Archiwalne

LG partnerem pierwszego serialu internetowego - Citylajf

15.10.2008

Firma LG została oficjalnym partnerem i sponsorem pierwszego w Polsce serialu internetowego - CITYLAJF, który bedzie można oglądać już od 15 października co tydzień w środę na specjalnej stronie www.citylajf.pl.

Producent i pomysłodawca serialu, Dariusz Przychoda (Mindshare) oraz scenarzysta, Mikołaj Korzyński (m.in. ‘Chłopaki nie płaczą’, ‘Poranek kojota’), zapowiadają, doskonałą rozrywkę dla wszystkich, którzy w jakikolwiek sposób uwikłani są życie korporacyjne i stawiają mu czoła na co dzień.

„Robimy serial dla ludzi, którym telewizja nie ma nic do zaoferowania. Albo nadaje w czasie, kiedy oni pracują, albo ich nudzi, gdyż nie znajdują w niej nic dla siebie - mówi Darek Przychoda - Chcieliśmy zatem stworzyć prawdziwe postaci i prawdziwe sytuacje, które ci ludzie napotykają we własnym życiu. Ale język, którym nasi bohaterowie mówią nie będzie zrozumiały dla wszystkich, a wulgaryzmy, (charakterystyczne dla tego, jak ludzie dziś mówią) - nigdy nie będą mogły być wypowiedziane w TV. Tematy związane z pracą, w której spędzamy całe życie nie będą dla wielu ludzi zrozumiale. Tak więc - pomyślałem, że trzeba zrobić serial do netu. Bo tu jest nasza widownia”.

Citylajf.pl sprzedaje pewien styl życia. „Opowiada o trzydziestolatkach, którzy pracują w warszawskich korporacjach, siedzą na kredytach, na ogół są singlami, ponieważ robiąc karierę zaniedbali życie osobiste, a w weekend się ostro bawią, żeby odreagować robotę. Pogoń za (często iluzoryczną) karierą, nie pozwala im skupić się na niczym innym. Małżeństwo i rodzina to pomysły ludzi, którzy żyją na przeciwnym biegunie, a w zasadzie na innej planecie. O tym mówimy, ale podajemy to w komediowym sosie” – dodaje Korzyński.

"Projekt bazuje na pełnej interaktywności. Zależało nam na umożliwieniu widzom czegoś więcej niż tylko bierny odbiór przekazu z jakim mają do czynienia w telewizji" – mówi Anna Sakowicz, szefowa działu projektów specjalnych Mindshare - "Angażowanie widza w cały projekt to również element odróżniający Citylajf.pl od oglądania materiałów video dostępnych na masową skalę w Internecie. Sukcesem będzie więc nie tylko zapoznanie się z fabułą serialu ale również zaangażowanie w inne elementy serialowej układanki" – dodaje Sakowicz. "Internauci mogą bowiem wpływać na przebieg akcji, wziąć udział w konkursie castingowym i zagrać epizodyczne role w serialu, oraz napisać historie, które będą wykorzystane w przyszłych scenariuszach. Oprócz sławy do wygrania są nagrody rzeczowe ufundowane przez partnerów Mazdę i LG oraz nagrody pieniężne. Mamy nadzieję, że widzowie zostaną z nami do samego końca, a swoimi wrażeniami będą się na bieżąco dzielić z innymi - pomogą im w tym zaimplementowane w stronę serialową elementy takie jak: forum, funkcja ‘poleć znajomemu’, RSS czy mechanizm ‘wykop’."

Ze względu na swoją specyfikę projekt będzie promowany przede wszystkim w Internecie. Grupą docelową są osoby w wieku 19-40, mieszkańcy miast, ludzie wykształceni, aktywni, pracujący w korporacjach. Ponad 80% z nich korzysta z Internetu, a dla wielu jest to medium „pierwszego wyboru”.

Partnerem mediowym projektu został portal Wirtualna Polska. Emisja serialu będzie odbywać się poprzez interaktywny serwis WP.TV oraz serwis www.citylajf.pl. Poza intensywną promocją na portalu projekt będzie również wspierany przez działania marketingu wirusowego.

Citylajf.pl to pierwsza profesjonalna produkcja do Internetu na rynku polskim. Do współpracy i zostali zaproszeni doświadczeni twórcy - reżyser Jacek Sołtysiak, Rafał Królikowski oraz młodzi aktorzy - wśród nich Michał Lesień, Waldemar Błaszczyk, Andżelika Piechowiak. Co istotne, wydaje się, że producentom naprawdę udało się zrobić serial dla ludzi. Nawet muzyka – Novika, Smolik, ZakoPower – są na swoim miejscu.

źródło: LG