Archiwalne

MediaTel przedstawił wyniki za II kwartał 2007

04.08.2007

Spółka MediaTel SA ogłosiła wyniki finansowe za drugi kwartał 2007 r. wraz z dodatkowymi informacjami.

W II kwartale 2007 r. Spółka osiągnęła przychody na poziomie PLN 9,7 mln odnotowując spadek o 42,96% w stosunku do przychodów uzyskanych w II kwartale ub. r., które wówczas wyniosły PLN 17,02 mln. Stan ten wynika ze zmniejszenia wolumenu usług w zakresie hurtowej wymiany ruchu telekomunikacyjnego.

W II kwartale 2007 r. strata netto wyniosła 689 tys. zł. Wynik Spółki osiągnąłby jednak wartość dodatnią za całe pierwsze półrocze 2007 r. gdyby nie jednorazowe zdarzenia opisane w punktach a i b poniżej:

a) opóźnienie w dostosowywaniu rozliczeń pomiędzy MediaTel SA a TP SA do zatwierdzonej Decyzją Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej „Oferty Ramowej Telekomunikacji Polskiej o dostępie telekomunikacyjnym w zakresie połączenia sieci”. (RB 18/2006) Podpisanie umowy regulującej rozliczenia zgodnie z Ofertą Ramową TP spowoduje wystawienie przez TP SA korekt pomniejszających koszty Spółki. Sumarycznie w wyniku korekt ulegnie poprawie bieżący wynik Spółki o ok. 875 tys. złotych (korekty do dnia 30 czerwca 2007 r.). Zarząd MediaTel SA oczekuje odzyskania tej kwoty w przeciągu najbliższych dwóch kwartałów. Negocjacje warunków umowy interkonektowej, która ma zastąpić dwie Decyzje Prezesa UKE/URTiP (bez Decyzji internetowej z 18 października 2002 r.) oraz umowę z 30 sierpnia 2004 roku z uwzględnieniem stosowania stawek z Oferty Ramowej TP w okresie od lipca 2006 roku zostały zakończone. Pozostały niewyjaśnione dwie kwestie związane z terminami: wejścia w życie Umowy oraz skutków na Umowę w przypadku zmiany oferty RIO TP SA. Podpisanie tej umowy umożliwi również sprzedaż usługi WLR abonentom TP SA;

b) rozbieżności w rozliczeniach z PTC sp. z o.o. w wyniku nieuzasadnionego i niezgodnego z Decyzją Prezesa UKE przesunięcia przez PTC o jeden miesiąc później daty wprowadzenia nowych stawek MTR, które Spółka uwzględniła w rozliczeniach z innymi kontrahentami od pierwotnie ustalonej daty, czyli od 1 maja 2007 r. W związku z tym po stronie MediaTel SA powstała strata majątkowa. Kwota zaksięgowana po stronie kosztów Spółki będąca różnicą stawek rozliczeniowych pomiędzy datami 1 maja i 1 czerwca 2007 roku wynosi 174 tys. złotych netto i o tyle mógłby być lepszy wynik za II kwartał 2007 roku. Strony negocjują sposób rozwiązania problemu w sposób ugodowy.

c) przeciągające się negocjacje umowy z TP SA na uzyskanie dostępu do lokalnej pętli abonenckiej na potrzeby sprzedaży usług szerokopasmowej transmisji danych (BSA). Obecnie negocjacje zostały zakończone, w najbliższym czasie nastąpi parafowanie umowy zgodnie z procedurą wewnętrzną w TP SA. Wdrożenie umowy Spółka przewiduje w IV kwartale 2007 roku;

d) zwiększone nakłady na rozbudowę sieci sprzedaży;

Głównym zamierzeniem MediaTel SA jest umacnianie pozycji na dotychczasowych rynkach działalności, tak, aby Spółka była mocnym i niezależnym dostawcą zintegrowanych usług telekomunikacyjnych na obszarze swojego działania, skierowanych w pierwszej kolejności do małych i średnich przedsiębiorstw, ale także do odbiorców indywidualnych.

Realizując założoną strategię Zarząd podjął działania kładące główny nacisk na intensyfikację rozwoju sektora usług detalicznych i dodanych, zwiększanie zakresu usług przy konsekwentnie prowadzonej polityce racjonalizacji kosztów i nakładów inwestycyjnych.

Celem Zarządu jest nawiązanie współpracy (przejęcia kontroli poprzez dokapitalizowanie) głównie z podmiotami działającymi na rynku detalicznej sprzedaży usług telekomunikacyjnych, przede wszystkim usługi WLR (hurtowa sprzedaż abonamentu TP SA) oraz kart telefonicznych (tzw. zdrapki) sprzedawanych różnymi kanałami dystrybucji (sieci handlowe, stacje benzynowe, poczta).

Zarząd MediaTel SA prowadzi obecnie zaawansowane rozmowy z jednym z podmiotów o współpracy/przejęciu w powyższym zakresie. Prowadzone wcześniej negocjacje z firmą Długie Rozmowy SA („DR SA”) rozpoczęte przez podpisanie 18 czerwca 2007 roku Listu Intencyjnego, zakończyły się decyzją o współpracy na poziomie operacyjnym, nie wykluczając powiązania kapitałowego w przyszłości.

Zarząd oczekuje odzyskania dynamiki wzrostu przychodów w najbliższych kwartałach w wyniku rozwoju sektora usług detalicznych i dodanych, do czego przyczyni się również uzyskanie hurtowego dostępu do abonamentu (WLR) oraz dostępu do lokalnej pętli abonenckiej na potrzeby sprzedaży usług szerokopasmowej transmisji danych (BSA).

Ponadto Spółka zamierza utrzymać aktywność polegającą na realizacji hurtowego ruchu telekomunikacyjnego. Zwiększenie tej aktywności na rynkach polskich jak i zagranicznych uzależnione jest od stabilizacji cen hurtowych przy uwzględnieniu stosowania w rozliczeniach z TP SA płaskich stawek interkonektowych (PSI).

źródło: MediaTel

Cyfrowy Polsat Grupa Cyfrowy Polsat podsumowuje drugi kwartał 2018 roku

Grupa Cyfrowy Polsat zakończyła II kwartał bardzo dobrymi, stabilnymi i zgodnymi z długoterminową strategią wynikami operacyjnymi w obydwu segmentach, a osiągnięte silne wyniki finansowe są wyższe od średniej oczekiwań analityków giełdowych. Przejęcie kontroli nad Netią w maju br. pozwoliło rozpocząć współpracę operacyjną spółek, a nawiązanie strategicznej współpracy i zakup kontrolnego pakietu akcji polskiej spółki Eleven Sports Network wspierają konsekwentny rozwój oferty sportowej Grupy w segmencie premium. Jednocześnie w ramach wszystkich usług Grupy Polsat ruszyła sprzedaż ofert z pakietem Polsat Sport Premium z rozgrywkami Ligi Mistrzów i Ligi Europy UEFA. czytaj więcej

Netia Netia: solidne wyniki za II kw. 2018 r.

Netia S.A. w drugim kwartale br. wypracowała 343 mln zł przychodów i 93 mln zł Skorygowanego Zysku EBITDA oraz blisko 12 mln zł zysku netto. Wzrosły m.in. przychody z transmisji danych. Spółka utrzymała też pozytywne trendy w zakresie wzrostu liczby szybkich dostępów do internetu, TV i usług mobilnych. czytaj więcej

UPC Liberty Global ogłosiło wyniki za II kwartał 2017 - Wyniki UPC Polska

Dzięki inwestycjom w zwiększanie atrakcyjności oferty i rozwój szerokopasmowej infrastruktury światłowodowej, na koniec drugiego kwartału liczba cyfrowych usług, z których korzystają klienci UPC Polska wzrosła do 2 957 500 RGU*. czytaj więcej