Centrum Operacji Księgowych (COK) TP w Lublinie otrzymało nagrodę roku 2009 dla najlepszego własnego centrum usług wspólnych w Europie. COK zwyciężył w kategorii centrów usług działających do 3 lat, pokonując w ostatnim etapie silnych konkurentów z Niemiec, Węgier oraz Wielkiej Brytanii.
Nagroda została przyznana przez Shared Services & Outsourcing Network (SSON) - największą światową organizację działającą na rzecz rozwoju centrów usług i procesów outsourcingowych. - Ten tytuł to powód do dumy i ukoronowanie pracy wszystkich osób zaangażowanych w powstanie i funkcjonowanie COK, ale także świadomość odpowiedzialności, jaką niesie bycie na pierwszym miejscu - powiedziała Irmina Bubałło-Wojciechowska, dyrektor Pionu COK, która osobiście odebrała nagrodę podczas dorocznej konferencji SSON EMEA. - Cieszę się, że COK został tak wysoko oceniony przez największych światowych ekspertów. Działanie na najlepszym rynkowym poziomie to dewiza każdego z obszarów Centrum Usług Grupy TP - Centrum Operacji Księgowych, Administracji Płacowej, Łańcucha Dostaw oraz Zakupów - powiedział Xavier Letzelter, Dyrektor Grupy TP ds. Centrum Usług.
TPSA zdecydowała się stworzyć centrum usług wspólnych (ang. Shared Services Center), co oznacza wprowadzenie zintegrowanych i zestandaryzowanych procesów biznesowych obsługi podstawowej działalności operacyjnej przedsiębiorstwa. Główną ideą utworzenia Centrum Usług było dostarczanie usług o najlepszej jakości i w najefektywniejszy sposób, działając na zasadach biznesowych - jest to znacznie więcej niż konsolidacja czy centralizacja funkcji w firmie. Skupienie usług w jednym centrum znacznie zwiększyło efektywność zarządzania tak dużą i złożoną korporacją. Uruchomienie Centrum Operacji Księgowych (COK) było ważnym elementem projektu New Convergence, którego celem było wdrożenie w TP systemu klasy ERP przy równoczesnym zapewnieniu prowadzenia ksiąg według Międzynarodowych Standardów Rachunkowości, a także spełniających wymogi SOX, w ciągu jednego roku fiskalnego. W fazie produkcyjnej COK realizuje misję dostarczania terminowo i wiarygodnie wysokiej jakości usług Klientom, przy jednoczesnym stałym podnoszeniu efektywności poprzez standaryzację i ciągłe doskonalenie procesów oraz przy zapewnieniu wzrostu kompetencji swoich pracowników. Za szczególnie godne uznania przez sędziów z SSON oceniających osiągnięcia centrów usług aplikujących do nagrody roku były w przypadku COK TP wysokiej klasy zarządzanie projektem, standaryzacja i automatyzowanie procesów biznesowych oraz zarządzanie zasobami w COK.
Centrum Operacji Księgowych rozpoczęło działalność w pełnym zakresie operacyjnym w październiku 2006 roku w Lublinie. Miasto Lublin zostało wybrane spośród 8 lokalizacji w całej Polsce. O wyborze zadecydowała szczegółowa analiza głównych kryteriów wyboru, którymi były dostępność kadry, dostęp do nieruchomości TP w poszczególnych miastach, wysokość kosztów utrzymania, dostęp do odpowiedniej infrastruktury i dobra współpraca z władzami lokalnymi. Nie bez znaczenia jest także łatwa komunikacja z Warszawą. Lublin jest też dużym ośrodkiem akademickim, który umożliwia pozyskiwanie wykwalifikowanych pracowników.
źródło: TPSA
News Wirtualna rzeczywistość w codziennym życiu. Jak technologia zmienia dom?
Przyszłość, o której jeszcze do niedawna czytałeś w powieściach science fiction, dzieje się tu i teraz. Technologia wirtualnej (VR) i rozszerzonej rzeczywistości (AR) przestaje być jedynie domeną entuzjastów gier wideo, przenikając do twoich domów i zmieniając sposób, w jaki pracujesz, uczysz się, projektujesz i spędzasz wolny czas. Czy jesteś gotowy na to, by twoja przestrzeń życiowa stała się centrum innowacji, a granice między tym, co realne, a tym, co cyfrowe, zaczęły się zacierać? czytaj więcejNews Chatbot czy voicebot? Jak dobrać właściwe narzędzie do potrzeb klienta
Automatyzacja obsługi klienta to dziś nie trend, ale konieczność. Zwłaszcza w firmach, które obsługują klientów masowo – przez telefon, czat, media społecznościowe czy aplikacje mobilne. Wśród dostępnych technologii największe zainteresowanie budzą chatboty i voiceboty. Oba rozwiązania pozwalają odciążyć zespoły BOK, poprawić jakość kontaktu i zredukować koszty. Ale choć działają na podobnych zasadach, ich zastosowanie w firmie powinno wynikać z rodzaju interakcji i oczekiwań klientów. czytaj więcejNews Zadbaj o swój telefon!
Chcesz zainwestować w bezpieczeństwo Twojego sprzętu? Warto zadbać o ochronę ekranu. Zakup szkła hartowanego wysokiej jakości będzie strzałem w dziesiątkę!- Dlaczego warto kupić szkło hartowane do telefonu?
- Czym się kierować przy zakupie szkła hartowanego? czytaj więcej