Archiwalne

Alcatel-Lucent zachęca firmy do opracowywania większej liczby aplikacji dla smartfonów w celu nawiązania bliższych kontaktów z klientami

29.08.2011

Strategia kontaktów z klientami Genesys Mobile Customer Engagement Strategy pozwala firmom przekształcać samoobsługowe aplikacje transakcyjne o ograniczonej funkcjonalności w mobilne rozwiązania wzmacniające kontakt z klientami.

Alcatel-Lucent zachęca firmy do wykorzystania potencjału nowoczesnych smartfonów o dużej mocy obliczeniowej, wykorzystujących wiele kanałów komunikacji, poprzez opracowanie nowego modelu kontaktu z klientami mobilnymi. Podczas gdy obecne podejście wobec klientów mobilnych polega w większości na samoobsłudze i obejmuje ograniczoną liczbę transakcji, Alcatel-Lucent proponuje strategię, która przenosi kontakt z klientem mobilnym na poziom aplikacji usługowych, poprzez inteligentne łączenie agentów centrów komunikacyjnych i pracowników działów obsługi klienta w całym przedsiębiorstwie i oddziałami terenowymi.

Wiele przedsiębiorstw oferuje już swoim klientom aplikacje do obsługi usług mobilnych — tysiące z nich jest dostępnych w sektorze bankowości, sprzedaży detalicznej i w biurach podróży. Często jednak są one słabo zintegrowane z obowiązującą w firmie strategią obsługi klienta oraz platformą technologiczną obsługiwaną w centrum komunikacyjnym. W rezultacie współcześni klienci mobilni mają często trudności w nawiązaniu połączenia — muszą bardzo długo czekać lub nie udaje im się nawiązać kontaktu z agentem lub pracownikiem w celu uzyskania dodatkowego wsparcia. Utrudnienia w komunikacji uniemożliwiają również wykorzystanie pełnego potencjału współczesnych smartfonów, które mogą całkowicie zmienić podejście do kontaktów z klientami na bardziej aktywne, wykorzystujące spersonalizowane aplikacje i usługi udostępniane w zależności od lokalizacji.

Podczas konferencji dla klientów G-Force Melbourne 2011, Alcatel-Lucent zaprezentował własną strategię Genesys Mobile Customer Engagement. Ma ona pomóc firmom odrzucić aplikacje transakcyjne na rzecz mobilnego kontaktu z klientem. W ramach strategii zalecane są następujące sprawdzone procedury:

· Contact Me (Skontaktuj się ze mną) — zapewnia płynnie działające i bezpieczne funkcje inicjowania połączenia przez kliknięcie kontaktu („click to call”) w kontekście aplikacji dla smartfonów, gwarantujące natychmiastowy kontakt z agentem lub zaplanowane połączenie zwrotne.

· Connect Me (Połącz się ze mną) — zapewnia klientom mobilnym dostęp do najlepszych zasobów centrum komunikacyjnego, działów zaplecza i oddziałów terenowych, za pośrednictwem dowolnego kanału — transmisji głosu, wiadomości SMS lub czatów.

· Know Me (Poznaj mnie) — zapewnia spersonalizowane usługi mobilne w oparciu o aktualne zadania serwisowe i proaktywny kontakt, za pośrednictwem ofert skierowanych do określonych grup klientów i usług udostępnianych w zależności od lokalizacji.

„Współcześni klienci bezgranicznie polegają na swoich smartfonach i tabletach. To ich okno na świat. Przedsiębiorstwa zatem muszą działać kreatywnie i oferować aplikacje, które można zintegrować z każdym działem firmy, od sprzedaży i marketingu po obsługę klienta” — powiedział Tom Burns, prezes Alcatela-Lucenta. „Nasze rozwiązania mobilne wchodzące w skład pakietu G8 łączą podstawowe usługi wielokanałowego routingu i wszechstronną obsługę aplikacji z możliwościami rozwiązania Genesys Conversation Manager. Dzięki temu można uzyskać kontekst i informacje na temat obecności klientów, niezbędne do świadczenia usług mobilnych nowej generacji”.

Podczas konferencji G-Force Melbourne firma Genesys przedstawiła produkty niezbędne do świadczenia usług nowej generacji dla klientów mobilnych. Zaprezentowano pakiet rozwiązań Genesys G8, obejmujący następujące rozwiązania:
- Conversation Manager — obsługa kontaktu z agentem za pośrednictwem telefonu iPhone,
- Aplikacje Integrated Mobile Customer Care — aplikacje do obsługi klientów mobilnych,
- UC Connect — zapewnienie klientom mobilnym kontaktu ze specjalistami z działów zaplecza i usług mobilnych.

źródło: Alcatel-Lucent

News Lojalność i zaangażowanie klientów dzięki aplikacjom mobilnym

Przygotowania do wykonania aplikacji mobilnych związane są z dokładną analizą celów, jakie mają one osiągnąć. W zależności od wymagań biznesowych warto dobrać takie ich funkcjonalności, które zapewnią oczekiwany efekt. Udostępniając określone rozwiązania, można zaproponować klientom dodatkowy kanał do rozwoju ich zaangażowania i budowy lojalności. czytaj więcej

News Jak skutecznie wdrożyć ISO 9001 w organizacji: krok po kroku

ISO 9001 to międzynarodowy standard zarządzania jakością, który zapewnia przejrzystą strukturę procesów oraz pozwala na ciągłe doskonalenie przedsiębiorstwa. Jednym z najpopularniejszych tematów związanych z tym standardem jest wdrażanie iso 9001 krok po kroku, ponieważ dzięki właściwej implementacji normy firma staje się bardziej konkurencyjna, a jej usługi oraz produkty – bardziej wiarygodne dla klientów. W poniższym artykule przedstawimy, jakie korzyści płyną z wdrożenia systemu ISO 9001, na co zwrócić szczególną uwagę na każdym etapie prac oraz jakie działania są kluczowe, aby cały proces przebiegał zgodnie z planem i zakończył się sukcesem. czytaj więcej

News 20 najlepszych pomysłów na aplikacje dla startupów w 2025

Rok 2024 to czas dynamicznego rozwoju technologii, w którym branża aplikacji mobilnych odgrywa kluczową rolę w transformacji cyfrowej biznesów na całym świecie. Właściciele firm, inwestorzy oraz przedsiębiorcy zwracają uwagę na ogromny potencjał, jaki niesie za sobą tworzenie oprogramowania mobilnego. czytaj więcej

News Czym jest i jak działa bramka SMS?

Nie da się zaprzeczyć, że komunikacja jest kluczowa dla każdej firmy. Zwłaszcza jeśli zależy jej na odniesieniu sukcesu. Jak jednak właściwie komunikować się z klientami? Bramka SMS to narzędzie, które umożliwia przedsiębiorstwom efektywne i wygodne wysyłanie wiadomości tekstowych do swoich klientów lub innych potencjalnych odbiorców. Czym dokładnie jest bramka SMS i jak działa? czytaj więcej