Archiwalne

Alcatel-Lucent zgłasza patenty zapewniające obniżenie kosztów usługodawców w dziedzinie usług zarządzanych

08.10.2010


Firma Alcatel-Lucent poinformowała o złożeniu w amerykańskim urzędzie patentowym United States Patent and Trademark Office (USPTO) pierwszych dwóch z serii wniosków patentowych dotyczących innowacji w świadczeniu usług zarządzanych.

W ciągu ostatnich 15 lat specjaliści z Bell Labs i działu usług firmy Alcatel-Lucent prowadzili prace mające na celu połączenie światowej klasy wiedzy w dziedzinie rozwiązań sieciowych i analiz z nowatorskimi narzędziami do modelowania i technikami analizy kosztów. Przyniosło to klientom znaczne korzyści, w tym obniżkę kosztów, skrócenie czasu przestojów sieci oraz przyspieszenie wprowadzania na rynek ich aplikacji i usług dla użytkowników.

„Na współczesnym rynku usług zarządzanych wybić się mogą tylko firmy oferujące innowacyjność na wielu poziomach” - powiedziała Camile Mendler, analityk w firmie Yankee Group. „Znaczenia procesów i narzędzi często się nie docenia, ale to właśnie one umożliwiają radykalny wzrost prężności działania. To właśnie na tym obszarze powinni się skupić usługodawcy podczas oceny kompetencji partnera w zakresie usług zarządzanych”.

Alcatel-Lucent zdołał skondensować swoje wyjątkowe doświadczenia i dogłębną wiedzę specjalistyczną w dziedzinie usług zarządzanych w ramach dwóch nowo złożonych wniosków patentowych. Jeden z nich dotyczy metodyki Operacyjnego Centrum Kompetencyjnego (OCC — ang. Operational Competency Center), czyli świadczenia zarządzanych usług eksploatacji sieci, drugi natomiast jest związany z nową zaawansowaną metodyką szacowania kosztów operacyjnych, opartą na technice „wstępującej” (ang. bottom-up).

„Alcatel-Lucent zainteresował się znaną już koncepcją, która była wcześniej przedmiotem wielu eksperymentów w branży, a jednak udało mu się tę ideę tak bardzo rozwinąć i dopracować” - powiedział Andrew Chalmers, dyrektor ds. szkoleń i konsultant informatyczny w stowarzyszeniu TM Forum. „Koncepcja utworzenia pakietu usług odzwierciedla również sposób myślenia TM Forum, ale to właśnie Alcatel-Lucent jako pierwszy zrealizował ją w praktyce”.

„Opracowane przez nas procesy, obejmujące etapy od okresu jeszcze przed zawarciem kontraktu aż po ostateczne świadczenie usług, pokazują nasze zaangażowanie w dostarczanie unikalnych rozwiązań oraz zapewniają naszym klientom zarówno pełny wgląd w usługi, jak i ich najwyższą jakość” - powiedział Andreas Herzog, szef działu usług zarządzanych (Managed Services) w firmie Alcatel-Lucent. „Dzięki pomocy Bell Labs nasze procesy są wyjątkowo nowoczesne, a ich opatentowanie pozwoli chronić własność intelektualną firmy”.

Firma Alcatel-Lucent coraz bardziej angażuje się w działania w branży usługowej, o czym świadczy już ponad 15-letnie doświadczenie w dziedzinie usług zarządzanych. Będzie więc mogła nadal wspierać swoich klientów zajmujących się świadczeniem usług, oferując im kolejne innowacje i patenty związane z tym obszarem działalności biznesowej. W chwili obecnej firma może się poszczycić światowej klasy ofertą patentów liczącą ponad 27 tys. rozwiązań dotyczących szerokiej gamy innowacji usługowych i technicznych.

Alcatel-Lucent zarządza obecnie ponad 90 sieciami obsługującymi 220 mln abonentów. Do najważniejszych klientów firmy należą m.in. E-Plus, Oi (poprzednio Brasil Telecom), Mobily, Telecom New Zealand, Orange Austria, Orange Switzerland, Reliance, Sunrise Switzerland, Bharti Airtel i Vivacom.

źródło: Alcatel-Lucent

Alcatel-Lucent Enterprise Alcatel-Lucent Enterprise rozszerza ofertę WiFi i LAN

Firma ALE, działająca pod marką Alcatel-Lucent Enterprise, przedstawia nowe produkty, które rozszerzają ofertę rozwiązań do mobilnych sieci kampusowych. Nowe punkty dostępowe, przełączniki brzegowe i narzędzia do zarządzania siecią pozwalają stworzyć zoptymalizowaną infrastrukturę sieciową, dostosowaną do transformacji cyfrowej przedsiębiorstw, w tym usług mobilnych nowej generacji i Internetu rzeczy. czytaj więcej

Alcatel-Lucent Enterprise Alcatel-Lucent Enterprise rozszerza ofertę WiFi i LAN

Firma ALE, działająca pod marką Alcatel-Lucent Enterprise, przedstawia nowe produkty, które rozszerzają ofertę rozwiązań do mobilnych sieci kampusowych. Nowe punkty dostępowe, przełączniki brzegowe i narzędzia do zarządzania siecią pozwalają stworzyć zoptymalizowaną infrastrukturę sieciową, dostosowaną do transformacji cyfrowej przedsiębiorstw, w tym usług mobilnych nowej generacji i Internetu rzeczy. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Europejska alternatywa: Inteligentne europejskie rozwiązanie zamiast dominacji globalnych gigantów technologicznych

Sindelfingen, 26 czerwca 2025 – Inicjatywa „BuyFromEU” dynamicznie zyskuje na sile w całej Europie, inspirując przedsiębiorstwa do wyboru europejskich dostawców. Przekaz jest jasny: na naszym kontynencie istnieją realne alternatywy dla produktów globalnych gigantów technologicznych. Doskonałym przykładem jest ekosystem myApps firmy innovaphone – platforma do komunikacji biznesowej i cyfrowej współpracy. czytaj więcej

News Operatorzy sieciowi i ISO 27001 - jak standardy cyberbezpieczeństwa zmieniają branżę?

Branża operatorów sieciowych staje się coraz częściej celem zaawansowanych cyberataków, co wymusza systematyczne podejście do bezpieczeństwa informacji. Standard ISO 27001 zyskuje na znaczeniu jako narzędzie budowania kompleksowego systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji. Sprawdź, jak międzynarodowe standardy cyberbezpieczeństwa transformują działalność operatorów i dlaczego ich wdrożenie staje się koniecznością biznesową. czytaj więcej

News Jak najlepiej nadpłacać kredyt hipoteczny?

Nadpłata kredytu hipotecznego to efektywny sposób na skrócenie okresu spłaty zobowiązania i zmniejszenie całkowitych kosztów kredytu. Ale jak właściwie nadpłacać kredyt hipoteczny, aby maksymalnie skorzystać z tej możliwości? Czy lepiej skupić się na nadpłacaniu kredytu, czy może skrócić okres kredytowania? W tym artykule przedstawimy krok po kroku, jak najlepiej podejść do nadpłaty kredytu hipotecznego, odpowiadając na najważniejsze pytania i rozwiewając wątpliwości. czytaj więcej

Case Study Jak przenieść linie telefoniczne jeśli nie ma takiej możliwości?

Autoryzowana Stacja Obsługi Pojazdów (okolice Bielska-Białej) przeniosła swoją lokalizacje do nowego miejsca. Operator, który świadczył dotychczas usługę w poprzedniej lokalizacji, nie miał możliwości przeniesienia linii telefonicznej do nowej lokalizacji. czytaj więcej