Archiwalne

Obligacje Multimedia Polska zadebiutowały na rynku Catalyst

09.08.2010


Dziś na rynku obligacji GPW, Catalyst, zadebiutowały obligacje korporacyjne Multimedia Polska. Do notowań wprowadzono papiery o wartości 400 mln zł. To dotychczas największa pod względem wartości emisja obligacji korporacyjnych, które wprowadzono do notowań na Catalyst – bez uwzględnienia emisji obligacji banków.

Obligacje Multimedia Polska zostały wyemitowane 13 maja 2010 r. Środki pozyskane z emisji zostały już wykorzystane na redukcję zadłużenia bankowego i skup akcji własnych. W zakończonym właśnie pierwszym etapie skupu, spółka z sukcesem nabyła 20% akcji własnych.

- Multimedia Polska ma coraz bogatszą historię na polskim rynku kapitałowym. Czujemy się jego ważną częścią. W listopadzie 2006 r. kiedy nasze akcje debiutowały na GPW byliśmy tuż po zakończeniu największej wówczas w historii oferty publicznej prywatnych spółek w Polsce. Dziś na Catalyst debiutują obligacje o wartości 400 mln zł. Nie uwzględniając banków, jest to największa dotychczas emisja wśród spółek, których obligacje weszły do notowań Catalyst – komentuje Andrzej Rogowski, Prezes Multimedia Polska. – Nasza decyzja o wprowadzeniu obligacji do notowań to korzyść dla inwestorów, ale także samej spółki. Obligacje to nowa, alternatywna możliwość inwestycji jaką daliśmy instytucjom zainteresowanym naszą spółką. Nam natomiast operacja w połączeniu z zakończonym pierwszym etapem  buy-backu i planowanym w związku z tym zmniejszeniem kapitału, pozwoli nie tylko na zrefinansowanie zadłużenia bankowego, ale na poprawę efektywności wykorzystania kapitałów własnych.

Charakterystyka obligacji Multimedia Polska notowanych na Catalyst:

Data emisji:  13 maja 2010 r.
Data wykupu: 30 listopada 2015 r.
Wartość nominalna: 400.000.000 zł; 800 obligacji na okaziciela o wartości nominalnej 500.000 zł każda
Oprocentowanie: WIBOR 6M powiększony o marżę
Rynek notowań: Catalyst / BondSpot
Inwestorzy: całość emisji objęta przez krajowych inwestorów instytucjonalnych, w tym OFE, TFI i ubezpieczycieli, łącznie ponad 15 instytucji finansowych
Cele emisji: refinansowanie dotychczasowego kredytu bankowego, skup akcji własnych
Organizator, Dealer, Agent Emisji: Bank Pekao
Doradca finansowy: Unicredit CAIB Poland

Decyzję o emisji obligacji podjęło ZWZ akcjonariuszy spółki, które odbyło się 10 maja 2010 r. Jednocześnie ZWZ podjęło uchwałę o zaciągnięciu kredytu bankowego w wysokości około 330 mln zł. Dzięki emisji obligacji i nowemu kredytowi spółka miała do dyspozycji około 730 mln zł. Z pozyskanych środków zrefinansowano zadłużenie bankowe w wysokości 430 mln zł (w tym 400 mln zł z tytułu kredytu konsorcjalnego zaciągniętego w grudniu 2009 r.). W efekcie zadłużenie bankowe spadło o 100 mln zł. Pozostałe środki z emisji obligacji tj. około 300 mln zł zostały przeznaczone na skup akcji własnych.

źródło: Multimedia

News Prezes UOKiK wydał decyzję dotyczącą Multimedia Polska

Klienci spółki odzyskają abonament za dwa miesiące, dostaną 50 minut albo 5 GB internetu.
Operator uniknął kary finansowej, ponieważ wyeliminuje skutki swoich praktyk. czytaj więcej

News Prezes UOKiK wydał decyzję dotyczącą Multimedia Polska

Klienci spółki odzyskają abonament za dwa miesiące, dostaną 50 minut albo 5 GB internetu.
Operator uniknął kary finansowej, ponieważ wyeliminuje skutki swoich praktyk. czytaj więcej

News Jak przebiega projektowanie sieci światłowodowych w Polsce?

Sieci światłowodowe odgrywają szczególnie ważną rolę w telekomunikacji, zapewniając nam stabilne i szybkie połączenie internetowe. Rozwiązanie to stało się standardem w nowoczesnych instalacjach teletechnicznych. Ze względu na wysoką przepustowość włókien optycznych to właśnie one coraz częściej wykorzystywane są w infrastrukturze telekomunikacyjnej w dużych, jak i mniejszych aglomeracjach. Aby tego typu sieć mogła powstać, niezbędnym etapem jest jej skrupulatne zaprojektowanie. Jak właściwie przebiega projektowanie sieci światłowodowych w Polsce? Zapraszamy do artykułu. czytaj więcej

News Jaki procesor do komputera wybrać?

Wybór odpowiedniego procesora to kluczowy krok podczas składania lub zakupu komputera. To właśnie CPU, czyli jednostka centralna, decyduje o ogólnej wydajności systemu, jego płynności, możliwościach obliczeniowych i komforcie użytkowania – zarówno podczas codziennej pracy, jak i bardziej wymagających zadań, takich jak obróbka wideo, projektowanie 3D czy granie w najnowsze tytuły. Na rynku dostępnych jest wiele modeli procesorów, różniących się parametrami, przeznaczeniem i ceną, dlatego warto wiedzieć, czym się kierować przy wyborze. W tym artykule omówimy najważniejsze oznaczenia procesorów, wyjaśnimy, co oznaczają kolejne generacje oraz podpowiemy, jaki model wybrać do biura, a jaki do zaawansowanych zastosowań. czytaj więcej

News Co oferują najnowsze Apple Watch i czy warto któryś kupić?

Najnowsze modele Apple Watch, które znajdziesz na rynku, to przede wszystkim Apple Watch Series 10, Apple Watch Ultra 2 oraz Apple Watch SE, będący najbardziej przystępną cenowo opcją. Każdy z nich oferuje unikalne cechy, które warto rozważyć przed zakupem. Przyjrzyjmy się ich zaletom oraz przeznaczeniu. czytaj więcej

News Responsywność to podstawa - jak tworzyć strony na każde urządzenie?

W erze cyfrowej, gdzie użytkownicy każdego dnia korzystają z niezliczonej liczby urządzeń do surfowania w sieci, responsywność stron internetowych nie jest już dodatkiem, lecz koniecznością. To fundamentalny krok do zapewnienia sobie przewagi konkurencyjnej na rynku online. Agencja Reklamowa Green Parrot, specjalizująca się w innowacyjnych rozwiązaniach marketingowych, doskonale rozumie, jak ważne jest tworzenie stron internetowych dostosowanych do różnych ekranów. W niniejszym artykule dowiesz się, jak projektować elastyczne i estetyczne strony, które działają płynnie na każdym urządzeniu.

czytaj więcej