Archiwalne

Ericsson bez rozwiązań PBX

20.02.2008

Ericsson doszedł do porozumienia w sprawie przekazania swojego portfolio rozwiązań PBX dla przedsiębiorstw firmie Aastra Technologies.

Na podstawie umowy Aastra przejmie 630 pracowników, w tym 360 pracujących w Szwecji. Finalizacja transakcji przewidziana jest na kwiecień 2008. Od tej chwili firma Ericsson skupi się na oferowaniu szerokiego portfolio aplikacji dla przedsiębiorstw bezpośrednio operatorom oraz dostawcom usług.

Firma Ericsson dostarczająca rozwiązania PBX jest wiodącym na rynku dostawcą IP PBX, systemów konwergentnych PBX oraz rozwiązań dla oddziałów firmy w terenie. Portfolio produktów zawiera rozwiązania komunikacyjne dla przedsiębiorstw o różnej wielkości, rozwiązania mobilne, terminale telefoniczne oraz usługi. Sprzedaż w roku 2007 wyniosła około 3 miliardy SEK. Cena kupna wyniosła 650 milionów SEK, nie wliczając w to czystego majątku spółki oraz jej zadłużenia. Spodziewany zysk jest szacowany na około 200 milionów SEK.

Ericsson strategicznie koncentruje swoją uwagę na operatorach telekomunikacyjnych i dostawcach usług, w związku z tym oferowane dotychczas portfolio rozwiązań PBX dla przedsiębiorstw było poza główną działalnością firmy.

Ponadto przemysł komunikacji dla przedsiębiorstw staje się coraz bardziej globalny i zmierza ku konsolidacji. Dlatego też firma Ericsson uważa, że rozwiązania PBX dla przedsiębiorstw dodadzą znaczenia i wartości firmie Aastra Technologies, uzupełniając jej portfolio o wiodące produkty na rynku oraz obszerną bazę dotychczasowych klientów.

Jest to także krok w dobrym kierunku dla klientów firmy Ericsson z sektora przedsiębiorstw, partnerów i pracowników, łączący oferty firmy Ericsson i Aastra Technologies, zawierające wiodące produkty.

Realizując strategię dla rynku multimediów firma Ericsson skupi się na dostarczeniu szerokiej oferty aplikacji dla przedsiębiorstw bezpośrednio operatorom telekomunikacyjnym i dostawcom usług. Strategiczne produkty nabyte wraz z przejęciem Netwise także pozostaną w ofercie firmy Ericsson.
Umowa ma zostać zaakceptowana przez odpowiednie ciała doradcze. SEB Enskilda jest jedynym doradcą finansowym firmy Ericsson w tej transakcji.

źródło: Ericsson

Case Study Jak przenieść linie telefoniczne jeśli nie ma takiej możliwości?

Autoryzowana Stacja Obsługi Pojazdów (okolice Bielska-Białej) przeniosła swoją lokalizacje do nowego miejsca. Operator, który świadczył dotychczas usługę w poprzedniej lokalizacji, nie miał możliwości przeniesienia linii telefonicznej do nowej lokalizacji. czytaj więcej

Case Study Wymiana trzech central analogowych na jedną centralę IP PBX

3 lokalizacje klienta i w każdej z nich analogowa centrala telefoniczna. Do każdej centrali doprowadzonych po kilka telefonicznych linii analogowych z których korzystało od 50-ciu do 60-ciu użytkowników. Ciągle zajęte linie telefoniczne, brak możliwości dodzwonienia się i brak komunikacji pomiędzy lokalizacjami. Codzienna męczarnia z telefonami dla wszystkich. Taki zastaliśmy obraz telekomunikacji w trzech budynkach klienta. Jak to rozwiązaliśmy? czytaj więcej

Ericsson 5G dla Łodzi – współpraca Ericsson i Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej

Ericsson, we współpracy z Łódzką Specjalną Strefą Ekonomiczną i Startup Spark wspiera firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw w budowie koncepcji rozwiązań opartych o 5G. Podpisano list intencyjny o współpracy. czytaj więcej

Ericsson Ericsson uruchomił innowacyjny prototyp Zero Site. W Pile zainstalowano pierwszą w Polsce stację bazową zintegrowaną z lampą uliczną.

Rozwiązanie opracowane zostało przez firmę Ericsson. Firma Philips Lighting dostarczyła energooszczędną oprawę oświetleniową LED DigiStreet Mini wraz z systemem sterowania Philips City Touch, który pozwala na zdalne zarządzanie infrastrukturą oświetleniową,, zaś Operator sieci Plus umożliwił integrację stacji bazowej Zero Site do sieci komórkowej. Jest to pierwsze takie wdrożenie w Polsce. czytaj więcej