Archiwalne

- 70% polskich abonentów chce szczerości od operatorów komórkowych – badanie firmy Ericsson w Polsce

10.09.2012

Godny zaufania, pomocny i szczery – taki powinien być idealny operator komórkowy. To wynik badania firmy Ericsson, który zapytał o to użytkowników telefonów komórkowych na całym świecie.  Operator musi być też nieskomplikowany, fachowy i godny szacunku.

Klientów z operatorami telefonii komórkowej łączą skomplikowane relacje. Kochają ich i nienawidzą jednocześnie. Oceniają ich bardzo surowo za wysokie koszty, słabą obsługę klienta, słaby zasięg itp. Z drugiej strony, klienci chętnie korzystają z atrakcyjnych promocji oraz innowacyjnych usług. To poprawia postrzeganie operatorów.  Wystarczy jednak tylko jeden incydent czy jednak kusząca promocja u konkurencyjnego operatora, by znów oceniać swojego dostawcę gorzej – wynika z badania ConsumerLab firmy Ericsson.

61 proc. badanych na całym świecie jako najwyższą wartość operatora wymienia „godny zaufania”. 52 proc. życzy sobie, by dostawca usług był pomocny, a 49 proc. – aby był szczery. Kolejne wymieniane wartości to „nieskomplikowany”, „fachowy” i „godny szacunku”.

Oczekiwania a rzeczywistość

Niestety, pomiędzy oczekiwaniami co do idealnego operatora, a postrzeganiem obecnego dostawcy usług mobilnych istnieje przepaść.  Tak jest na całym świecie, także w Polsce.  Blisko 70 proc. polskich użytkowników telefonów komórkowych u operatora najbardziej ceni szczerość.  Jednocześnie zaledwie mniej niż 40 proc. faktycznie taką cechę przypisuje swojemu operatorowi.  Podobnie blisko 70 proc. chce, by jego operator był godny zaufania, a tylko nieco ponad 40 proc. uważa, że w istocie tak jest.  Na trzecim miejscu Polacy wśród wartości stawiają fachowość, jednak i tu między życzeniami a faktyczną oceną jest rozdźwięk.

Wyższy poziom skomplikowania

Co zaskakujące, wszyscy czterej polscy operatorzy są podobnie oceniani przez klientów. Najmłodszy z nich, Play, w ocenach nie odróżnia się od Orange, T-Mobile i Plusa.  Wszyscy są oceniani jako stosunkowo godni zaufania, fachowi i szczerzy.  Nie są jednak postrzegani jako nieskomplikowani, z wyższej półki, odpowiedzialni społecznie ani zabawni.

„Porównywalne rezultaty uzyskane w badaniu przez czterech największych operatorów w Polsce mogą świadczyć o tym, że przedstawiciele 'wielkiej czwórki' mają trudność lub wprost nie zamierzają wyróżniać się na tle konkurentów” - mówi Katarzyna Pąk, dyrektor działu komunikacji marketingowej w firmie Ericsson.

Badacze Ericssona sprawdzili także, jak postrzeganie operatorów zmieniło się w ciągu dwóch lat. Największe zmiany  takich wartości jak „ekscytujący”  (wzrost z 5 proc. do 32 proc.) i „motywujący” (wzrost z 10 proc. do 22 proc.).  Źle wygląda jednak kwestia odpowiedzialności społecznej. Taką cechę przypisuje obecnie operatorom tylko 18 proc. (wcześniej 30 proc). Jeszcze gorzej jest z opinią „nieskomplikowany”. Dwa lata temu oceniało tak operatora 37 proc. Polaków. Teraz – zaledwie 16 proc.

źródło:

Ericsson Birgitta Finnander szefową centrum badawczo - rozwojowego firmy Ericsson w Polsce

Birgitta Finnander objęła stanowisko szefowej R&D Center w Polsce i na Ukrainie. Od 15 czerwca zastąpiła na tym stanowisku Pawła Szczerkowskiego. Nowa szefowa polskiego R&D Center związana jest z firmą Ericsson od 1990 roku. czytaj więcej

Ericsson Ericsson: Ponad milion nowych abonentów Internetu Mobilnego dziennie

- Opublikowana dzisiaj najnowsza edycja Ericsson Mobility Report przewiduje, że do roku 2022 liczba nowych abonentów usług mobilnej sieci szerokopasmowej wzrośnie o 2,6 miliarda - średnio ponad milion dziennie
- W roku 2018 dominującą technologią będzie LTE (znana również jako 4G), co czyni ją najszybciej rozwijającą się technologią mobilną w historii
- W okresie od końca I kw. 2016 r. do końca I kw. 2017 r. łączny ruch w sieciach komórkowych wzrósł o 70 procent czytaj więcej

Ericsson Ericsson przedstawia wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2017 roku

Ericsson przedstawił wyniki finansowe za I kwartał 2017. czytaj więcej

Ericsson Birgitta Finnander szefową centrum badawczo - rozwojowego firmy Ericsson w Polsce

Birgitta Finnander objęła stanowisko szefowej R&D Center w Polsce i na Ukrainie. Od 15 czerwca zastąpiła na tym stanowisku Pawła Szczerkowskiego. Nowa szefowa polskiego R&D Center związana jest z firmą Ericsson od 1990 roku. czytaj więcej

Ericsson Ericsson: Ponad milion nowych abonentów Internetu Mobilnego dziennie

- Opublikowana dzisiaj najnowsza edycja Ericsson Mobility Report przewiduje, że do roku 2022 liczba nowych abonentów usług mobilnej sieci szerokopasmowej wzrośnie o 2,6 miliarda - średnio ponad milion dziennie
- W roku 2018 dominującą technologią będzie LTE (znana również jako 4G), co czyni ją najszybciej rozwijającą się technologią mobilną w historii
- W okresie od końca I kw. 2016 r. do końca I kw. 2017 r. łączny ruch w sieciach komórkowych wzrósł o 70 procent czytaj więcej

Ericsson Ericsson przedstawia wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2017 roku

Ericsson przedstawił wyniki finansowe za I kwartał 2017. czytaj więcej