Archiwalne

PTC: podsumowanie wyników finansowych za 2007

28.02.2008

Polska Telefonia Cyfrowa przedstawiła przedstawiła wyniki finansowe po czterech kwartałach 2007 roku.

  • Rosnące przychody Spółki
  • Wzrost liczby klientów abonamentowych o blisko 20% w porównaniu do 2006 roku
  • Spadek kosztów pozyskania klienta o ponad 4,5% w skali roku
  • Wskaźnik odłączeń churn dla klientów abonamentowych na poziomie 0,7% miesięcznie
  • Wzrost przyłączeń netto o ponad 40% w czwartym kwartale

Polska Telefonia Cyfrowa w czwartym kwartale 2007 r. osiągnęła przychody 1,928 mld zł, co stanowi wzrost o 6,8% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Łączne przychody Spółki w 2007 roku wyniosły 7,426 mld zł, rosnąc o 4,1% w porównaniu do 2006 roku.

Przyjęta przez PTC od początku 2007 roku strategia rozwoju segmentu post-paid miała swoje odzwierciedlenie w wynikach operatora. W tym czasie liczba abonentów wzrosła o 19,4%
w skali roku, dzięki czemu udział tego typu klientów osiągnął prawie 42% w ogólnej bazie klientów PTC. Całkowita liczba przyłączeń netto w 2007 roku wyniosła 770 tys., z czego 277 tysięcy w czwartym kwartale, co oznacza wzrost o 41,3% w stosunku do trzeciego kwartału 2007 roku.

Całkowita liczba klientów na koniec 2007 roku wynosiła 12,998 mln i była wyższa o 6,3% w stosunku do roku 2006.

EBITDA za 2007 rok wyniosła 2,445 mld zł wzrastając o 10,2% w porównaniu do roku poprzedniego. Nastąpiła również poprawa marży EBITDA, która na koniec 2007r. wyniosła prawie 33%, natomiast rok wcześniej 31%.

Wskaźnik ARPU dla całej bazy klientów PTC w czwartym kwartale 2007 roku wyniósł 48 zł, natomiast w całym 2007 roku 47 zł. W porównaniu do 2006r. o 5 złotych zmniejszył się koszt pozyskania jednego klienta (SAC) i wyniósł on 104 złote. Utrzymany został bardzo niski wskaźnik odłączeń (churn), który dla klientów kontraktowych wyniósł w całym 2007 roku średnio 0,7% miesięcznie.

Pomimo pojawiania się na rynku ofert kolejnych operatorów i stale rosnącego, sięgającego już 109%, nasycenia rynku, PTC poprawiła swoje wyniki finansowe i zwiększyła bazę abonencką. Firma osiągnęła to dzięki wprowadzaniu nowych usług, atrakcyjnej ofercie oraz wysokim nakładom inwestycyjnym, sięgających 15% przychodów. Działania te zaowocowały, m. in., objęciem siecią 3G ponad 160 miejscowości, tj. 36% populacji kraju. PTC, jako pierwsza w Polsce, zaoferowała HSDPA 7,2 oraz rozpoczęła testy, dostępne dla wszystkich klientów, technologii HSUPA z prędkością do 1,9 Mbps.

źródło: PTC