Archiwalne

ACTION zwiększa skalę działania i poprawia rentowność

02.10.2007

Mimo nie dojścia do skutku przetargu na sprzęt informatyczny dla ZUS, ACTION S.A. osiągnęła w IV kwartale swojego roku obrotowego bardzo dobre wyniki. Spółka zarobiła o prawie 178% więcej niż przed rokiem przy przychodach lepszych o ponad jedną trzecią. Imponująco wypadł cały zakończony rok 2006/2007, w którym zysk netto przekroczył 22 mln zł.

Przychody ACTION w IV kwartale roku obrachunkowego 2006/2007 sięgnęły 423 mln zł. W całym roku zbliżyły się do 1,8 mld zł. Marża brutto ze sprzedaży, jeden z ważniejszych mierników działalności firm handlowych i dystrybucyjnych, podniosła się w zakończonym kwartale do 7,6% w stosunku do 6,7% w tym samym okresie poprzedniego roku. W skali całego roku obrachunkowego marża brutto wyniosła 6,6%, co oznacza poprawę o 0,4 pkt. proc. w porównaniu z rokiem obrotowym 2005/2006. Zysk operacyjny w ostatnim kwartale 2006/2007 r. przekroczył 10 mln zł, a w całym roku był trzykrotnie wyższy.

"Biorąc pod uwagę, że nie doszło do przetargu ZUS-owskiego, nasze osiągnięcia w ostatnim kwartale, jak i w całym minionym roku obrachunkowym, trzeba uznać za znakomite. Utrzymaliśmy wysoką dynamikę wzrostu, a jednocześnie podjęliśmy szereg działań, które zaowocują podtrzymaniem pozytywnych tendencji w przyszłości" - zaznacza Jacek Krawiec, prezes zarządu ACTION S.A.

Brak realizacji przetargu dla ZUS-u był główną przyczyną, dla której zysk netto minimalnie różnił się od opublikowanych prognoz. W przypadku zysku operacyjnego różnica z tego samego powodu była większa. Przekroczone zostały natomiast założenia dotyczące sprzedaży, co pokazuje, że firma mimo spadku przychodów z przetargów publicznych (w całym 2006/2007 r. o 41%), skutecznie działa na rynku, pozyskując nowych klientów.

Do pełnego zrozumienia sytuacji finansowej ACTION potrzebne jest uwzględnienie zdarzeń negatywnie odbijających się na zyskach. Część z nich ma charakter bezgotówkowy, tak jak wycena opcji menedżerskich, amortyzacja znaku towarowego PTR, czy amortyzacja WNIP California Computers. Inne przestaną wkrótce oddziaływać na wyniki spółki. Chodzi o zaprzestanie działań sponsoringowych oraz likwidacja generującej straty spółki California Computers. Wydatki związane z budową nowego magazynu, oraz rozwojem galerii internetowej A.pl mają natomiast charakter inwestycyjny. Gdyby nie te zdarzenia ACTION mogłaby pochwalić się za zakończony rok obrotowy zyskiem netto rzędu 31,7 mln zł.

"Ostatnie miesiące były dla nas okresem intensywnego rozwoju. Pracowaliśmy nad rozwojem sieci sklepów detalicznych Sferis, trwały prace nad rozbudową magazynu, otworzyliśmy kolejne sklepy na Ukrainie, rozwijaliśmy witrynę A.pl" - podkreśla Jacek Krawiec.

W sklepach Sferis utrzymywał się 30-proc. wzrost sprzedaży (nie włączając w to nowo otwieranych placówek). Przyczyniała się do tego restrukturyzacja sieci oraz przeprowadzane remonty, które w wyraźny sposób przekładały się na większą sprzedaż (o kilkadziesiąt procent). Podpisane zostało 12 nowych umów najmu, a docelowo w sieci ma być 250 sklepów. W przyszłym roku będą to 93 placówki, które mają spowodować wzrost przychodów o 50-60%.

ACTION wybudowała również nowy magazyn o łącznej powierzchni 4,5 tys. m2. Pozwoli to zaoszczędzić około 100 tys. zł miesięcznie, ponieważ spółka nie będzie musiała korzystać z magazynów zewnętrznych. ACTION realizuje obecnie 7 tys. zamówień dziennie, za rok ma to być 15 tys. Z tego względu firma planuje dalszą rozbudowę.

Równocześnie spółka kontynuowała rozwój działalności na Ukrainie. Od 24 sierpnia w Charkowie funkcjonuje nowy sklep wielkopowierzchniowy. 13 października nastąpi otwarcie placówki w Równem. Obecnie na Ukrainie ACTION (poprzez spółkę ACTION Ukraina) posiada 5 wielkopowierzchniowych i 10 średniopowierzchniowych sklepów.

źródło: Action

News Chatbot czy voicebot? Jak dobrać właściwe narzędzie do potrzeb klienta

Automatyzacja obsługi klienta to dziś nie trend, ale konieczność. Zwłaszcza w firmach, które obsługują klientów masowo – przez telefon, czat, media społecznościowe czy aplikacje mobilne. Wśród dostępnych technologii największe zainteresowanie budzą chatboty i voiceboty. Oba rozwiązania pozwalają odciążyć zespoły BOK, poprawić jakość kontaktu i zredukować koszty. Ale choć działają na podobnych zasadach, ich zastosowanie w firmie powinno wynikać z rodzaju interakcji i oczekiwań klientów. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Cyberbezpieczeństwo dla SMB: AI, automatyzacja i praktyczne wsparcie – podejście GFI Software

W dobie coraz bardziej zaawansowanych zagrożeń cybernetycznych i rosnącej presji regulacyjnej, małe i średnie przedsiębiorstwa (SMB) często mają trudności z nadążeniem ze względu na ograniczone zasoby. GFI Software wychodzi naprzeciw tym wyzwaniom, oferując rozwiązania dopasowane do ich potrzeb – od zarządzania łatkami i bezpieczeństwa poczty e-mail po automatyzację opartą na sztucznej inteligencji. czytaj więcej

News 4 wskazówki dotyczące skutecznego zarządzania przedsiębiorstwem

W dynamicznym świecie biznesu skuteczne zarządzanie jest podstawą wzrostu i rentowności. Umiejętne praktyki zarządzania mogą pomóc firmie w osiągnięciu jej celów, zapewniając jednocześnie efektywne wykorzystanie zasobów. Aby pomóc Państwu w dążeniu do skutecznego zarządzania, zebraliśmy zestaw czterech cennych wskazówek. czytaj więcej

News Jak usługi informatyczne mogą przyczynić się do rozwoju firmy?

Nie od dziś wiadomo, że firmy, które nie dostosowują się do innowacji, ryzykują pozostanie w tyle w wyścigu o przewagę konkurencyjną. Usługi informatyczne stały się nie tylko narzędziem ułatwiającym codzienną pracę, ale także kluczowym elementem strategii biznesowej wielu przedsiębiorstw. czytaj więcej