Archiwalne

PTC: podsumowanie wyników finansowych za 2007

28.02.2008

Polska Telefonia Cyfrowa przedstawiła przedstawiła wyniki finansowe po czterech kwartałach 2007 roku.

  • Rosnące przychody Spółki
  • Wzrost liczby klientów abonamentowych o blisko 20% w porównaniu do 2006 roku
  • Spadek kosztów pozyskania klienta o ponad 4,5% w skali roku
  • Wskaźnik odłączeń churn dla klientów abonamentowych na poziomie 0,7% miesięcznie
  • Wzrost przyłączeń netto o ponad 40% w czwartym kwartale

Polska Telefonia Cyfrowa w czwartym kwartale 2007 r. osiągnęła przychody 1,928 mld zł, co stanowi wzrost o 6,8% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Łączne przychody Spółki w 2007 roku wyniosły 7,426 mld zł, rosnąc o 4,1% w porównaniu do 2006 roku.

Przyjęta przez PTC od początku 2007 roku strategia rozwoju segmentu post-paid miała swoje odzwierciedlenie w wynikach operatora. W tym czasie liczba abonentów wzrosła o 19,4%
w skali roku, dzięki czemu udział tego typu klientów osiągnął prawie 42% w ogólnej bazie klientów PTC. Całkowita liczba przyłączeń netto w 2007 roku wyniosła 770 tys., z czego 277 tysięcy w czwartym kwartale, co oznacza wzrost o 41,3% w stosunku do trzeciego kwartału 2007 roku.

Całkowita liczba klientów na koniec 2007 roku wynosiła 12,998 mln i była wyższa o 6,3% w stosunku do roku 2006.

EBITDA za 2007 rok wyniosła 2,445 mld zł wzrastając o 10,2% w porównaniu do roku poprzedniego. Nastąpiła również poprawa marży EBITDA, która na koniec 2007r. wyniosła prawie 33%, natomiast rok wcześniej 31%.

Wskaźnik ARPU dla całej bazy klientów PTC w czwartym kwartale 2007 roku wyniósł 48 zł, natomiast w całym 2007 roku 47 zł. W porównaniu do 2006r. o 5 złotych zmniejszył się koszt pozyskania jednego klienta (SAC) i wyniósł on 104 złote. Utrzymany został bardzo niski wskaźnik odłączeń (churn), który dla klientów kontraktowych wyniósł w całym 2007 roku średnio 0,7% miesięcznie.

Pomimo pojawiania się na rynku ofert kolejnych operatorów i stale rosnącego, sięgającego już 109%, nasycenia rynku, PTC poprawiła swoje wyniki finansowe i zwiększyła bazę abonencką. Firma osiągnęła to dzięki wprowadzaniu nowych usług, atrakcyjnej ofercie oraz wysokim nakładom inwestycyjnym, sięgających 15% przychodów. Działania te zaowocowały, m. in., objęciem siecią 3G ponad 160 miejscowości, tj. 36% populacji kraju. PTC, jako pierwsza w Polsce, zaoferowała HSDPA 7,2 oraz rozpoczęła testy, dostępne dla wszystkich klientów, technologii HSUPA z prędkością do 1,9 Mbps.

źródło: PTC

News Co to jest SLA w hostingu? Jakie SLA jest dobre? Sprawdź!

Bardzo często decydując się na korzystanie ze specjalistycznych usług czy zaawansowanych systemów informatycznych siłą rzeczy skazujemy się na wsparcie osób trzecich. Wynika to chociażby z braku odpowiedniej wiedzy, kwalifikacji, dostępu do systemów itd. O ile zapewnienie ciągłości działania systemu czy dostępu usługi jest dla kluczowe dla Twojego biznesu powinieneś koniecznie zadbać o odpowiednie zapisy umowne lub wykupić dodatkowe SLA. Czym jest i jak działa SLA? Na co powinieneś zwrócić uwagę w kontekście usług hostingowych? czytaj więcej

Wiadomości firmowe Cyfrowa transformacja w logistyce

Jak cyfryzacja wpłynie na rozwój logistyki? Branża transportowa mocno inwestuje w digitalizację stawiając na nowe technologie, które prowadzą do zwiększenia efektywności. czytaj więcej

Cyfrowy Polsat Grupa Cyfrowy Polsat podsumowuje drugi kwartał 2018 roku

Grupa Cyfrowy Polsat zakończyła II kwartał bardzo dobrymi, stabilnymi i zgodnymi z długoterminową strategią wynikami operacyjnymi w obydwu segmentach, a osiągnięte silne wyniki finansowe są wyższe od średniej oczekiwań analityków giełdowych. Przejęcie kontroli nad Netią w maju br. pozwoliło rozpocząć współpracę operacyjną spółek, a nawiązanie strategicznej współpracy i zakup kontrolnego pakietu akcji polskiej spółki Eleven Sports Network wspierają konsekwentny rozwój oferty sportowej Grupy w segmencie premium. Jednocześnie w ramach wszystkich usług Grupy Polsat ruszyła sprzedaż ofert z pakietem Polsat Sport Premium z rozgrywkami Ligi Mistrzów i Ligi Europy UEFA. czytaj więcej

News Passus SA zadebiutował na NewConnect

Passus SA zadebiutował we wtorek na rynku NewConnect. Do obrotu trafiło 71 400 akcji zwykłych na okaziciela serii B, 63 400 akcji zwykłych na okaziciela serii D, a także 248 300 akcji zwykłych na okaziciela serii F. Debiut giełdowy był okazją dla Passus do zaprezentowania wyników finansowych oraz strategii rozwoju spółki. czytaj więcej