Archiwalne

Analiza cen połączeń F2M

05.08.2010


Urząd Komunikacji Elektronicznej przedstawił analizę cen detalicznych za usługi połączeń do sieci ruchomych oferowane przez operatorów stacjonarnych.

Na rynku usług telekomunikacyjnych od kilku lat zauważalny jest spadek liczby abonentów korzystających z usług telefonii stacjonarnej. Zmienia się także struktura przychodów z usług stacjonarnych, jak również taryfy abonamentowe oraz ceny połączeń. Spośród różnych rodzajów połączeń największe zyski sumaryczne przynoszą operatorom połączenia typu F2M, czyli połączenia kierowane z sieci stacjonarnych do sieci ruchomych.

Stopniowa redukcja stawek za zakańczanie połączeń w sieciach ruchomych (MTR, ang. Mobile Termination Rates) wpłynęła m.in. na obniżkę cen detalicznych połączeń wykonywanych z sieci stacjonarnych do sieci telefonii ruchomej (F2M) w latach 2009-2010. Następstwem obniżenia stawek MTR było wprowadzenie przez TP niższych cen F2M w jej planach taryfowych (od 1 listopada 2009 roku), co wynika jednak z wcześniejszych działań regulacyjnych Prezesa UKE, w szczególności nałożenia na TP w 2007 roku cen maksymalnych. Pozostali operatorzy świadczący usługi na rynku telefonii stacjonarnej, chcąc konkurować z ofertą TP, zmuszeni byli dokonać podobnych zmian i również obniżyć ceny tych połączeń.

W poniższym dokumencie zostały przedstawione wysokości cen F2M, oferowanych w wybranych planach taryfowych Telekomunikacji Polskiej SA oraz dziewięciu operatorów alternatywnych (Telefonia Dialog, Netia, MNI Telecom, Vectra, Sferia, Aster, Polska Telefonia Cyfrowa, Multimedia Polska i UPC Polska). Do porównania posłużono się cenami, które obowiązywały przed wprowadzeniem obniżek MTR, czyli przed 1 lipca 2009 roku oraz cenami, które zostały wprowadzone po obniżce MTR.

Analiza cen detalicznych za usługi połączeń do sieci ruchomych oferowane przez operatorów stacjonarnych

źródło: UKE

News Kompleksowe rozwiązania IT dla wymagających branż - przykład sukcesu

Współczesny rynek technologiczny oferuje szerokie spektrum rozwiązań dla różnych sektorów gospodarki. Przykładem firmy, która skutecznie realizuje projekty dla wymagających klientów branżowych, jest https://dogtronic.io/ - software house specjalizujący się w tworzeniu zaawansowanych aplikacji dla sektorów wymagających najwyższej precyzji i niezawodności.

czytaj więcej

News Lojalność i zaangażowanie klientów dzięki aplikacjom mobilnym

Przygotowania do wykonania aplikacji mobilnych związane są z dokładną analizą celów, jakie mają one osiągnąć. W zależności od wymagań biznesowych warto dobrać takie ich funkcjonalności, które zapewnią oczekiwany efekt. Udostępniając określone rozwiązania, można zaproponować klientom dodatkowy kanał do rozwoju ich zaangażowania i budowy lojalności. czytaj więcej