Archiwalne

- 70% polskich abonentów chce szczerości od operatorów komórkowych – badanie firmy Ericsson w Polsce

10.09.2012

Godny zaufania, pomocny i szczery – taki powinien być idealny operator komórkowy. To wynik badania firmy Ericsson, który zapytał o to użytkowników telefonów komórkowych na całym świecie.  Operator musi być też nieskomplikowany, fachowy i godny szacunku.

Klientów z operatorami telefonii komórkowej łączą skomplikowane relacje. Kochają ich i nienawidzą jednocześnie. Oceniają ich bardzo surowo za wysokie koszty, słabą obsługę klienta, słaby zasięg itp. Z drugiej strony, klienci chętnie korzystają z atrakcyjnych promocji oraz innowacyjnych usług. To poprawia postrzeganie operatorów.  Wystarczy jednak tylko jeden incydent czy jednak kusząca promocja u konkurencyjnego operatora, by znów oceniać swojego dostawcę gorzej – wynika z badania ConsumerLab firmy Ericsson.

61 proc. badanych na całym świecie jako najwyższą wartość operatora wymienia „godny zaufania”. 52 proc. życzy sobie, by dostawca usług był pomocny, a 49 proc. – aby był szczery. Kolejne wymieniane wartości to „nieskomplikowany”, „fachowy” i „godny szacunku”.

Oczekiwania a rzeczywistość

Niestety, pomiędzy oczekiwaniami co do idealnego operatora, a postrzeganiem obecnego dostawcy usług mobilnych istnieje przepaść.  Tak jest na całym świecie, także w Polsce.  Blisko 70 proc. polskich użytkowników telefonów komórkowych u operatora najbardziej ceni szczerość.  Jednocześnie zaledwie mniej niż 40 proc. faktycznie taką cechę przypisuje swojemu operatorowi.  Podobnie blisko 70 proc. chce, by jego operator był godny zaufania, a tylko nieco ponad 40 proc. uważa, że w istocie tak jest.  Na trzecim miejscu Polacy wśród wartości stawiają fachowość, jednak i tu między życzeniami a faktyczną oceną jest rozdźwięk.

Wyższy poziom skomplikowania

Co zaskakujące, wszyscy czterej polscy operatorzy są podobnie oceniani przez klientów. Najmłodszy z nich, Play, w ocenach nie odróżnia się od Orange, T-Mobile i Plusa.  Wszyscy są oceniani jako stosunkowo godni zaufania, fachowi i szczerzy.  Nie są jednak postrzegani jako nieskomplikowani, z wyższej półki, odpowiedzialni społecznie ani zabawni.

„Porównywalne rezultaty uzyskane w badaniu przez czterech największych operatorów w Polsce mogą świadczyć o tym, że przedstawiciele 'wielkiej czwórki' mają trudność lub wprost nie zamierzają wyróżniać się na tle konkurentów” - mówi Katarzyna Pąk, dyrektor działu komunikacji marketingowej w firmie Ericsson.

Badacze Ericssona sprawdzili także, jak postrzeganie operatorów zmieniło się w ciągu dwóch lat. Największe zmiany  takich wartości jak „ekscytujący”  (wzrost z 5 proc. do 32 proc.) i „motywujący” (wzrost z 10 proc. do 22 proc.).  Źle wygląda jednak kwestia odpowiedzialności społecznej. Taką cechę przypisuje obecnie operatorom tylko 18 proc. (wcześniej 30 proc). Jeszcze gorzej jest z opinią „nieskomplikowany”. Dwa lata temu oceniało tak operatora 37 proc. Polaków. Teraz – zaledwie 16 proc.

źródło:

Ericsson 5G dla Łodzi – współpraca Ericsson i Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej

Ericsson, we współpracy z Łódzką Specjalną Strefą Ekonomiczną i Startup Spark wspiera firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw w budowie koncepcji rozwiązań opartych o 5G. Podpisano list intencyjny o współpracy. czytaj więcej

Ericsson Ericsson uruchomił innowacyjny prototyp Zero Site. W Pile zainstalowano pierwszą w Polsce stację bazową zintegrowaną z lampą uliczną.

Rozwiązanie opracowane zostało przez firmę Ericsson. Firma Philips Lighting dostarczyła energooszczędną oprawę oświetleniową LED DigiStreet Mini wraz z systemem sterowania Philips City Touch, który pozwala na zdalne zarządzanie infrastrukturą oświetleniową,, zaś Operator sieci Plus umożliwił integrację stacji bazowej Zero Site do sieci komórkowej. Jest to pierwsze takie wdrożenie w Polsce. czytaj więcej

Ericsson UKE w Akademii Ericsson. Transfer wiedzy o 5G

Wspólne warsztaty Ericsson w Polsce i Urzędu Komunikacji Elektronicznej poświęcone technologii 5G. czytaj więcej

Ericsson Ericsson wspiera projekty IoT (Internet of Things) na obszarach wiejskich

List intencyjny podpisany przez firmę Ericsson oraz Fundację PLON obejmuje wspólne przygotowanie oferty usług i aplikacji przeznaczonych dla gospodarstw rolnych. czytaj więcej