na XIV piętrze. Spotkanie poprowadzą specjaliści Infobip oraz eksperci jednej z czołowych sieci telekomunikacyjnych w Polsce.

News Najlepsze produkty dla telekomunikacji - co wybrać?

W dzisiejszych czasach telekomunikacja jest niezbędna do prowadzenia właściwie każdej działalności gospodarczej. To bowiem właśnie dzięki niej możliwe jest odbywanie jakiejkolwiek komunikacji na odległość. Dlatego też każdy przedsiębiorca powinien postawić na najlepsze rozwiązania dla telekomunikacji. Sprawdźmy się więc, jakie produkty telco warto wybrać oraz dowiedzmy się, dlaczego warto to zrobić. czytaj więcej

News Samsung Galaxy S22 - który model wybrać?

Niewątpliwie „wyścig smartfonowy” trwa na dobre i każdy producent pokazuje coraz to nowsze wersje swoich produktów. Dotyczy to również smartfonów Samsung, a w tym konkretnym przypadku flagowców z serii S. W lutym br na polskim rynku miały swoją premierę trzy smartfony z serii S22:

- Samsung Galaxy S22,
- Samsung Galaxy S22+,
- Samsung Galaxy S22 Ultra.

Są one kontynuacją dobrze przyjętej przez odbiorców linii Galaxy S. Jednak który z nich wybrać? Podpowiadamy i pokazujemy różnice. czytaj więcej

News Płytki drukowane PCB - jakość i solidność na wyciągnięcie ręki

W różnych branżach przemysłowych ważną częścią składową, są odpowiednie, precyzyjne maszyny oraz urządzenia. Bez nich nie można myśleć o tym, by nasz końcowy produkt zyskał odpowiednią jakość. Niezbędną częścią składową różnych urządzeń, jest płytka drukowana PCB. Płytki PCB stanowią podstawę wielu urządzeń, bez których trudno by było sobie wyobrazić obecnie świat. Ważne jest więc to, by sięgając po płytkę PCB, którą zamierzamy zamontować w naszym produkcie, mieć pewność, że dysponujemy tym, co spełnia najwyższe standardy i spowoduje, że nasz produkt nie zawiedzie swoich użytkowników oraz użytkowniczek. Kluczową sprawą jest więc tutaj znalezienie producenta takich płytek, który zna swój fach oraz dostarcza rozwiązania techniczne najwyższej jakości, oparte o odpowiednie technologie oraz sprawdzony know-how. czytaj więcej

News VoIP dla Biznesu – jako kompleksowe rozwiązania telekomunikacyjne

Posiadasz dużą firmę i stawiasz na dalszy rozwój pracowników? Szukasz ograniczenia kosztów, zachowując dobrą jakoś połączeń. VoIP od Peoplefone Polska z pewnością sprawdzi się w Twojej firmie. czytaj więcej