Archiwalne

Badania Consumer Lab wskazują na zmianę zachowań użytkowników TV

27.08.2010


Telewizja oparta o internet gwałtownie rośnie. 50 procent użytkowników używa jej każdego tygodnia. Obietnica przychodów pomimo obecnej niechęci użytkowników do płacenia za treści online. Wydatki użytkowników przesuną się wraz ze wzrostem popytu na treści na żądanie. Duże zainteresowanie tabletami z ekranem dotykowym. Próbka reprezentatywna dla ponad 300 milionów konsumentów.

Ericsson ConsumerLab udostępnił wyniki badania nazwanego „Multi Screen Media Consumption 2010”. Dane zostały zebrane w Chinach, Niemczech, Hiszpanii, Szwecji, Tajwanie, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych. Próbka badawcza reprezentuje więcej niz 300 milionów konsumentów.

Badania pokazują, że ludzie spędzają do 35 procent ich wolnego czasu przed telewizorem i wideo, a konsumenci są coraz bardziej świadomi nowych technologii, które z kolei tworzą nowe wzorce konsumpcji mediów.

Co najmniej raz w tygodniu, 93 procent badanych nadal ogląda zaplanowane transmisje telewizyjne, lecz ich rola zmienia się ze względu na wprowadzenie nowych kanałów dystrybucji. Ponad 70 procent badanych konsumentów co tydzień korzysta ze streaming’u, pobierania lub oglądania nagranych programów telewizyjnych. 50 procent każdego tygodnia korzysta z internetowych usług TV / video na żądanie.

Transmisje na żywo są nadal bardzo ważne dla konsumentów, ale możliwość ustalenia, kiedy i jak telewizję będziemy oglądać wpływa na rolę liniowego lub planowanego nadawania treści.

Klienci chcą mieć dostęp do spersonalizowanej, pozbawionej reklam, łatwej w użyciu, wysokiej jakości usługi na żądanie będącą ich nową usługą TV.

Anders Erlandsson, Senior Advisor w Ericsson ConsumerLab, powiedział: “Wnioskiem badania jest to, że konsumpcja jest rozdrobniona i złożona. Istnieje kilka modeli konsumpcji. Jest to rynek prób i błędów z dużą ciekawością wokół niego.” „Konsument szuka rozwiązań, które zapewnią mu swobodę wyboru jak i kiedy chcą korzystać z usług. W tym momencie doświadczenia użytkownika są brane bardziej pod uwagę niż platforma techniczna.” – dodał.

Dane pokazują korelację pomiędzy odnajdywaniem przez konsumentów istotnych treści i ich chęcią do płacenia za nie. Dzisiejsze wydatki konsumenta nie są proporcjonalne do czasu zainwestowanego w oglądanie. Średnie wydatki konsumenta na oglądanie TV wynoszą 38 EUR na miesiąc i prawie 60 procent tej kwoty jest związane z transmisją telewizji.  Skoro czas spędzony na oglądaniu transmisji TV stanowi tylko 40 procent całej konsumpcji telewizji, to jasnym jest, że użytkownicy nie płacą za usługi, z których najczęściej korzystają. Ustalenia Ericsson ConsumerLab jasno pokazują, że wydatki konsumpcyjne w przyszłości ulegną znacznym zmianom. Wzrosną wydatki na usługi  na żądanie, pod warunkiem, że wymagania klientów w kwestii wysokiej jakość, łatwości obsługi i dostępu do właściwej treści zostaną spełnione.

Badanie obejmuje również nastawienia konsumentów do tabletów z dotykowym ekranem. 37 procent konsumentów jest bardzo zainteresowanych korzystaniem z tabletu jako pilota zdalnego sterowania.

Ericsson ConsumerLab w swoich badaniach skupia się na zachowaniach konsumentów. Swoją uwagę koncentruje na tym, co konsument  myśli o telekomunikacji i TV, produktach i usługach. Pomaga operatorom zrozumieć swoich klientów, rozwijać strategię i generować dochód.

źródło: Ericsson

News Najlepsze abonamenty dla par. Najtańszy i najlepszy abonament duet

Życie w parze jest o wiele łatwiejsze od samotnego, to fakt. Koszty wynajmu i opłat za media takie jak prąd czy gaz są wtedy podzielone po połowie. Ale czy wiesz, że jako para możecie oszczędzać również na… abonamencie telefonicznym? Większość szanowanych operatorów posiada korzystniejsze oferty abonamentu w przypadku, gdy dwie osoby zdecydują się na zmianę numeru. Jednak nie musisz być zakochany, aby skorzystać ze zniżek! Spokojnie możesz skorzystać z oferty duet ze swoim przyjacielem i oszczędzać już od dziś. czytaj więcej

News Samsung Galaxy S22 - który model wybrać?

Niewątpliwie „wyścig smartfonowy” trwa na dobre i każdy producent pokazuje coraz to nowsze wersje swoich produktów. Dotyczy to również smartfonów Samsung, a w tym konkretnym przypadku flagowców z serii S. W lutym br na polskim rynku miały swoją premierę trzy smartfony z serii S22:

- Samsung Galaxy S22,
- Samsung Galaxy S22+,
- Samsung Galaxy S22 Ultra.

Są one kontynuacją dobrze przyjętej przez odbiorców linii Galaxy S. Jednak który z nich wybrać? Podpowiadamy i pokazujemy różnice. czytaj więcej

News Jak kupić obserwujących na Instagramie?

Media społecznościowe to w dzisiejszych czasach nie tylko sposób komunikacji oraz wyrażania siebie. Obecnie platformy takie jak Instagram oferują znacznie więcej możliwości. Są narzędziem promującym różnego rodzaju działalności, a także sposobem na zwiększenie popularności. Rozwój mediów społecznościowych sprawił, że stały się też sposobem na zarabianie pieniędzy. Wiele influencerów zarabia naprawdę duże pieniądze, decydując się na reklamowanie konkretnych marek czy produktów. Samo posiadanie konta nie jest oczywiście prostą drogą do sukcesu. Osiągnięcie popularności na Instagramie wymaga dużej aktywności i pomysłu na siebie. Aby ułatwić sobie trudne początki, wiele osób - w tym celebrytów - decyduje się na zakupienie obserwatorów na Instagramie. Jak kupić followersów na Instagramie? czytaj więcej

News Firmowe centrum dowodzenia

Czy da się zarządzać całą komunikacją biznesową, czyli połączeniami głosowymi, połączeniami wideo, kamerami CCTV, konferencjami internetowymi, domofonami i systemami powiadomień, a także danymi i analizami danych w jednej scentralizowanej sieci? Tak z centralami marki Grandstream to możliwe! Poznajcie bogate portfolio możliwości. czytaj więcej