Archiwalne

Polkomtel podpisał porozumienia z MSWiA w sprawie numeru alarmowego 112

26.01.2008

25.01.2008 roku Polkomtel SA, operator sieci Plus, podpisał z Ministerstwem Spraw Wewnętrznych i Administracji porozumienie dotyczące europejskiego numeru alarmowego 112. Umowa umożliwi wdrożenie odpowiedniego systemu lokalizacyjnego i w konsekwencji przekazywanie służbom ratowniczym informacji o lokalizacji osoby wzywającej pomocy.

Zgodnie z umową, którą z Polkomtel SA i innymi operatorami telefonii mobilnej i stacjonarnej podpisał ze strony MSWiA podsekretarz stanu Witold Drożdż, policja i służby ratownicze w niedalekiej przyszłości uzyskają bezpośredni dostęp do informacji o położeniu osoby dzwoniącej pod numer alarmowy 112, ustalanych na podstawie danych z masztów przekaźnikowych operatora. Uzyskane dane pozwolą służbom ratunkowym szybciej dotrzeć na miejsce zdarzenia i udzielić pomocy.

Polkomtel jest przygotowany do świadczenia tej usługi pod względem technologicznym i organizacyjnym – powiedział Wojciech Dylewski, zastępca dyrektora generalnego ds. bezpieczeństwa, administracji i inwestycji, podpisujący porozumienie ze strony Polkomtel SA. – Podpisane dzisiaj porozumienie pozwoli na efektywne wykorzystanie stworzonego przez nas systemu gromadzenia oraz przekazywania danych lokalizacyjnych i ułatwi niesienie pomocy w sytuacjach zagrożenia.”

źródło: Plus

News Smsy premium - postępowanie UOKiK przeciwko Polkomtelowi

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie przeciwko Polkomtelowi na usługę m.in. Czat Towarzyski świadczoną z wykorzystaniem numerów 7218 i 60228. Konsumenci, którzy złożyli reklamację są odsyłani do „zewnętrznych podmiotów”. Urząd "przygląda" się praktykom pozostałych operatorów.
czytaj więcej

News Smsy premium - postępowanie UOKiK przeciwko Polkomtelowi

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie przeciwko Polkomtelowi na usługę m.in. Czat Towarzyski świadczoną z wykorzystaniem numerów 7218 i 60228. Konsumenci, którzy złożyli reklamację są odsyłani do „zewnętrznych podmiotów”. Urząd "przygląda" się praktykom pozostałych operatorów.
czytaj więcej

News Jak wybrać najlepszego operatora?

Co najmniej raz na dwa lata nadchodzi moment, w którym chcemy zweryfikować, czy nasz dotychczasowy operator sieci komórkowej rzeczywiście jest najlepszym wyborem.

Spójrzmy prawdzie w oczy – jeśli masz dosyć obecnego dostawcy, na pewno nie chciałbyś przechodzić kolejnego rozczarowana.

Jakie są więc sposoby na to, żeby znaleźć dla siebie najlepszą ofertę i mieć pewność, że tym razem będzie to udany związek? czytaj więcej

News Mobilne stanowisko pracy i rozrywki

Mobilność jest dziś standardem, również w zakresie komputerów, które służą nam na co dzień do pracy i do rozrywki, dlatego warto pomyśleć, jak zorganizować sobie pracę i rozrywkę w naszym codziennym życiu, aby nie ograniczała nas przestrzeń biurowa lub domowa w naszym codziennym obcowaniu z tego rodzaju sprzętem. czytaj więcej

News BLIK - co to jest? W jaki sposób działa?

BLIK jest nowoczesnym, polskim standardem mobilnych płatności, który potrafi ułatwić życie wielu milionom ludzi począwszy od roku 2015. Dostarcza przy tym sporo przełomowych rozwiązań, takich jak choćby przelewy na numer telefonu, wypłaty gotówki z bankomatów bez zastosowania karty czy też łatwe oraz szybkie płatności przy wykorzystaniu płatniczych terminali. Spore rozpowszechnienie systemu sprawia, iż skorzystać z niego może w praktyce każdy z klientów instytucji mających uniwersalny profil. Cały czas dołączają do niego także następne banki. czytaj więcej

News Dropshipping – na czym polega?

Czy masz świetny pomysł na sklep internetowy, ale nie wiesz, od czego zacząć? Dropshipping może być właśnie tym rozwiązaniem! Jest to idealne rozwiązanie, jeśli twoja firma jest mała lub średnia, ponieważ pozwala zaoszczędzić pieniądze na początkowych kosztach rozpoczęcia działalności. Czym jest dropshipping i jakie są o nim opinie? czytaj więcej