Wiadomości firmowe

Wakacje influencerów: ile kosztuje urlop w ulubionych miejscach polskich blogerów?

11.06.2019
Zapierające dech w piersiach widoki, egzotyczne scenerie oraz luksusowe hotele. Influencerzy chętnie relacjonują swoje podróże w mediach społecznościowych. Eksperci KAYAK.pl sprawdzili, ile „przeciętny Kowalski” zapłaci za urlop w miejscach najchętniej wybieranych przez najbardziej wpływowych polskich blogerów.
  • Grecja, Stany Zjednoczone i Francja – do tych krajów polskie gwiazdy Instagrama wybierają się najczęściej.
  • Światowe stolice mody jak Paryż, Mediolan i Londyn cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem blogerów przez cały rok.
  • W 2019 roku Polacy szukali lotów do Palm Springs ponad trzy razy częściej niż w zeszłym sezonie.

Kilkanaście lat temu to gwiazdy rocka i srebrnego ekranu wyznaczały trendy, jednak dziś najwięcej w tym temacie mają do powiedzenia blogerzy i influencerzy. Dzięki mediom społecznościowym z łatwością mogą relacjonować swoje codzienne życie oraz pokazywać, co jedzą, jak ćwiczą i dokąd podróżują. Eksperci wyszukiwarki KAYAK.pl postanowili sprawdzić, jakich kosztów mogą spodziewać się polscy podróżni, którzy chcieliby odwiedzić miejsca, które w przeciągu ostatnich 12 miesięcy najczęściej wyświetlały się na instagramowych profilach ich idoli.

Miejsca, w których po prostu trzeba być

Jednym z najczęściej odwiedzanych miejsc przez influencerów w minionym roku było Palm Springs. Nic w tym dziwnego – odbywający się niedaleko najpopularniejszy kalifornijski festiwal muzyczny to jedno z najgorętszych wydarzeń w roku, które regularnie przyciąga tysiące celebrytów, w tym również  tych z Polski. Średni koszt biletów do Los Angeles, z którego można dostać się w ciągu dwóch godzin samochodem do Palm Springs, wynosi 2734 zł. Ceny pokoi w Mieście Aniołów to koszt rzędu 840 zł, zaś za nocleg w kalifornijskiej stolicy muzyki, trzeba zapłacić około 100 zł mniej.

W kalendarzu blogerek modowych okres Fashion Weeków (pokazów mody i premier nowych kolekcji) zazwyczaj oznacza podróż do światowych stolic mody takich jak Paryż, Mediolan czy Londyn. Z najnowszej analizy KAYAK.pl wynika, że za wyjazd do ojczyzny Coco Chanel i Christiana Diora entuzjaści mody zapłacą najwięcej, bo średnio 510 zł za sam przelot. Bilety do stolicy Anglii są nieco tańsze i kosztują około 322 zł. Najmniej zapłacą osoby podróżujące do Mediolanu, do którego można się dostać samolotem za średnio 235 zł. Stolica Lombardii zachęca również przystępnymi cenami noclegu – około 469 zł za noc, zaś koszt hoteli w Londynie i Paryżu to wydatek rzędu ponad 700 zł za dobę.

#paradise

Palmy, bezchmurne niebo i lazurowe morze – ten opis doskonale pasuje do większości wyjazdowych zdjęć polskich influencerów. W ciągu ostatniego roku 6 z 10 najbardziej popularnych blogerów chętnie odwiedziło Grecję, a szczególną popularnością cieszyły się Ateny i wyspy takie jak Santorini, Mykonos czy Korfu. Wydawać by się mogło, że to niezbyt ekstrawagancki kierunek, jednak wypoczynek w regionie półwyspu bałkańskiego potrafi kosztować, i to całkiem sporo. Za dobę w hotelu i lot na Mykonos turyści zapłacą odpowiednio około 1142 zł i 997 zł. Podróżni dysponujący ograniczonym budżetem mogą wybrać zdecydowanie tańszą grecką stolicę, do której dostaną się już za 485 zł oraz gdzie za nocleg zapłacą nie więcej niż średnio 500 zł. Innym często odwiedzanym punktem na mapie influencerów jest Maroko – miejsce, które słynie z tętniących życiem targów, słonecznej pogody, słodkich daktyli i bujnej roślinności. Za lot do Marrakeszu podróżni zapłacą średnio 763 zł, a koszt noclegu to wydatek rzędu 330 zł. Pośród najbardziej popularnych kierunków wśród gwiazd internetu znalazły się także takie miejsca jak: Nowy Jork, Barcelona, Bali, Madera, Tulum, Lizbona i Dubaj.

Aleksandra Sowa-Frąckowiak, rzecznik prasowy KAYAK.pl, komentuje: „Influencerzy skutecznie zajęli miejsce gwiazd telewizji czy sceny muzycznej i to oni obecnie wyznaczają trendy. Dzieląc się swoim życiem w mediach, inspirują swoich obserwatorów do podróżowania. W przeciągu ostatniego roku zauważyliśmy ponad trzykrotny wzrost zainteresowania lotami do Palm Springs, gdzie każdego kwietnia blogerzy i celebryci z całego świata zjeżdżają się na jeden z największych festiwali muzycznych. Rośnie również popularność takich kierunków jak Lizbona czy Marrakesz, które również są często przez nich odwiedzane”.

UWAGI:

Lista najpopularniejszych kierunków pośród influencerów i blogerów została opracowana na bazie analizy oznaczeń na instagramowych kontach czołowych blogerów i influencerów wg rankingu See Bloggers.

Analiza powstała w oparciu o wyszukiwania lotów i hoteli na KAYAK.pl w przedziale czasowym 1.01.2019-16.05.2019 vs. 1.01.2018-16.05.2018 dla podróży od 1.06.2019 do 1.10.2019. Ceny przelotów dotyczą lotów w obie strony w klasie ekonomicznej, a ceny noclegów pobytu za noc w pokoju dwuosobowym w hotelach 3- i 4-gwiazdkowych. Ceny mogą ulec zmianie, mogą się różnić lub nie być już dostępne.

Wiadomości firmowe „Zrób to sam” - uwolnij swoją kreatywność w gospodarstwach Roter Hahn

Podczas urlopu w gospodarstwie zrzeszonym w ramach organizacji Roter Hahn, goście mogą się zrelaksować i wypocząć w przytulnych apartamentach, obserwując przez okno zimowy krajobraz niezwykłej okolicy. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Szybszy awans do kolejnych poziomów w promocji Emirates Skywards

Członkowie programu lojalnościowego Emirates Skywards zdobywają dodatkowe punkty Tier Miles, rezerwując i wykorzystując bilety na loty Emirates lub flydubai w okresie obowiązywania promocji
Szybszy dostęp do korzyści w ramach kolejnych poziomów członkostwa Emirates Skywards czytaj więcej

Wiadomości firmowe Rozszerzona rzeczywistość podpowie, czy zmieścisz się w limitach bagażu podręcznego – KAYAK startuje z nową aplikacją

Nowe narzędzie pomaga podróżnym sprawdzić, czy ich bagaż odpowiada ograniczeniom bagażu podręcznego różnych linii lotniczych i czy zmieści się w schowku bagażowym na pokładzie samolotu. czytaj więcej

Wiadomości firmowe 66% Polaków nigdy nie słyszało o chatbotach

Jak wynika z danych zgromadzonych w raporcie KAYAK.pl Mobile Travel Report 2017, wzrasta popularność i wykorzystanie chatbotów — programów komputerowych, które w aplikacjach, takich jak np. Facebook Messenger prowadzą zautomatyzowane konwersacje z użytkownikami i odpowiadają na ich pytania. czytaj więcej

Wiadomości firmowe 61% Polaków wybiera mobilne rezerwowanie i płacenie za hotele

Wyszukiwarka turystyczna KAYAK.pl przeprowadziła badanie, sprawdzając, kiedy i dlaczego Polacy korzystają ze smartfonów podczas wakacji. czytaj więcej

News Selectivv startuje z inicjatywą „Bezpieczny Polak” - Bądź bezpieczny za granicą

Inicjatywa „Bezpieczny Polak”, której pomysłodawcą jest firma Selectivv, ma na celu kooperację polskich firm technologicznych na rzecz poprawy bezpieczeństwa obywateli naszego kraju. Beneficjentami tego projektu będą wszyscy Polacy przebywający za granicą, którzy znajdą się w obliczu niebezpiecznej sytuacji, takiej jak: atak terrorystyczny, katastrofa, wypadek komunikacyjny czy klęska żywiołowa. czytaj więcej

News Selectivv Mobile House powiększa zespół sprzedażowy o nowe osoby

Selectivv Mobile House pozyskuje, analizuje i profiluje dane o użytkownikach urządzeń przenośnych, które są wykorzystywane w takich obszarach jak reklama, marketing, badania, usługi doradcze czy analizy. Ze względu na rozwój firmy, Selectivv zdecydował się powiększyć swój dział sprzedaży o trzy nowe osoby: Tomasza Niewińskiego, Pawła Przybysza i Piotra Kozickiego, którzy wcześniej byli związani z biurem reklamy internetowej Ströer Digital Media. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Kto kibicował polskim sportowcom podczas Zimowych Igrzysk Olimpijskich w Pjongczangu?

Statystyczny polski kibic Igrzysk Zimowych w Pjongczangu to mężczyzna w wieku około 40 lat, z dużego miasta, czytający o sporcie, ale niekoniecznie aktywnie go uprawiający. Najczęściej jest to użytkownik androida, który wakacje spędza za granicą. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Wiarygodne dane z kampanii mobile, Selectivv przedstawia narzędzie: Mobile Audience Meter

Selectivv Mobile House, ekspert w pozyskiwaniu, analizie i profilowaniu danych o użytkownikach urządzeń przenośnych, przedstawia najnowsze narzędzie Mobile Audience Meter. Innowacyjne rozwiązanie pozwala na skuteczniejszą weryfikację rezultatów kampanii mobile oraz dokładne poznanie jej odbiorców poprzez weryfikację z danymi Selectivv DMP – największą w Polsce bazą danych o użytkownikach urządzeń mobilnych. czytaj więcej