Archiwalne

28% Polaków przynajmniej raz w tygodniu dzwoni za pomocą Skype lub innego komunikatora internetowego

24.09.2009

Badacze Ericsson Consumer Lab ustalili, że Polacy najczęściej w Europie, obok Czechów, używają telefonii VoIP (łączenie się za pomocą komunikatorów w sieci internetowej). Gwałtownie rośnie w Polsce zainteresowanie elektronicznymi usługami bankowymi.  Wzrasta potrzeba użycia sieci szerokopasmowych.

28% polskich respondentów badania Ericsson Consumer Lab twierdzi, że przynajmniej raz w tygodniu łączy się za pomocą Skype lub innego komunikatora. 9% ankietowanych twierdzi, że korzysta z podobnej usługi kilka razy w tygodniu. Dla porównania 23% respondentów włoskich,16% niemieckich i tylko po 12% brytyjskich i szwedzkich przyznało, że co najmniej raz w tygodniu korzysta z telefonii VoIP.

Polacy zaakceptowali e-banking. 41% ankietowanych deklaruje, że przeprowadza co najmniej raz w tygodniu transakcje bankowe online. Zainteresowanie usługami bankowymi on-line jest podobne do zainteresowania portlami społecznościowymi, do których co najmniej raz w tygodniu loguje się 41% ankietowanych.

Odsetek dokonujących transakcji online w Polsce jest zbliżony do wyniku Niemiec, gdzie 42% respondentów potwierdziło takie zachowanie. Najwyższym odsetkiem wśród badanych krajów może pochwalić się Szwecja, gdzie blisko 56% respondentów zadeklarowało korzystanie z usług bankowych. Niższe wyniki odnotowano w takich krajach jak Hiszpania (37%), Włochy (31%) i Czechy (23%).

Coraz więcej Polaków korzysta również z poczty elektronicznej. Do korzystania z własnego konta e-mail minimum raz w tygodniu przyznało się 77% respondentów. To  o 11% więcej niż w 2006 roku.  

Statystyczny Polak coraz częściej stawia na praktyczne zastosowanie sieci. Duża funkcjonalność tego medium jest jednym z powodów wciąż rosnącego w społeczeństwie zapotrzebowania na dostęp do szerokopasmowego Internetu.

O badaniu Consumer Lab Polska 2009

Badania odbyły się w okresie marzec - maj 2009 roku. Przeprowadzono 1500 wywiadów, które objęły osoby między 15-69 rokiem życia. Źródłem danych są ankiety bezpośrednie i internetowe w rozkładzie po 50%. Badania są reprezentatywne dla 28 mln Polaków. Poprzednie badania rynku telekomunikacyjnego w Polsce Ericsson Consumer Lab przeprowadził w 2006 roku.

źródło: Ericsson

News Kto powinien wykonywać tłumaczenia instrukcji obsługi? Dlaczego najwyższa jakość przekładu jest tak ważna? Sprawdźmy!

Tłumaczenie instrukcji obsługi to zadanie nie dla laika, a tym bardziej nie jest to treść, którą można „wrzucić” do internetowego translatora. W każdej sytuacji taki dokument powinien przetłumaczyć profesjonalista. Błędy w przekładzie zwykle przekładają się na nieprawidłowe użytkowanie urządzeń i maszyn, co z kolei może narazić na niebezpieczeństwo osobę, która je używa. czytaj więcej

News Fifa 22 - najbardziej wyczekiwana gra sezonu!

Nie da się ukryć, że sympatycy poprzednich edycji Fify pokładają wielkie nadzieje w nowej grze. Czy słusznie? Z pełnym zaangażowaniem możemy stwierdzić, że twórcy gry przygotowali kilka niespodzianek dla sympatyków Fify. Technologia Hypermotion, nowe animacje, aktualizacja całych składów - to wszystko sprawia, że gracze z pewnością będą mieli okazje podziwiać wiele smaczków!

1. Jakie szczegóły odkryło EA sports na temat Fifa 22?
2. Konsole nowej generacji to przyjemność z rozgrywek nawet dla jednego gracza!
3. Co nowego w Fifa Ultimate Team i Volta? czytaj więcej

News Peoplefone Polska S.A. złotym partnerem 3CX

Peoplefone Polska S.A. został złotym partnerem 3CX. Poziom GOLD w programie VoIP 3CX to jeden z rodzajów partnerstwa w pięciostopniowej hierarchii partnerów, który oferuje dostęp i prawo do sprzedaży pełnej oferty rozwiązań 3CX. Niesie on duże korzyści dla klientów Peoplefone Polska S.A, którzy mogą nabyć oprogramowanie 3CX z opieką wykwalifikowanego zespołu. Tytuł jest potwierdzeniem kompetencji oraz doświadczenia i wysokiej jakości usług świadczonych klientom przez operatora telekomunikacyjnego. czytaj więcej

News Polacy robią zakupy w sieci. Co i gdzie kupujemy?

84 proc. młodych Polaków, w wieku od 18 do 24 lat, mających dostęp do internetu kupuje online co najmniej raz w miesiącu. To wynika z badania SW Research z połowy 2018 roku. Co więcej, co trzeci ankietowany robi to co najmniej raz w miesiącu. Co kupujemy online i jakie są perspektywy rozwoju dla rynku e-commerce w Polsce? czytaj więcej