Archiwalne

+ Netia prezentuje wyniki za III kw. i zaktualizowane kierunki strategiczne

06.11.2014

Zobacz więcej szczegółów dla tej informacji

Netia zaprezentowała wyniki finansowe za III kw. i pierwszych dziewięć miesięcy 2014 roku. Spółka podtrzymała całoroczną, ambitną prognozę finansową, zakładającą m.in. osiągnięcie w całym roku przychodów w wysokości 1,675 mld zł i Skorygowanego zysku EBITDA na poziomie 505 mln zł. Zarząd przedstawił też kluczowe kierunki strategiczne dla Grupy Netia na lata 2015 – 2020. 

Przychody Netii w III kw. 2014 roku zakończonym 30 września br., wyniosły 413,4 mln zł, co oznacza spadek o 2 proc. kwartał do kwartału. Spadek przychodów nastąpił przede wszystkim za sprawą spadku o 3 proc. liczby usług (RGU), głównie na bazie dostępu regulowanego, oraz w efekcie obniżki stawek MTR. 

Skorygowany zysk EBITDA wyniósł w III kw. 120,3 mln zł, wykazując spadek o 4 proc. w stosunku do II kw. 2014. Marża Skorygowanego zysku EBITDA wyniosła 29,1 proc. Natomiast skorygowany zysk operacyjny EBIT wyniósł w III kw. 13,9 mln zł i 62,6 mln zł po pierwszych 9 miesiącach br. Do końca września 2014 r. Netia osiągnęła dodatnie przepływy wolnych środków pieniężnych na poziomie operacyjnym (OpFCF) w wysokości 221,6 mln zł. 

Usługi w B2B wciąż rosną 

Na koniec III kw. br. Netia świadczyła łącznie 2,361 mln usług (RGU), w tym 1,833 mln w segmencie B2C (klienci indywidualni i mikro firmy) i 493,9 tys. z segmencie B2B (przedsiębiorstwa i instytucje). O ile w segmencie B2C spółka odnotowała spadek liczby usług o 64,3 tys. (w tym 58,7 tys. odłączeń netto na rynku regulowanym), o tyle w segmencie B2B liczba usług urosła trzeci kwartał z rzędu, tym razem o 1,9 tys. RGU. 

Tradycyjnie największy spadek (o blisko 43 tys. do 1,372 mln) odnotowano w zakresie usług głosowych, przede wszystkim na bazie dostępu regulowanego WLR. Z kolei liczba usług szerokopasmowych spadła o 20 tys. do 806,3 tys., co oznacza spadek o 2 proc. w porównaniu do II kw. br. Zarząd spółki ocenia, iż zaobserwowany spadek liczby usług szerokopasmowych na sieci własnej (ponad 1260 odłączeń netto) był zjawiskiem jednorazowym, związanym z ubiegłorocznym projektem realizowanym przez spółkę zależną Telefonia Dialog.  

Na koniec września 2014 roku już 50 proc. usług szerokopasmowych i 47 proc. usług głosowych świadczonych było na bazie sieci własnych Grupy Netia. Spółka utrzymuje przy tym satysfakcjonujący poziom ARPU dla usług szerokopasmowych w wysokości 56 zł. 

TV na fali wzrostowej 

O ponad 5 tys. do 133,9 tys. wzrosła w ciągu III kw. br. liczba świadczonych przez Grupę Netia usług TV. Oznacza to 20 proc. wzrost rok do roku i 4 proc. wzrost w stosunku do II kw. br. przy stabilnym ARPU w wysokości 37 zł. 

Już 34 proc. klientów usług szerokopasmowego dostępu do internetu na bazie własnych sieci Grupy Netia jest jednocześnie użytkownikami usług telewizyjnych. 

Wzrost penetracji usługami TV w omawianym kwartale spółka zawdzięcza przede wszystkim nowej sprzedaży na tradycyjnych liniach zmodernizowanych do standardu NGA oraz uruchomionej w sierpniu br. sprzedaży na sieci HFC (infrastruktura dawnego Aster) w Warszawie i Krakowie. Na koniec września br. liczba abonentów Telewizji Osobistej na sieci HFC wyniosła blisko 2,3 tys. Na dzień 3 listopada br. na bazie sieci HFC spółka sprzedała już ponad 6,3 tys. usług TV

Dwie dywizje, dwie drogi 

Zarząd Netii przedstawił aktualizację kluczowych kierunków strategicznych Netii do 2020 roku. Dywizja B2C ma się koncentrować na ustabilizowaniu wyników finansowych poprzez poprawę efektywności kosztowej oraz na lepszym wykorzystaniu posiadanej infrastruktury dostępowej, poprzez wzrost penetracji usługami szczególnie na sieciach zmodernizowanych już do standardu NGA. W realizacji tego celu spółka będzie jeszcze silniej niż dotychczas korzystać z narzędzi zapobiegających odejściom klientów (antychurn) oraz geo-marketingu. 

Z kolei Dywizja B2B będzie się koncentrować na dynamicznym rozwoju w segmencie „new data” oraz ICT, m.in.. poprzez rozwój centrów danych oraz usług w chmurze. W ramach aktualnych kierunków strategicznych brane są pod uwagę potencjalnie selektywne akwizycje kompetencji i/lub infrastruktury w tym obszarze. Spółka zamierza też nawiązać partnerstwo strategiczne w zakresie rozwiązań konwergentnych, w celu oferowania pełnego zakresu usług. Jednym z kluczowych zadań Dywizji B2B będzie się też koncentracja na wykorzystaniu potencjału rynku usług hurtowych przy pomocy pełnej utylizacji własnej infrastruktury sieciowej. Planowana jest również reorganizacja modelu operacyjnego w zakresie sił sprzedaży oraz procesów sprzedażowych, a także poszukiwanie optymalnych modeli kosztowych działalności segmentu klientów biznesowych.  

Ugoda z Orange Polska 

W dniu 5 listopada 2014 r. Netia i Orange Polska zawarły porozumienie, na mocy którego obie strony zobowiązały się do niezwłocznego cofnięcia wszelkich roszczeń i powództw oraz umorzenia wszystkich toczących się spraw sądowych. W ramach porozumienia Orange Polska zapłaciło na rzecz Netii w dniu podpisania ugody kwotę 145 mln zł netto, która zostanie rozpoznana jako Pozostałe Przychody i powiększy zysk netto Grupy Netia za IV kw. 2014 r. 

źródło: Netia

Netia Netia z ofertą innowacyjnych rozwiązań WiFi marketingu dla biznesu

Netia, jako pierwszy operator telekomunikacyjny w Polsce, wraz w usługami dostępowymi, zaoferowała swoim Klientom biznesowym pełen pakiet narzędzi analitycznych WiFi Marketing. Rodzina rozwiązań pod marką Netia WiFi Marketing pozwala firmom zwiększyć przychody, pozyskać nowych Klientów, a także wzmocnić ich lojalność. czytaj więcej

Netia Nie ma jak w sieci – nowy format reklamowy Netii

Netia zaprezentowała nowy format reklamowy, którego pierwsza odsłona reklamuje najnowszą ofertę pakietową światłowodowego internetu z TV z Ligą Mistrzów do końca roku za darmo. Nowym bohaterem marki jest sympatyczny, błękitny pajączek. czytaj więcej

Netia Netia: światłowodowy internet na 9 miesięcy (nie tylko) dla studentów

Netia wprowadziła nową ofertę szybkiego, stacjonarnego dostępu do internetu nawet do 900 Mb/s, z umową na okres zaledwie 9 miesięcy. Promocja w sam raz dla studentów, ale operator nie ogranicza jej dostępności tylko do nich. Podstawowa prędkość internetu w ramach oferty to obecnie aż 150 Mb/s. czytaj więcej

Netia Netia: internet i TV z Ligą Mistrzów UEFA do końca roku bez opłat

Netia wprowadza nową ofertę promocyjnych pakietów z szybkim, światłowodowym dostępem do internetu, aż do 900 Mb/s i usługami telewizyjnymi z dostępem na żywo do meczów Ligi Mistrzów i Ligi Europy UEFA, w rewelacyjnie niskich cenach. Oferty są dostępne zarówno dla nowych, jak i obecnych klientów. czytaj więcej

Netia Netia: solidne wyniki za II kw. 2018 r.

Netia S.A. w drugim kwartale br. wypracowała 343 mln zł przychodów i 93 mln zł Skorygowanego Zysku EBITDA oraz blisko 12 mln zł zysku netto. Wzrosły m.in. przychody z transmisji danych. Spółka utrzymała też pozytywne trendy w zakresie wzrostu liczby szybkich dostępów do internetu, TV i usług mobilnych. czytaj więcej

Netia Netia: światłowód w domach jednorodzinnych

Netia wprowadza nową ofertę światłowodowego dostępu do internetu do 900 Mb/s i pakietów z TV dla mieszkańców domów jednorodzinnych. Nowe oferty są dostępne również z rabatem smartDOM dla klientów Grupy Cyfrowy Polsat, której Netia jest częścią. czytaj więcej

Netia Netia Cloud Tunnel – szybki dostęp do dowolnej chmury na świecie

Netia poszerzyła ofertę rozwiązań dla klientów biznesowych o usługę Netia Cloud Tunnel, która pozwala na zestawianie bezpiecznych i niezawodnych połączeń z ponad 100 platformami chmurowymi na całym świecie, w tym Amazon Web Services, Microsoft Azure, czy Google Cloud. czytaj więcej

Netia Wakacje od abonamentu w Netii

Netia wprowadziła nową ofertę wakacyjną pod hasłem „wakacje od abonamentu w Netii”, w której przez 3 miesiące cena internetu lub internetu + TV, wynosi 1 zł za usługę. Oferta dostępna jest również z rabatem smartDOM dla klientów Plusa i Cyfrowego Polsatu. Podczas sezonu wakacyjnego Netia promuje również usługę monitoringu w specjalnej cenie. czytaj więcej

Netia Lipcowe okno otwarte w Netii

Netia przygotowała ciekawą ofertę programową na pierwszy miesiąc wakacji! W Telewizji Osobistej udostępnionych zostanie bez dodatkowych opłat aż dziesięć różnorodnych tematycznie kanałów. czytaj więcej

Netia Netia Player z aplikacją RODO

Netia udostępniła użytkownikom swoich multimedialnych dekoderów – Netia Playerów – aplikację, dzięki której można w bardzo prosty, i zgodny z RODO, sposób zarządzać swoimi zgodami na przetwarzanie danych osobowych. To najprawdopodobniej pierwsze tego typu rozwiązanie w Polsce. czytaj więcej

Netia Netia na mundial: TVP Sport HD i Strefa Kibica w Netia Playerze

Od wtorku, 12 czerwca Netia wprowadza do podstawowej oferty, bez dodatkowych opłat, kanał TVP Sport HD. Oprócz tego, podczas Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej, na Netia Playerach dostępna będzie specjalna zakładka – Strefa Kibica. czytaj więcej

News Netia partnerem Igrzysk Chmury 2018

Igrzyska Chmury to pierwsze i jedyne w swoim rodzaju wydarzenie, które wyłoni najlepszych ekspertów od chmury publicznej w Polsce. Netia, dostawca kompleksowych rozwiązań dla firm, została Partnerem Technologicznym wydarzenia i jednocześnie gospodarzem warszawskich kwalifikacji. czytaj więcej

Netia Usługi Netii z rabatem smartDOM dla klientów Cyfrowego Polsatu i Plusa

Już za 2 tygodnie, od 18 czerwca, usługi Netii będą dostępne w sieci sprzedaży Cyfrowego Polsatu i Plusa. Dzięki temu z usługami Netii będzie się można zapoznać i je nabyć w znacznie większej niż dotychczas liczbie punktów w całej Polsce. Zyskają też klienci Plusa i Cyfrowego Polsatu, którzy będą mogli kupić usługi Netii z rabatem smartDOM. Na początku, w ramach pilotażu, będzie to możliwe w 181 punktach sprzedaży, a docelowo w całej sieci sprzedaży Grupy Cyfrowy Polsat. czytaj więcej

Netia Netia: dziecięce kanały w prezencie przez cały czerwiec

Netia, nawiązując do obchodzonego 1 czerwca Międzynarodowego Dnia Dziecka, udostępniła bez dodatkowych opłat przez cały czerwiec aż 10 kanałów dziecięcych. czytaj więcej

Netia Netia bierze pod swoje skrzydła kolejny obiekt biurowy

W ramach umowy zawartej z KTW Sp. z o.o., Netia zapewni kompleksową obsługę teleinformatyczną nowoczesnego kompleksu obiektów biurowych w Katowicach. Netia, z blisko 500 budynkami pod opieką, jest jednym z liderów teleinformatycznej części rynku Facility Management. czytaj więcej

Netia Netia dla Telemaniaków – dwa nowe pakiety z TV

Netia wprowadziła do sprzedaży dwie nowe oferty pakietowe, które łączą dostęp do szybkiego internetu z bogatą ofertą telewizyjną, dopasowaną do potrzeb konkretnych grup widzów. Specjalnie dla fanów sportu powstał pakiet „Dla Kibica”, a dla jego antagonistów pakiet „Dla Kinomaniaka”. czytaj więcej

Netia Ofiary przestępstw chronione przez system wideokonferencji od Netii

Netia wyposażyła jedną z sal przesłuchań oraz salę rozpraw Sądu Rejonowego w Warszawie w system wideokonferencyjny Netia Video Anywhere. Zastosowanie tej nowoczesnej technologii ma na celu przede wszystkim ochronę świadków, zwłaszcza nieletnich. Ale może też usprawnić codzienną pracę w sądach. czytaj więcej

Netia Netia Światłowód z nielimitowanym Internetem mobilnym za 49,90 zł miesięcznie

Netia poszerzyła ofertę o pakiet reklamowany hasłem: „Nielimitowany Internet wszędzie”. Składa się on z szybkiego, przewodowego dostępu do Internetu (nawet do 900 Mb/s) oraz nielimitowanego Internetu mobilnego LTE w łącznej cenie 49,90 zł miesięcznie. czytaj więcej

Netia Wielkanoc i kwiecień w Netii: nowe okno otwarte i pakiet w Netia VOD

Z okazji zbliżających się świąt Netia przygotowała dwie propozycje dla swoich klientów: promocyjny pakiet filmowy w Netia VOD oraz kolejne okno otwarte dla łącznie 7 kanałów. czytaj więcej

Netia Dzięki TK Telekom w pociągach Polregio zapłacimy kartą

Konsorcjum firm TK Telekom z Grupy Netia i S&T Services, dostarczy Przewozom Regionalnym (Polregio) niemal 2 tys. mobilnych terminali płatniczych wraz z ich serwisem przez 3 lata. Dzięki temu w pociągach Polregio będzie można wygodnie zapłacić za bilet kartą u obsługi pociągu. czytaj więcej