Archiwalne

+ Ericsson: Technologia ratunkiem dla krajów słabo rozwiniętych

18.05.2015

Na całym świecie 4,4 miliarda osób pozostaje bez dostępu do internetu. 1,7 miliarda nie korzysta z telefonii komórkowej. Jak firma teleinformatyczna może zmniejszyć te dysproporcje? Odpowiedź na to pytanie znajdujemy w raporcie Sustainability and Corporate Responsibility 2014, opisującym działania CSR prowadzone przez Ericsson w roku 2014.

W 2013 roku inicjatywy podejmowane przez Ericsson w ramach programu Technology for Good objęły swoim działaniem 2,5 miliona osób. W ubiegłym roku już 4 miliony. Celem firmy na rok 2016 jest dotarcie do 5,5 miliona potrzebujących osób.

Działania prowadzone w ramach Technology for Good są bardzo zróżnicowane, jednak łączy je jeden cel: umożliwienie wszystkim mieszkańcom korzystanie z internetu i nowoczesnej komunikacji. Doskonale to widać na przykładzie opisanych poniżej działań firmy Ericsson.

Ekocenter

Ericsson we współpracy z Coca-Cola Company i niemieckim start-upem Solarkiosk wdraża pilotażowy projekt mający na celu zwiększenie roli technologii teleinformatycznej w rozwoju gospodarczym i społecznym mieszkańców afrykańskich wiosek.

Firma dostarczy szerokopasmowe i mobilne rozwiązania dla Ekocenter, modułowych kiosków, wyglądem przypominających znane z targowisk „szczęki”. Ekocenter prowadzone będą przez kobiety z okolicznych wiosek. Poza zaopatrzeniem w produkty codziennego użytku, kioski mają być miejscem koncentrującym działania związane m.in z edukacją, opieką zdrowotną, usługami finansowymi.

Ericsson dostarcza rozwiązanie oparte na zasilaniu energią słoneczną, oferując możliwość ładowania telefonów, usługi 3G oraz Ericsson’s TV Anywhere. Pierwsze Ekocenter zostanie uruchomienie już w tym roku w Rwandzie. Jeżeli projekt spełni oczekiwania, zostanie rozszerzony o kolejne lokalizacje w Rwandzie i innych krajach afrykańskich.

Connect  To Learn

Jednym z najważniejszych wyzwań przed którymi staje dzisiejszy świat jest umożliwienie wszystkim dostępu do edukacji.

Dlatego Ericsson postanowił razem z Earth Institute of Columbia University i Millennium Promise uruchomić program Connect to Learn, aby ułatwić dostęp do edukacji ponadpodstawowej poprzez fundowanie stypendiów dla uczniów oraz dostarczanie infrastruktury teleinformatycznej szkołom położonym w najbiedniejszych rejonach świata. Dzisiaj program Connect to Learn działa w 21 krajach, z pomocy skorzystało już ponad 50 tysięcy uczniów.

Ericsson Response

Ericsson zachęca swoich pracowników do uczestnictwa w akcjach wolontariatu. Służy temu "Ericsson Response". W ramach tego programu, 140 pracowników firmy, po wcześniejszym specjalistycznym przeszkoleniu współpracuje z organizacjami humanitarnymi w neutralizowaniu szkód powstałych po przejściu klęsk żywiołowych.  Od czasu startu programu w 2000 roku, wolontariusze "Ericsson Response" uczestniczyli w 40 akcjach pomocy w 30 krajach na całym świecie. W ostatnim czasie zespół "Ericsson Response" został wysłany w Nepalu, gdzie pracował nad uruchomieniem infrastruktury sieciowej, potrzebnej do komunikacji ekip ratunkowych.

Pobierz Raport Ericsson Sustainability and Corporate Responsibility 2014

źródło: Ericsson

News Jak Twój sklep internetowy może skorzystać z oprogramowania Cloud Call Center?

Zakupy przez Internet stają się coraz bardziej popularne, a obecna sytuacja z COVID-19 pokazuje, że ich popularność jest czymś więcej niż tylko chwilowym trendem. Ludzie wolą kupować online, kiedy tylko jest to możliwe. Spróbujmy dowiedzieć się, jak oprogramowanie call center dla ecommerce może pomóc Twojej firmie rozwijać się na tym bardzo konkurencyjnym rynku. czytaj więcej

News Nowoczesna technologia - nie dla każdego?

Kiedy słyszymy o nowoczesnych technologiach, o robotyce, programowaniu i podobnych tematach, często wyobrażamy sobie wielkie maszyny z dziesiątkami przycisków i milionem kabelków, a przy nich panów w okularach, którzy odprawiają czarną magię. Okazuje się jednak, że na chwilę obecną nowoczesna technologia wcale nie jest taka odległa i zaraz wytłumaczymy dlaczego. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Nowe Horyzonty dla Campus Network

Omówienie IDC White Paper „The Next Horizon in Campus Network” stworzonej we współpracy z Huawei Enterprise czytaj więcej

Wiadomości firmowe W krajach rozwiniętych już 37 proc. aplikacji działa w chmurze

Pivotal stworzył benchmark dla firm, które chcą sprawdzić, jak wygląda ich cyfrowa transformacja czytaj więcej