Archiwalne

Rynek 9 - regulacje dla Multimedia Polska-Południe

30.08.2007

Prezes UKE nałożył obowiązki regulacyjne na Multimedia Polska-Południe S.A. na rynku 9.

W decyzji wydanej 29 sierpnia 2007 r. Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej ustalił, że na rynku świadczenia usługi zakańczania połączeń w stacjonarnej publicznej sieci telefonicznej Multimedia Polska-Południe S.A. z siedzibą w Gdyni, zgodnym z obszarem sieci, w której następuje zakończenie połączenia, nie występuje skuteczna konkurencja.

W związku z tym Prezes UKE wyznaczył Multimedia Polska-Południe S.A. jako przedsiębiorcę telekomunikacyjnego zajmującego znaczącą pozycję na tym rynku oraz nałożył na Spółkę następujące obowiązki regulacyjne:

  • obowiązek polegający na uwzględnianiu uzasadnionych wniosków przedsiębiorców telekomunikacyjnych o zapewnienie im dostępu telekomunikacyjnego, w tym użytkowania elementów sieci oraz udogodnień towarzyszących, w zakresie świadczenia usługi zakańczania połączeń w stacjonarnej publicznej sieci telefonicznej Multimedia Polska-Południe S.A.
  • obowiązek polegający na równym traktowaniu przedsiębiorców telekomunikacyjnych co do dostępu telekomunikacyjnego w zakresie usług zakańczania połączeń w stacjonarnej publicznej sieci telefonicznej spółki Multimedia Polska-Południe S.A., w szczególności przez oferowanie jednakowych warunków w porównywalnych okolicznościach, a także oferowanie usług oraz udostępnianie informacji na warunkach nie gorszych od stosowanych w ramach własnego przedsiębiorstwa lub w stosunkach z podmiotami zależnymi;
  • obowiązek polegający na ogłaszaniu informacji w sprawach zapewnienia dostępu telekomunikacyjnego, w tym specyfikacji technicznych sieci i urządzeń telekomunikacyjnych, charakterystyki sieci, zasad i warunków świadczenia usług oraz korzystania z sieci, a także opłat).
  • Decyzja podlega natychmiastowemu wykonaniu.

    Multimedia Polska - Południe S.A. jest operatorem telekomunikacyjnym świadczącym usługi w sieci stacjonarnej na poziomie detalicznym i hurtowym. W dniu 27 grudnia 2006 r. spółka Multimedia Polska – Południe S.A. przejęła następujące spółki:

    Multimedia Polska - Brzesko S.A.,
    Multimedia Polska - Dębica S.A.,
    Multimedia Polska - Konin S.A.,
    Multimedia Polska - Wschód S.A.

    Rynek świadczenia usługi zakańczania połączeń w poszczególnych stacjonarnych sieciach telefonicznych jest rynkiem charakterystycznym jeśli chodzi o pozycję rynkową przedsiębiorców na nim działających. Mamy tu bowiem do czynienia z sytuacją, w której każdy operator stacjonarnej publicznej sieci telefonicznej jest jedynym dostawcą usługi zakańczania połączeń we własnej sieci. Przyłączenie użytkownika końcowego do sieci operatora powoduje, że tylko on uzyskuje techniczną możliwość zakańczania połączeń kierowanych do lokalizacji (numerów) tego użytkownika, funkcjonujących w jego sieci. Oznacza to, że każdy operator jest monopolistą w zakresie zakańczania połączeń we własnej sieci.

    Opisana powyżej sytuacja występuje na rynku zakańczania połączeń w stacjonarnej publicznej sieci telefonicznej Multimedia Polska - Południe S.A. Operator ten posiada zatem pozycję dominującą w rozumieniu prawa konkurencji i prawa wspólnotowego, której odpowiednikiem w Prawie telekomunikacyjnym jest pozycja znacząca.

    W takich okolicznościach istnieje konieczność nałożenia na operatora posiadającego pozycję znaczącą obowiązku oferowania dostępu do jego sieci i połączeń z siecią, w określonych warunkach, w celu rozwoju konkurencji zarówno na rynku hurtowym, jak i detalicznym.

    źródło: UKE

    News Prezes UOKiK wydał decyzję dotyczącą Multimedia Polska

    Klienci spółki odzyskają abonament za dwa miesiące, dostaną 50 minut albo 5 GB internetu.
    Operator uniknął kary finansowej, ponieważ wyeliminuje skutki swoich praktyk. czytaj więcej

    News Prezes UOKiK wydał decyzję dotyczącą Multimedia Polska

    Klienci spółki odzyskają abonament za dwa miesiące, dostaną 50 minut albo 5 GB internetu.
    Operator uniknął kary finansowej, ponieważ wyeliminuje skutki swoich praktyk. czytaj więcej

    News Systemy płatności online - poradnik dla niezdecydowanych

    Różnorodność kanałów płatności e-commerce utrudnia wybór najlepszych rozwiązań dla sklepu internetowego, ale stwarza też sporo możliwości. Z pewnością warto stawiać na popularne metody płatności, które będą najmniej problematyczne dla klientów. W artykule opowiemy o tym, które rozwiązania są szczególnie cenione wśród konsumentów. Wśród kryteriów selekcji warto też wyróżnić wygodę użytkowania, bezpieczeństwo, przejrzyste zasady, łatwość integracji z e-sklepem czy system raportowania. czytaj więcej

    News Nowoczesna technologia - nie dla każdego?

    Kiedy słyszymy o nowoczesnych technologiach, o robotyce, programowaniu i podobnych tematach, często wyobrażamy sobie wielkie maszyny z dziesiątkami przycisków i milionem kabelków, a przy nich panów w okularach, którzy odprawiają czarną magię. Okazuje się jednak, że na chwilę obecną nowoczesna technologia wcale nie jest taka odległa i zaraz wytłumaczymy dlaczego. czytaj więcej

    News Wyłoniono najlepsze produkty i usługi 2020 roku. Poznaj laureatów XI Plebiscytu Mobility Trends

    Jeden najważniejszych Plebiscytów technologicznych w Polsce - Mobility Trends rozstrzygnięty. W ostatni weekend marca polscy miłośnicy technologii po raz 11 poznali zdobywców nagrody „Złoty Bel” - wyróżnienia dla najlepszych produktów i usług w 2020 roku. czytaj więcej

    News 3 powody by mieć profesjonalną stronę www

    Czasy, w których aby zdobyć klienta wystarczyło wręczyć mu wizytówkę swojej firmy, dawno się skończyły. Współcześnie, bez własnej strony internetowej, firma nie ma racji bytu. W dodatku musi to być strona tak profesjonalna, jak firma której wizytówkę stanowi. czytaj więcej