Archiwalne

PTC ukarana za regulamin

25.06.2007

Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej w dniu 25 czerwca 2007 r. nałożył karę pieniężną w wysokości 2 mln zł na Polską Telefonię Cyfrową Sp. z o.o. za naruszenie obowiązków informacyjnych w stosunku do użytkowników końcowych. 

Przy zmianie regulaminu świadczenia usług telekomunikacyjnych, która została dokonana w marcu 2007 r., abonenci PTC nie zostali poinformowani o prawie wypowiedzenia umowy zgodnie z art. 59 ust. 2 Prawa telekomunikacyjnego.

Prezes UKE w uzasadnieniu do decyzji stwierdził, iż: PTC jako dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych, dokonała zmiany treści § 20 i 27 Regulaminu, a zawiadamiając o tym fakcie abonentów nie poinformowała ich zgodnie z obowiązkiem wynikającym z art. 59 ust. 2 Prawa telekomunikacyjnego o prawie wypowiedzenia umowy w przypadku braku akceptacji zmian, a także o tym, że w razie skorzystania z tego prawa PTC nie przysługuje roszczenie odszkodowawcze. Wobec powyższego PTC nie dopełniła obowiązku informacyjnego w stosunku do użytkowników końcowych i zgodnie z art. 209 ust. 1 pkt 4 w związku z art. 59 ust. 2 Prawa telekomunikacyjnego podlega karze pieniężnej.

Prezes UKE tym samym nie przychylił się do utrzymywanego przez PTC stanowiska, iż do przedmiotowego „uzupełnienia” Regulaminu nie ma zastosowania obowiązek informacyjny z art. 59 ust. 2 Prawa telekomunikacyjnego, a dla PTC byłoby rażąco krzywdzące stworzenie abonentom możliwości zrywania umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych.

Zgromadzony materiał dowodowy (m.in. protokoły kontroli przeprowadzonych w PTC i wydane zalecenia pokontrolne, dotyczące przestrzegania przez PTC art. 59 ust. 2 Prawa telekomunikacyjnego w związku z przeprowadzoną zmianą „Regulaminu świadczenia usług telekomunikacyjnych”), potwierdził fakt naruszenia przez PTC obowiązku informacyjnego.

Przy ustalaniu wysokości nakładanej kary Prezes UKE wziął pod uwagę:

  • dotychczasową działalność PTC (tj. fakt jednokrotnego już karania spółki);
  • zakres naruszenia, a w tym m.in. fakt, iż konsekwencją naruszenia obowiązku informacyjnego jest pogorszenie sytuacji prawnej abonentów, polegające na nieuznaniu przez PTC prawa abonentów do wyrażenia akceptacji lub jej odmowy w przypadku, gdy druga strona umowy, tj. PTC zmienia treść Regulaminu.

Jak już zostało wskazane w Stanowisku Prezesa UKE z dnia 22 marca 2007 r. zgodnie z art. 59 ust.2 ustawy Prawo telekomunikacyjne każda zmiana regulaminu, niezależnie od nazewnictwa stosowanego przez operatora (w przypadku PTC zmiana regulaminu określona została jako „uzupełnienie zapisów”) jest zmianą regulaminu, która w przypadku braku jej akceptacji daje Abonentowi prawo do wypowiedzenia umowy, a operatorowi nie przysługuje wobec Abonenta roszczenie odszkodowawcze.

Wydana 25 czerwca 2007 r. decyzja podtrzymuje przywołane stanowisko Prezesa UKE z dnia 22 marca 2007 r. i wobec okoliczności stwierdzonych w toku postępowania w sprawie naruszenia kary, jest konsekwencją naruszenia przez PTC art. 59 ust. 2 Prawa telekomunikacyjnego.

źródło: UKE

News Odzyskiwanie danych z telefonu Samsung? Skorzystaj z pomocy profesjonalnego serwisu

Utrata danych z telefonu to sytuacja, która może przydarzyć się każdemu - niezależnie od wieku urządzenia czy stopnia jego eksploatacji. Zalanie, upadek, awaria systemu lub uszkodzenie płyty głównej mogą sprawić, że dostęp do zdjęć, kontaktów czy wiadomości zostanie zablokowany. Jeśli jesteś użytkownikiem Samsunga, nie ryzykuj utraty cennych informacji. Profesjonalne odzyskiwanie danych to skuteczny i bezpieczny sposób na przywrócenie dostępu do utraconych plików - niezależnie od skali uszkodzenia. W takich przypadkach warto zaufać wyspecjalizowanemu serwisowi, który dysponuje wiedzą, doświadczeniem i odpowiednim zapleczem technicznym. czytaj więcej

News Chatbot czy voicebot? Jak dobrać właściwe narzędzie do potrzeb klienta

Automatyzacja obsługi klienta to dziś nie trend, ale konieczność. Zwłaszcza w firmach, które obsługują klientów masowo – przez telefon, czat, media społecznościowe czy aplikacje mobilne. Wśród dostępnych technologii największe zainteresowanie budzą chatboty i voiceboty. Oba rozwiązania pozwalają odciążyć zespoły BOK, poprawić jakość kontaktu i zredukować koszty. Ale choć działają na podobnych zasadach, ich zastosowanie w firmie powinno wynikać z rodzaju interakcji i oczekiwań klientów. czytaj więcej

News Najlepsi operatorzy komórkowi - gdzie przenieść numer?

Zastanawiasz się, do której sieci warto przenieść numer, żeby płacić mniej i zyskać więcej internetu? Coraz więcej operatorów oferuje elastyczne subskrypcje bez umów, z prostą aktywacją online i bonusami na start. Poznaj najlepsze sieci komórkowe i sprawdź, jak szybko oraz wygodnie zmienić operatora, nie tracąc numeru. czytaj więcej

News Jak zrobić domowe studio nagrań? Niezbędne kable i akcesoria

Zastanawiasz się, jak zrobić domowe studio nagrań, które pozwoli Ci nagrywać z dobrą jakością i bez kompromisów? Dzięki zdobyczom współczesnej techniki możesz to nawet w zaciszu własnego domu! Zanim jednak rzucisz się w wir zakupów, dowiedz się, od czego zacząć i w co warto zainwestować. Własne domowe studio nagrań to marzenie wielu muzyków i aspirujących podcasterów, warto więc dobrze się do takich zakupów przygotować. Na co więc zwrócić szczególną uwagę, kiedy tworzysz to swoiste „centrum dowodzenia” obsługujące systemy zarządzania sprzętem audio? czytaj więcej