Archiwalne

+ Netia prezentuje wyniki za III kw. i zaktualizowane kierunki strategiczne

06.11.2014

Zobacz więcej szczegółów dla tej informacji

Netia zaprezentowała wyniki finansowe za III kw. i pierwszych dziewięć miesięcy 2014 roku. Spółka podtrzymała całoroczną, ambitną prognozę finansową, zakładającą m.in. osiągnięcie w całym roku przychodów w wysokości 1,675 mld zł i Skorygowanego zysku EBITDA na poziomie 505 mln zł. Zarząd przedstawił też kluczowe kierunki strategiczne dla Grupy Netia na lata 2015 – 2020. 

Przychody Netii w III kw. 2014 roku zakończonym 30 września br., wyniosły 413,4 mln zł, co oznacza spadek o 2 proc. kwartał do kwartału. Spadek przychodów nastąpił przede wszystkim za sprawą spadku o 3 proc. liczby usług (RGU), głównie na bazie dostępu regulowanego, oraz w efekcie obniżki stawek MTR. 

Skorygowany zysk EBITDA wyniósł w III kw. 120,3 mln zł, wykazując spadek o 4 proc. w stosunku do II kw. 2014. Marża Skorygowanego zysku EBITDA wyniosła 29,1 proc. Natomiast skorygowany zysk operacyjny EBIT wyniósł w III kw. 13,9 mln zł i 62,6 mln zł po pierwszych 9 miesiącach br. Do końca września 2014 r. Netia osiągnęła dodatnie przepływy wolnych środków pieniężnych na poziomie operacyjnym (OpFCF) w wysokości 221,6 mln zł. 

Usługi w B2B wciąż rosną 

Na koniec III kw. br. Netia świadczyła łącznie 2,361 mln usług (RGU), w tym 1,833 mln w segmencie B2C (klienci indywidualni i mikro firmy) i 493,9 tys. z segmencie B2B (przedsiębiorstwa i instytucje). O ile w segmencie B2C spółka odnotowała spadek liczby usług o 64,3 tys. (w tym 58,7 tys. odłączeń netto na rynku regulowanym), o tyle w segmencie B2B liczba usług urosła trzeci kwartał z rzędu, tym razem o 1,9 tys. RGU. 

Tradycyjnie największy spadek (o blisko 43 tys. do 1,372 mln) odnotowano w zakresie usług głosowych, przede wszystkim na bazie dostępu regulowanego WLR. Z kolei liczba usług szerokopasmowych spadła o 20 tys. do 806,3 tys., co oznacza spadek o 2 proc. w porównaniu do II kw. br. Zarząd spółki ocenia, iż zaobserwowany spadek liczby usług szerokopasmowych na sieci własnej (ponad 1260 odłączeń netto) był zjawiskiem jednorazowym, związanym z ubiegłorocznym projektem realizowanym przez spółkę zależną Telefonia Dialog.  

Na koniec września 2014 roku już 50 proc. usług szerokopasmowych i 47 proc. usług głosowych świadczonych było na bazie sieci własnych Grupy Netia. Spółka utrzymuje przy tym satysfakcjonujący poziom ARPU dla usług szerokopasmowych w wysokości 56 zł. 

TV na fali wzrostowej 

O ponad 5 tys. do 133,9 tys. wzrosła w ciągu III kw. br. liczba świadczonych przez Grupę Netia usług TV. Oznacza to 20 proc. wzrost rok do roku i 4 proc. wzrost w stosunku do II kw. br. przy stabilnym ARPU w wysokości 37 zł. 

Już 34 proc. klientów usług szerokopasmowego dostępu do internetu na bazie własnych sieci Grupy Netia jest jednocześnie użytkownikami usług telewizyjnych. 

Wzrost penetracji usługami TV w omawianym kwartale spółka zawdzięcza przede wszystkim nowej sprzedaży na tradycyjnych liniach zmodernizowanych do standardu NGA oraz uruchomionej w sierpniu br. sprzedaży na sieci HFC (infrastruktura dawnego Aster) w Warszawie i Krakowie. Na koniec września br. liczba abonentów Telewizji Osobistej na sieci HFC wyniosła blisko 2,3 tys. Na dzień 3 listopada br. na bazie sieci HFC spółka sprzedała już ponad 6,3 tys. usług TV

Dwie dywizje, dwie drogi 

Zarząd Netii przedstawił aktualizację kluczowych kierunków strategicznych Netii do 2020 roku. Dywizja B2C ma się koncentrować na ustabilizowaniu wyników finansowych poprzez poprawę efektywności kosztowej oraz na lepszym wykorzystaniu posiadanej infrastruktury dostępowej, poprzez wzrost penetracji usługami szczególnie na sieciach zmodernizowanych już do standardu NGA. W realizacji tego celu spółka będzie jeszcze silniej niż dotychczas korzystać z narzędzi zapobiegających odejściom klientów (antychurn) oraz geo-marketingu. 

Z kolei Dywizja B2B będzie się koncentrować na dynamicznym rozwoju w segmencie „new data” oraz ICT, m.in.. poprzez rozwój centrów danych oraz usług w chmurze. W ramach aktualnych kierunków strategicznych brane są pod uwagę potencjalnie selektywne akwizycje kompetencji i/lub infrastruktury w tym obszarze. Spółka zamierza też nawiązać partnerstwo strategiczne w zakresie rozwiązań konwergentnych, w celu oferowania pełnego zakresu usług. Jednym z kluczowych zadań Dywizji B2B będzie się też koncentracja na wykorzystaniu potencjału rynku usług hurtowych przy pomocy pełnej utylizacji własnej infrastruktury sieciowej. Planowana jest również reorganizacja modelu operacyjnego w zakresie sił sprzedaży oraz procesów sprzedażowych, a także poszukiwanie optymalnych modeli kosztowych działalności segmentu klientów biznesowych.  

Ugoda z Orange Polska 

W dniu 5 listopada 2014 r. Netia i Orange Polska zawarły porozumienie, na mocy którego obie strony zobowiązały się do niezwłocznego cofnięcia wszelkich roszczeń i powództw oraz umorzenia wszystkich toczących się spraw sądowych. W ramach porozumienia Orange Polska zapłaciło na rzecz Netii w dniu podpisania ugody kwotę 145 mln zł netto, która zostanie rozpoznana jako Pozostałe Przychody i powiększy zysk netto Grupy Netia za IV kw. 2014 r. 

źródło: Netia

Netia Wielkanoc i kwiecień w Netii: nowe okno otwarte i pakiet w Netia VOD

Z okazji zbliżających się świąt Netia przygotowała dwie propozycje dla swoich klientów: promocyjny pakiet filmowy w Netia VOD oraz kolejne okno otwarte dla łącznie 7 kanałów. czytaj więcej

Netia Dzięki TK Telekom w pociągach Polregio zapłacimy kartą

Konsorcjum firm TK Telekom z Grupy Netia i S&T Services, dostarczy Przewozom Regionalnym (Polregio) niemal 2 tys. mobilnych terminali płatniczych wraz z ich serwisem przez 3 lata. Dzięki temu w pociągach Polregio będzie można wygodnie zapłacić za bilet kartą u obsługi pociągu. czytaj więcej

Netia Netia przybliża się do klientów w Warszawie

W sobotę, 24 marca, Netia otworzyła cztery nowe pop-up store (tzw. wyspy) w Warszawie – w Galerii Bemowo, Galerii Renova (Targówek), Tesco Gocław oraz Tesco Kabaty. Wybór miejsc był zdecydowanie nieprzypadkowy… czytaj więcej

Netia Netia: Internet z TV w niezmiennej cenie 49,90 zł

„Netia dla Ciebie”, to nowa linia ofert promocyjnych Grupy Netia. Sztandarowa oferta, to pakiet: Internet z TV w cenie 49,90 zł miesięcznie. Niezmiennie, przez cały okres umowy. Nowa promocja wsparta jest szeroko zakrojoną „polityczną” kampanią w TV, VoD, radiu i internecie, m.in. poprzez współpracę z popularnymi youtuberami. czytaj więcej

Netia Netia włącza roaming w UE… za grosze

Netia Mobile, to elastyczne i atrakcyjne cenowo abonamentowe usługi komórkowe. Z powodu regulacji RLAH, usługi sprzedawane od połowy czerwca ub. r. działały wyłącznie w Polsce. Od marca br. – dzięki pozytywnej decyzji Prezesa UKE – Netia przywróciła usługi roamingu międzynarodowego, z tanimi usługami na terenie UE. czytaj więcej

Netia Wyniki Netii po trzech kwartałach 2017 roku

Trzeci kwartał br. upłynął w Netii pod znakiem kontynuacji wyhamowania spadku przychodów ogółem oraz poprawie rentowności na poziomie Skorygowanego Zysku EBITDA, zarówno z segmencie B2B, jak i B2C. Za sprawą modernizacji sieci, rośnie efektywność sprzedaży i penetracja na własnej sieci (NGA). czytaj więcej

Netia Chmura Netii dla agencji reklamowej

Netia Compute, czyli usługa chmury obliczeniowej może być znakomitym wsparciem działania agencji reklamowych. Przekonała się o tym agencja Brasil, która dzięki temu rozwiązaniu zyskała nie tylko skalowalność, ale i większą efektywność kosztową w działaniu. czytaj więcej

Netia Hashtagowa oferta mobilna Netii

Sukces usług mobilnych sprzedawanych w pakietach z internetem i TV zachęcił Netię do zaoferowania abonamentów mobilnych solo, czyli bez usług stacjonarnych. Na stronie http://mobile.netia.pl dostępnych jest sześć bardzo prostych taryf bez „lojalki”, np. nielimitowane połączenia do wszystkich sieci komórkowych i stacjonarnych w Polsce za 9,90 zł miesięcznie. czytaj więcej

Netia Netia stacjonarnie lub mobilnie - atrakcyjna oferta internetu dla studentów

Stacjonarnie lub mobilnie, albo zarówno stacjonarnie, jak i mobilnie. Netia prezentuje całą paletę atrakcyjnych ofert dostępu do internetu dla studentów. Ceny? Zaledwie 49,90 zł miesięcznie za nielimitowane łącze stacjonarne do 100 Mb/s lub internet LTE z 100 GB, z umową na zaledwie 9 miesięcy. czytaj więcej

Netia Wyniki finansowe Netia S.A. za II kw. 2017 r.

Netia zaprezentowała wyniki finansowe za drugi kwartał 2017 roku. Spółka wypracowała w tym okresie przychody w wysokości 361 mln zł i wygenerowała 97 mln zł Skorygowanego zysku EBITDA (marża 27 proc.). czytaj więcej

Netia Wielkanoc i kwiecień w Netii: nowe okno otwarte i pakiet w Netia VOD

Z okazji zbliżających się świąt Netia przygotowała dwie propozycje dla swoich klientów: promocyjny pakiet filmowy w Netia VOD oraz kolejne okno otwarte dla łącznie 7 kanałów. czytaj więcej

Netia Dzięki TK Telekom w pociągach Polregio zapłacimy kartą

Konsorcjum firm TK Telekom z Grupy Netia i S&T Services, dostarczy Przewozom Regionalnym (Polregio) niemal 2 tys. mobilnych terminali płatniczych wraz z ich serwisem przez 3 lata. Dzięki temu w pociągach Polregio będzie można wygodnie zapłacić za bilet kartą u obsługi pociągu. czytaj więcej

Netia Netia przybliża się do klientów w Warszawie

W sobotę, 24 marca, Netia otworzyła cztery nowe pop-up store (tzw. wyspy) w Warszawie – w Galerii Bemowo, Galerii Renova (Targówek), Tesco Gocław oraz Tesco Kabaty. Wybór miejsc był zdecydowanie nieprzypadkowy… czytaj więcej

Netia Netia: Internet z TV w niezmiennej cenie 49,90 zł

„Netia dla Ciebie”, to nowa linia ofert promocyjnych Grupy Netia. Sztandarowa oferta, to pakiet: Internet z TV w cenie 49,90 zł miesięcznie. Niezmiennie, przez cały okres umowy. Nowa promocja wsparta jest szeroko zakrojoną „polityczną” kampanią w TV, VoD, radiu i internecie, m.in. poprzez współpracę z popularnymi youtuberami. czytaj więcej

Netia Netia włącza roaming w UE… za grosze

Netia Mobile, to elastyczne i atrakcyjne cenowo abonamentowe usługi komórkowe. Z powodu regulacji RLAH, usługi sprzedawane od połowy czerwca ub. r. działały wyłącznie w Polsce. Od marca br. – dzięki pozytywnej decyzji Prezesa UKE – Netia przywróciła usługi roamingu międzynarodowego, z tanimi usługami na terenie UE. czytaj więcej

Netia Wyniki Netii po trzech kwartałach 2017 roku

Trzeci kwartał br. upłynął w Netii pod znakiem kontynuacji wyhamowania spadku przychodów ogółem oraz poprawie rentowności na poziomie Skorygowanego Zysku EBITDA, zarówno z segmencie B2B, jak i B2C. Za sprawą modernizacji sieci, rośnie efektywność sprzedaży i penetracja na własnej sieci (NGA). czytaj więcej

Netia Chmura Netii dla agencji reklamowej

Netia Compute, czyli usługa chmury obliczeniowej może być znakomitym wsparciem działania agencji reklamowych. Przekonała się o tym agencja Brasil, która dzięki temu rozwiązaniu zyskała nie tylko skalowalność, ale i większą efektywność kosztową w działaniu. czytaj więcej

Netia Hashtagowa oferta mobilna Netii

Sukces usług mobilnych sprzedawanych w pakietach z internetem i TV zachęcił Netię do zaoferowania abonamentów mobilnych solo, czyli bez usług stacjonarnych. Na stronie http://mobile.netia.pl dostępnych jest sześć bardzo prostych taryf bez „lojalki”, np. nielimitowane połączenia do wszystkich sieci komórkowych i stacjonarnych w Polsce za 9,90 zł miesięcznie. czytaj więcej

Netia Netia stacjonarnie lub mobilnie - atrakcyjna oferta internetu dla studentów

Stacjonarnie lub mobilnie, albo zarówno stacjonarnie, jak i mobilnie. Netia prezentuje całą paletę atrakcyjnych ofert dostępu do internetu dla studentów. Ceny? Zaledwie 49,90 zł miesięcznie za nielimitowane łącze stacjonarne do 100 Mb/s lub internet LTE z 100 GB, z umową na zaledwie 9 miesięcy. czytaj więcej

Netia Wyniki finansowe Netia S.A. za II kw. 2017 r.

Netia zaprezentowała wyniki finansowe za drugi kwartał 2017 roku. Spółka wypracowała w tym okresie przychody w wysokości 361 mln zł i wygenerowała 97 mln zł Skorygowanego zysku EBITDA (marża 27 proc.). czytaj więcej