Archiwalne

Meru wchodzi do Polski

27.02.2008

Meru Networks – najdynamiczniej rozwijający się producent bezprzewodowych urządzeń sieciowych, który dysponuje najbardziej wizjonerskimi rozwiązaniami na świecie (wg Gartner Group) – podpisał umowę dystrybucyjną z Konsorcjum FEN i w ten sposób wszedł na polski rynek.

Rozwiązania Meru na całym świecie znajdują zastosowanie przede wszystkim przy dużych projektach, gdzie wymaganiem stawianym sieciom bezprzewodowym jest skalowalność, stabilne działanie i szybkie przełączanie między punktami dostępowymi. Tego typu sieci umożliwiają m.in. bezproblemowe korzystanie z telefonii VoIP przy wykorzystaniu słuchawek bezprzewodowych.

Meru Networks i Konsorcjum Fen planują zbudować w Polsce silną sieć partnerską złożoną z odpowiednio przeszkolonych i certyfikowanych ok. 30 integratorów IT. Za ich pośrednictwem amerykańska korporacja chce dotrzeć do instytucji z sektora publicznego (m.in. urzędy, szpitale, uczelnie), a także do biznesu (w tym w szczególności - średnie i duże firmy, hotele, logistyka, handel, call center). Właśnie w tej grupie jest realizowanych w Polsce najwięcej dużych wdrożeń systemów bezprzewodowych.

„Wejście do Polski jest wynikiem realizacji naszej strategii europejskiej, która zakłada znaczącą obecność Meru w największych krajach danego regionu Europy. Plany sprzedażowe, jakie wiążemy z Polską, są bardzo ambitne, ale naszym zdaniem realne. Po pierwsze dlatego, że udało nam się związać z silnym partnerem w Polsce, jakim jest Konsorcjum FEN, który pomoże nam stworzyć sieć partnerską i zapewni odpowiedni poziom kompetencji współpracujących z nami firm IT. Po drugie rozwiązania Meru mają przewagę technologiczną nad konkurencją, co wszędzie na świecie w bardzo szybkim tempie zamienia się na znaczące udziały w rynku” - mówi Bo Ericson, Wiceprezes ds. Sprzedaży na Europę Środkową i Wschodnią.

Meru pod względem przychodów ze sprzedaży bezprzewodowych urządzeń sieciowych zajmuje obecnie czwarte miejsce na świecie. Jednak tempo wzrostu tych przychodów stawia Meru na pierwszym miejscu pośród wszystkich producentów - takie dane podaje raport Gartner Group z września 2007. Gartner wskazuje także Meru, jako twórcę najbardziej wizjonerskich rozwiązań bezprzewodowych na świecie. O wyjątkowości Meru decydują m.in. opatentowana technologia kontroli i zarządzania ruchem w sieci (tzw. technologia ATC) oraz technologia tzw. wirtualnej komórki.

Technologia ATC (Meru Air Traffic Control) pozwala na ścisły nadzór nad ruchem generowanym w sieci bezprzewodowej. Dzięki temu możliwe jest efektywne zarządzanie siecią opartą na Meru pod kątem istotnych zjawisk, jak nadawanie priorytetów dla ruchu wrażliwego na opóźnienia, czy przełączanie poszczególnych klientów wireless do mniej obciążonych punktów dostępowych.

Z kolei technologia wirtualnej komórki (Virtual Cell) pozwala wszystkim punktom dostępowym pracować na tym samym kanale, tworząc w ten sposób jednolity obszar pokryty zasięgiem sieci bezprzewodowej. Dlatego bezprzewodowe sieci Meru bardzo dobrze radzą sobie z takimi zjawiskami, jak przełączanie klientów pomiędzy punktami dostępowymi, balansowanie pasmem, czy też uszkodzenia.

„Niezauważalne przełączanie klienta pomiędzy poszczególnymi punktami dostępu sieci jest bardzo istotne w przypadku aplikacji, które są wrażliwe na opóźnienia w sieci (m.in. VoIP). W sieci powstałej w oparciu o rozwiązania Meru Networks, przemieszczanie się klienta pomiędzy access point to opóźnienie rzędu 3 milisekund, co nie zakłóca działania krytycznych aplikacji. W innych sieciach opóźnienie to kształtuje się na poziomie ok. 40 milisekund” - wyjaśnia Łukasz Naumowicz Inżynier Wsparcia Sprzedaży w Konsorcjum FEN

Zaimplementowane w punktach dostępowych i kontrolerach Meru właściwości powodują, że sieci bezprzewodowe Meru współpracują z klientami pracującymi w środowiskach mieszanych, gwarantując pełną wydajność właściwą dla standardów 802.11 b/g. Unikatową cechą rozwiązań Meru jest także i to, że są one zgodne ze wszystkimi standardami sieci WLAN.

źródło: Meru

News Rynek sklepów on-line

W sieci robimy coraz więcej zakupów i oczekujemy, że produkty zakupione przez internet będą tańsze i bardzo często tak jest. Dodatkową formą, która może obniżyć koszt zakupu produktów jest cashback - przeczytaj więcej o tej formie obniżania cen zakupów przez internet. czytaj więcej

News Niebawem na polskim rynku zadebiutuje RCS – zupełnie nowe wcielenie SMS-a

Od kilku lat systematycznie spada liczba wysyłanych przez Polaków wiadomości SMS. W 2018 Polacy wysłali łącznie 46,5 mld SMS-ów, to o 3 miliardy mniej niż rok wcześniej. Wiadomość tekstowa ma już jednak swojego technologicznego następcę bardziej dostosowanego do potrzeb współczesnego użytkownika – to RCS, czyli Rich Communication Services, który rozszerza funkcjonalność tradycyjnego SMS-a o szereg funkcji multimedialnych. Format z powodzeniem działa już w 55 krajach i wielkimi krokami zbliża się do Polski. Już 4 marca w Warszawie odbędzie się specjalny warsztat dla firm organizowany przez Infobip, podczas którego będzie można poznać wszystkie funkcjonalności RCS i sprawdzić jego zastosowanie w praktyce. czytaj więcej

Case Study Jak przenieść linie telefoniczne jeśli nie ma takiej możliwości?

Autoryzowana Stacja Obsługi Pojazdów (okolice Bielska-Białej) przeniosła swoją lokalizacje do nowego miejsca. Operator, który świadczył dotychczas usługę w poprzedniej lokalizacji, nie miał możliwości przeniesienia linii telefonicznej do nowej lokalizacji. czytaj więcej