Archiwalne

Główne założenia strategii Netii i prognoza na 2007 rok

18.04.2007

Zobacz więcej szczegółów dla tej informacji

Netia przedstawiła główne założenia swojej strategi na rok 2007, które koncentrują się wokół zdobycia 1 miliona klientów usług szerokopasmowych.

Poniżej przedstawiamy założenia strategii operacyjnej Grupy Netia wraz z prognozą wyników na 2007 rok:

Misja

Być najczęściej wybieranym przez klientów dostawcą usług szerokopasmowych.

Wizja

Być najszybciej rosnącym dostawcą usług telekomunikacyjnych w Polsce dzięki:

  • zaspokajaniu potrzeb klientów na pełen zakres wysokiej jakości usług szerokopasmowego dostępu do Internetu;
  • zwiększaniu wartości firmy poprzez dynamiczny wzrost bazy klientów;
  • zapewnianiu inspirującego, ukierunkowanego na realizację celów i przedsiębiorczego środowiska pracy.

Cele strategiczne

  1. Zdobycie wiodącej pozycji na rynku usług szerokopasmowych:
    • pozyskanie 1 miliona klientów usług szerokopasmowych (*)
  2. Wykorzystanie inwestycji w Play:
    • wprowadzenie usług konwergentnych do oferty od 2008 roku;
    • uzyskanie synergii kosztowych na poziomie grupy.
  3. Optymalizacja silnej pozycji Netii w segmencie klientów biznesowych:
    • znaczące zwiększenie liczby klientów z sektora małych i średnich firm;
    • zwiększenie rentowności w segmencie klientów korporacyjnych przy minimalizacji dodatkowych nakładów inwestycyjnych.
  4. Wprowadzenie zmian w kulturze organizacyjnej, wspierających strategię zorientowaną na wzrost wartości:
    • umacnianie wśród pracowników podstawowych wartości: ukierunkowania na potrzeby klienta i realizację celów, przedsiębiorczości oraz zaufania.
  5. Inwestycje w rentowny rozwój:
    • najwyższe w branży tempo wzrostu przychodów w latach 2007-09;
    • maksymalne wykorzystanie posiadanych aktywów;
    • osiągnięcie wysokiego wzrostu EBITDA do 2009 r. i pozytywnych przepływów środków pieniężnych do 2010 r. w wyniku dokonania trzyletnich inwestycji w usługi szerokopasmowe na poziomie do 700 mln zł.

(*) Łączna liczba klientów korzystających z usług szerokopasmowych za pośrednictwem różnorodnych metod dostępu, np. xDSL we własnej sieci miedzianej Netii, WiMax, bitstream (BSA) i dostęp do lokalnej pętli abonenckiej TP (LLU).

Prognoza wyników na 2007 rok

  1. Liczba klientów usług szerokopasmowych. Netia zakłada pozyskanie ponad 200 tysięcy klientów tych usług do końca 2007 roku, w porównaniu do 57 tysięcy klientów usług szerokopasmowych na koniec 2006 roku.
  2. Przychody w 2007 roku prognozowane są na poziomie 830-865 milionów złotych.
  3. Skorygowana EBITDA za 2007 rok zakładana jest na poziomie 130 milionów złotych. Prognoza skorygowanej EBITDA za 2007 rok uwzględnia straty początkowe związane z inwestycjami w nowe metody dostępu do klienta otwarte decyzjami regulatora, tj. bitstream (BSA), hurtowy dostęp do abonamentu (WLR) i dostęp do lokalnej pętli abonenckiej (LLU), w wysokości do 80 milionów złotych.
  4. Nakłady inwestycyjne w 2007 roku oczekiwane są na poziomie do 300 milionów złotych.

Netia jednocześnie informuje, że będzie monitorowała możliwości realizacji prognozowanych wyników w układzie kwartalnym - po zakończeniu danego kwartału roku obrotowego 2007 r. Ocena realizacji prognozowanych wyników oraz ewentualnie ich korekta zostanie dokonana po zakończeniu danego kwartału roku obrotowego, którego dotyczą prognozowane wyniki w oparciu o analizę przychodów ze sprzedaży, poniesionych nakładów inwestycyjnych oraz liczby klientów usług szerokopasmowych.

źródło: netia