Archiwalne

Ericsson dostawcą technologii mobilnego Internetu

01.10.2009

19% Polaków jest zainteresowanych mobilnym łaczem szerokopasmowym - podaje Ericsson Consumer Lab. Ericsson wraz z operatorami Polkomtel i PTC uruchomił w 2009 w Polsce technologię HSPA+, umożliwiając potencjalnym klientom mobilnego Internetu transmisje danych do 21 Mbps.

14% respondentów twierdzi, że korzysta z usługi mobilnego Internetu szerokopasmowego. Paradoksalnie respondenci korzystajacy z mobilnego internetu, najczęściej używają go w domu (42%), rzadziej na wakacjach (12%) i w pracy (10%). 19% Polaków jest zainteresowanych dostępem do mobilnego Internetu w przyszłości co wskazuje na duży potencjał rozwojowy tego produktu.

W 27% polskich gospodarstw domowych jest dostępny laptop, który jest najczęściej wykorzystywanym urządzeniem do połączeń z mobilnym Internetem, natępny w kolejności jest komputer stacjonarny i telefon komórkowy.

godnie z aktualnym badaniem odsetek laptopów w gospodarstwach domowych wzrósł o 20 punktów procentowych. W badaniu z 2006 roku tylko 7% badanych miało w domach dostęp do laptopa. Z krajów europejskich objętych badaniem wyprzedzamy jedynie Czechy, gdzie 21% respondentów twierdzi, że może korzystać w gospodarstwie domowym z laptopa. Prym wiedzie Szwecja, gdzie w siedmiu na dziesięć domów jest laptop. Równie wysoki odsetek odnotowano w Wielkiej Brytanii (53%) i Włoszech (41%). Światowa średnia gospodarstw w których jest dotęp do laptopa wynosi 36%.

Z badań Ericsson Consumer Lab wynika, że zapotrzebowanie na Internet w Polsce, w tym mobilny internet szerokopasmowy jest bardzo wysokie. Nadzieję na zaspokojenie rosnących apetytów konsumentów daje wykorzystanie potencjału HSPA oraz rozwój technologii LTE. Ericsson posiada 49% spośród wszystkich komercyjnych sieci HSPA na świecie.

O badaniu Consumer Lab Polska 2009
Badania odbyły się w okresie marzec - maj 2009 roku. Przeprowadzono 1500 wywiadów, które objęły osoby między 15-69 rokiem życia. Źródłem danych są ankiety bezpośrednie i internetowe w rozkładzie po 50%. Badania są reprezentatywne dla 28 mln Polaków. Poprzednie badania rynku telekomunikacyjnego w Polsce Ericsson Consumer Lab przeprowadził w 2006 roku.

źródło: Ericsson

News Telewizja mobilna – porównanie ofert dostawców telewizji

Telewizja mobilna to coraz popularniejszy sposób na to, żeby oglądać ulubione seriale, programy i wydarzenia na żywo. Dostawcy telewizji mobilnej proponują wiele opcji, dzięki czemu klient ma naprawdę duży wybór. Na co zwrócić uwagę wybierając najlepszą ofertę? czytaj więcej

News Jak skonfigurować Internet domowy? Krok po kroku

Bezpieczne i stabilne połączenie. Każdy użytkownik Internetu chciałby, żeby transmisja danych właśnie tym się charakteryzowała. Co jest do tego potrzebne? Oczywiście odpowiedni pakiet internetowy, na przykład zawierający stabilny i szybki Internet światłowodowy. Przydadzą się również umiejętności potrzebne do skutecznego skonfigurowania ustawień routera otrzymanego od operatora. Od tego zależy, czy Internet domowy będzie dobrze działał. czytaj więcej

Ericsson Swisscom wybiera Ericsson jako strategicznego dostawcę dla Gigabit LTE i 5G

- Swisscom i Ericsson potwierdzają swoje długotrwałe, strategiczne partnerstwo, kontynuując rozwój innowacji w Gigabit LTE i 5G
- Ericsson zapewni pełną cyfrową transformację sieci Swisscom do światowego gigabitowego LTE i wdrożenie 5G
- Transformacja obejmuje wdrożenie rozwiązań firmy Ericsson w zakresie cloud, Network Slicing oraz portfolio 5G z Massive MIMO
czytaj więcej

Ericsson Ericsson wspiera projekty IoT (Internet of Things) na obszarach wiejskich

List intencyjny podpisany przez firmę Ericsson oraz Fundację PLON obejmuje wspólne przygotowanie oferty usług i aplikacji przeznaczonych dla gospodarstw rolnych. czytaj więcej