T-Mobile

Wyniki T‑Mobile Polska po trzecim kwartale 2017 roku

09.11.2017
W trzecim kwartale 2017 roku liczba abonentów T‑Mobile Polska wzrosła o 56 tysięcy. W porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku liczba abonentów Spółki zwiększyła się o 256 tysięcy. W trzecim kwartale br. T‑Mobile uzyskał najlepszy w swojej historii bilans przenoszalności numerów komórkowych wyprzedzając wszystkich głównych konkurentów. Rośnie sieć sprzedaży i zespół obsługujący klientów T‑Mobile Polska. A dzięki realizowanym inwestycjom w infrastrukturę liczba stacji bazowych obsługujących LTE wzrosła do blisko 10 tysięcy, a prędkość maksymalna przesyłanych danych do 395 Mb/s.

Zobacz więcej na T-Mobile.pl.

T‑Mobile zwiększa bazę klientów

T‑Mobile Polska na koniec września 2017 roku obsługiwał 10,297 miliona klientów. W trzecim kwartale baza klientów usług abonamentowych zwiększyła się o 56 tysięcy do 6,797 miliona. W porównaniu do trzeciego kwartału 2016 roku baza abonentów Spółki wzrosła o 256 tysięcy. Baza klientów usług przedpłaconych wyniosła 3,5 miliona i zmniejszyła się o 10 tysięcy numerów w porównaniu z poprzednim kwartałem. Jest to już kolejny kwartał, w którym T‑Mobile Polska odnotowuje stabilizację bazy klientów usług przedpłaconych po zmianach związanych z wprowadzeniem obowiązkowej rejestracji kart SIM prepaid.

Wyniki T‑Mobile Polska po trzecim kwartale 2017 roku - liczba klientów 1 Wyniki T‑Mobile Polska po trzecim kwartale 2017 roku - liczba klientów 2 Wyniki T‑Mobile Polska po trzecim kwartale 2017 roku - liczba klientów 3

„W wynikach T‑Mobile Polska w trzecim kwartale widoczne są efekty wzmocnienia wizerunku firmy, wprowadzenia nowych ofert oraz inwestycji w sieć sprzedaży i obsługę klienta. W 2017 roku sieć sprzedaży Spółki zyskała 52 sklepy w nowych lokalizacjach, a zespół odpowiedzialny za obsługę klientów na pierwszej linii zwiększył się w samym trzecim kwartale o ponad 300 pracowników. Wypracowaliśmy najlepszy bilans MNP w historii Firmy poprawiając wyniki zarówno w segmencie klientów indywidualnych jak i korporacyjnych. Dużą popularnością klientów cieszy się oferta Internetu Domowego, która jest idealnym połączeniem zalet naszej sieci i dbałości o najlepsze doświadczenia na każdym etapie kontaktów z Firmą. W segmencie biznesowym wzmacniamy ofertę usług ICT, dzięki kompetencjom pozyskanym wraz z przejęciem T-Systems Polska” - powiedział Andreas Maierhofer, Prezes T‑Mobile Polska S.A.

Najlepszy bilans MNP

4 października br. Urząd Komunikacji Elektronicznej opublikował raporty ze statystykami przenoszalności numerów stacjonarnych i komórkowych w trzecim kwartale 2017 roku. T‑Mobile Polska z pozytywnym wynikiem ponad 10 tysięcy numerów uzyskał najlepszy bilans przenośności numerów komórkowych spośród czołowej czwórki operatorów telekomunikacyjnych w Polsce. W tym czasie T‑Mobile pozyskał z innych sieci 109,8 tysiąca numerów komórkowych, oddając 99 tysięcy numerów. W przypadku wyników przenoszalności numerów stacjonarnych T‑Mobile Polska, podobnie jak miało to miejsce w ubiegłym roku, zakończył trzeci kwartał z najlepszym bilansem spośród wszystkich operatorów.

Rośnie satysfakcja klientów

Jednym z priorytetów T‑Mobile Polska jest zwiększenie satysfakcji klientów. W związku z tym Firma prowadzi szereg działań, które mają na celu podniesienie jakości ich obsługi. Od marca 2017 roku T‑Mobile Polska rozbudowuje sieć sprzedaży, która od tego czasu zwiększyła się o 52 nowe sklepy. Do końca roku sieć sprzedaży Operatora powiększy się łącznie o około 100 nowych placówek. W samym trzecim kwartale 2017 roku liczba pracowników odpowiedzialnych za obsługę klientów w sklepach i centrum telefonicznym T‑Mobile zwiększyła się o ponad 300 osób. Niezależnie od wyżej wymienionych działań, Spółka koncentruje się na upraszczaniu oferty produktowej oraz systemów obsługi klienta. Pierwsze efekty tych działań są już widoczne we wzroście satysfakcji klientów sieci sprzedaży oraz poprawie podstawowych parametrów obsługi telefonicznej.

Wakacje to tradycyjnie okres największej aktywności festiwalowej, w której aktywny udział miała scena Electronic Beats. W koncertach i festiwalach, które wspierał Electronic Beats, uczestniczyło w tym roku ponad 150 tysięcy widzów, a 100 tysięcy mogło poczuć ich atmosferę dzięki realizowanym przez T‑Mobile transmisjom w sieci. Spółka angażuje się również aktywnie w najważniejsze wydarzenia, w których biorą udział fani gier i nowoczesnych technologii w Polsce. Tegoroczną edycję T‑Mobile Warsaw Games Week odwiedziła rekordowa liczba blisko 34 tysięcy widzów.

Stabilizacja bazy klientów prepaid

W trzecim kwartale 2017 roku w segmencie rynku prywatnego T‑Mobile Polska ustabilizowała bazę klientów usług przedpłaconych oraz zwiększyła średni przychód miesięczny na klienta usług przedpłaconych do 13 złotych z 10 złotych w trzecim kwartale 2016 r.

Internet Domowy przyciąga nowych klientów

W przypadku klientów abonamentowych nowa oferta „T-Mobile 1 - BEZ LIMITU” obejmująca nielimitowane rozmowy, SMS-y i MMS-y a także dostęp do Internetu bez limitu danych cieszy się dużą popularnością. Kompleksowe podejście do potrzeb indywidualnych klientów, duetów i rodzin sprawia, że jej udział w nowych aktywacjach przekracza 50%. Wprowadzona w połowie września nowa oferta Nielimitowanego Internetu Domowego przyciąga do T‑Mobile nowych klientów szczególnie z obszarów wiejskich i z małych miast, którzy stanowią 70% wszystkich aktywacji.

Rozwój usług ICT

W segmencie biznesowym T‑Mobile Polska aktywnie rozwija ofertę usług ICT wprowadzając nowe rozwiązania lub rozszerzając ich dostępność. W trzecim kwartale br. Spółka oddała do użytku Biuro Zapasowe we Wrocławiu oferując przedsiębiorcom w sumie 273 w pełni wyposażone stanowiska pracy, które w przypadku wystąpienia sytuacji kryzysowej gwarantują im pełną funkcjonalność operacyjną w kilka godzin od zgłoszenia zdarzenia. W Krakowie Operator oddał do komercyjnego użytku 400 m2 powierzchni kolokacyjnej w nowym centrum danych. Dzięki temu powierzchnia kolokacyjna oferowaną przez T Mobile klientom zwiększyła się w sumie do 8 000 m2. We współpracy z Nysą i Pionkami T‑Mobile uruchomił pilotażowe wdrożenia rozwiązań z zakresu Smart Cities. Od 1 września br. wyniki T-Systems Polska są uwzględnione w raportach finansowych T‑Mobile Polska. Dane ze wcześniejsze okresy nie zostały skorygowane.

Stabilne przychody

W trzecim kwartale 2017 roku skonsolidowane przychody całkowite T‑Mobile Polska wyniosły 1,6 miliarda złotych i były niższe o 1,2% w porównaniu z trzecim kwartałem 2016 roku. Przychody z usług mobilnych wyniosły 1,485 miliarda złotych i były niższe o 1,5% w porównaniu z wynikami z ubiegłego roku. Pozostałe przychody Spółki uwzględniające m.in. usługi stacjonarne oraz ICT wyniosły 115 milionów złotych i były wyższe o 1,8% w porównaniu z 2016 rokiem.

Wyniki T‑Mobile Polska po trzecim kwartale 2017 roku - przychody 1 Wyniki T‑Mobile Polska po trzecim kwartale 2017 roku - przychody 2

Wpływ RLAH widoczny w wyniku EBITDA

Istotnymi czynnikami wpływającymi na wynik EBITDA są trendy rynkowe związane z dominacją nielimitowanych usług zarówno w segmencie abonamentowym jak i przedpłaconym, a także silna presja cenowa. Skutkują one obniżeniem przychodów z usług telekomunikacyjnych oraz wyższymi kosztami obsługi połączeń międzyoperatorskich. Wynik skonsolidowany EBITDA Spółki za 9 miesięcy 2017 roku jest równy 1,332 miliarda złotych i jest niższy o 11,3 procent w porównaniu do analogicznego okresu 2016 roku. Po wyłączeniu negatywnego wpływu regulacji roamingowych EBITDA byłaby niższa o 6,7%. Marża EBITDA w tym czasie wyniosła 28,0% i była niższa o 3,5 punktu procentowego w porównaniu do 2016 roku. W okresie od 1 lipca do 30 września 2017 roku EBITDA T Mobile Polska wyniosła 375 milionów złotych. W wyniku EBITDA tego kwartału widoczny jest wpływ regulacji roamingowych w wysokości 58 milionów złotych, bez tego efektu EBITDA obniżyłaby się o 20,3% w porównaniu do trzeciego kwartału 2016 r.

Wyniki T‑Mobile Polska po trzecim kwartale 2017 roku - ebitda1 Wyniki T‑Mobile Polska po trzecim kwartale 2017 roku - ebitda2

10 tysięcy stacji bazowych z LTE

T‑Mobile Polska stale rozbudowuje swoją sieć aby zapewnić klientom najlepsze doświadczenia podczas korzystania z zasobów Internetu. W tym roku liczba stacji bazowych obsługujących klientów w technologii LTE wzrosła o 1 550 do blisko 10 tysięcy, a liczba stacji oferujących klientom LTE 800 MHz wzrosła o 3 100 i obecnie przekracza 5 tysięcy. Oznacza to, że 99,8 % populacji kraju znajduje się w zasięgu technologii LTE T‑Mobile. Oprócz zwiększenia zasięgu T‑Mobile Polska wdrażana nowe rozwiązania i technologie, które zapewniają klientom lepsze parametry korzystania z sieci. Technologia Carrier Aggregation LTE jest dostępna na blisko 3,5 tysiąca stacji bazowych docierając do 34% populacji Polski. Dzięki zastosowaniu modulacji QAM256/QAM64 i agregacji 3 nośnych maksymalna prędkość przesyłania danych w sieci T‑Mobile wzrosła do 395 Mb/s.

News Kilometry, które zmieniają życie dzieci na lepsze! Rusza szósta edycja akcji T‑Mobile Pomoc Mierzona Kilometrami

Już 24 czerwca Polacy rozpoczną wspólne zbieranie kilometrów, które zamienione przez T‑Mobile Polska na pieniądze trafią do podopiecznych fundacji TVN „Nie jesteś sam”. W tym roku gramy już o 6. Milion który przeznaczony zostanie na rehabilitację niepełnosprawnych ruchowo dzieci. czytaj więcej

T-Mobile W T‑Mobile mundial nie kończy się nigdy – nielimitowany internet domowy od T Mobile w zestawie z konsolą Sony PlayStation 4 i grą FIFA18

T‑Mobile wspiera futbolowych kibiców także po ostatnim gwizdku sędziego. Aby lepiej wykorzystać czas między piłkarskimi spotkaniami, od 21 czerwca Operator do oferty nielimitowanego Internetu domowego dołącza konsolę Sony PlayStation 4 z grą FIFA18. czytaj więcej

T-Mobile Podwajamy emocje z futbolu – wymieniamy gole na gigabajty w T‑Mobile na kartę

Już jutro, 19 czerwca, reprezentacja Polski zmierzy się z reprezentacją Senegalu, a następnie, kilka dni później stawi czoła Kolumbii i Japonii. Z wypiekami na twarzy będziemy śledzić każde zagranie naszych chłopaków, a później oglądać powtórki, skróty i analizy niewątpliwie zwycięskich meczów. Wiemy, że nasi klienci będą robić to samo, dlatego wracamy z uwielbianą akcją „gigabajty za gole”. czytaj więcej

T-Mobile W wakacje wracasz tam, gdzie było Ci dobrze – T‑Mobile rusza z nową odsłoną kampanii wizerunkowej

T‑Mobile konsekwentnie od 2017 roku może pochwalić się coraz lepszymi wynikami przenoszalności numerów wśród polskich operatorów. Po świetnie przyjętej i cieszącej się dużą popularnością, ogólnopolskiej kampanii wizerunkowej „Powroty”, dziś rusza jej wakacyjna odsłona, w której operator prezentuje jakość sieci i podkreśla zalety korzystania z niej nawet w najbardziej odległych miejscach w kraju. czytaj więcej

T-Mobile T‑Mobile Polska zaprasza na oficjalne otwarcie sklepu w kultowym CEDET w Warszawie

T‑Mobile kończy projekt rozwoju swojej sieci sprzedaży i z tej okazji zaprasza klientów na oficjalne otwarcie najnowszego sklepu w Warszawie w kultowym Cedecie. Z tej okazji na klientów czekać będą całodniowe atrakcje, niespodzianki i konkurs zorganizowany we współpracy z HUAWEI. czytaj więcej

T-Mobile T‑Mobile świętuje swoje siódme urodziny

T‑Mobile zaprasza klientów do wspólnego świętowania 7 rocznicy działalności sieci w Polsce. W tym celu przygotował specjalne obniżki cen smartfonów ( m.in.: iPhone, Sony Xperia XZ2, Samsung Galaxy S8) a także podarunek w postaci bezpłatnych pakietów danych. czytaj więcej

T-Mobile Nowe oferty w T‑Mobile na kartę

Od 6 czerwca 2018 r. T‑Mobile rozszerza swoje portfolio ofert na kartę o dwa nowe warianty. Pełen zestaw usług, prosty system rozliczeń i hitowy Supernet Video to ich główne atrybuty, które czynią z nich propozycje nie do odrzucenia. czytaj więcej

T-Mobile T‑Mobile z wyróżnieniem marki roku wg Media & Marketing Polska

Poniedziałek najlepiej zacząć od dobrych informacji. A tych nam nie brakuje! Uznany branżowy magazyn Media & Marketing Polska opublikował coroczny raport „Agencje Reklamowe i Domy Mediowe", w którym, obok najlepszych agencji na rynku reklamowym i marketingowym w Polsce, wyróżnił T‑Mobile wśród marek i marketerów roku. 24 maja podczas oficjalnej gali odebraliśmy najbardziej prestiżowe wyróżnienie w branży reklamowej. czytaj więcej

T-Mobile Działania Corporate Responsibility T‑Mobile Polska kolejny raz nagrodzone

T‑Mobile Polska znalazł się w gronie największych polskich firm, uhonorowanych Listkami CSR przyznawanymi przez tygodnik Polityka, za działania realizowane w obszarze społecznej odpowiedzialności. czytaj więcej

T-Mobile Szybsze LTE i większa pojemność sieci - T‑Mobile zmienia model wykorzystania częstotliwości

Nowe warunki współpracy pomiędzy T-Mobile i Orange
Więcej częstotliwości i pojemność dla LTE
czytaj więcej

News Kilometry, które zmieniają życie dzieci na lepsze! Rusza szósta edycja akcji T‑Mobile Pomoc Mierzona Kilometrami

Już 24 czerwca Polacy rozpoczną wspólne zbieranie kilometrów, które zamienione przez T‑Mobile Polska na pieniądze trafią do podopiecznych fundacji TVN „Nie jesteś sam”. W tym roku gramy już o 6. Milion który przeznaczony zostanie na rehabilitację niepełnosprawnych ruchowo dzieci. czytaj więcej

T-Mobile W T‑Mobile mundial nie kończy się nigdy – nielimitowany internet domowy od T Mobile w zestawie z konsolą Sony PlayStation 4 i grą FIFA18

T‑Mobile wspiera futbolowych kibiców także po ostatnim gwizdku sędziego. Aby lepiej wykorzystać czas między piłkarskimi spotkaniami, od 21 czerwca Operator do oferty nielimitowanego Internetu domowego dołącza konsolę Sony PlayStation 4 z grą FIFA18. czytaj więcej

T-Mobile Podwajamy emocje z futbolu – wymieniamy gole na gigabajty w T‑Mobile na kartę

Już jutro, 19 czerwca, reprezentacja Polski zmierzy się z reprezentacją Senegalu, a następnie, kilka dni później stawi czoła Kolumbii i Japonii. Z wypiekami na twarzy będziemy śledzić każde zagranie naszych chłopaków, a później oglądać powtórki, skróty i analizy niewątpliwie zwycięskich meczów. Wiemy, że nasi klienci będą robić to samo, dlatego wracamy z uwielbianą akcją „gigabajty za gole”. czytaj więcej

T-Mobile W wakacje wracasz tam, gdzie było Ci dobrze – T‑Mobile rusza z nową odsłoną kampanii wizerunkowej

T‑Mobile konsekwentnie od 2017 roku może pochwalić się coraz lepszymi wynikami przenoszalności numerów wśród polskich operatorów. Po świetnie przyjętej i cieszącej się dużą popularnością, ogólnopolskiej kampanii wizerunkowej „Powroty”, dziś rusza jej wakacyjna odsłona, w której operator prezentuje jakość sieci i podkreśla zalety korzystania z niej nawet w najbardziej odległych miejscach w kraju. czytaj więcej

T-Mobile T‑Mobile Polska zaprasza na oficjalne otwarcie sklepu w kultowym CEDET w Warszawie

T‑Mobile kończy projekt rozwoju swojej sieci sprzedaży i z tej okazji zaprasza klientów na oficjalne otwarcie najnowszego sklepu w Warszawie w kultowym Cedecie. Z tej okazji na klientów czekać będą całodniowe atrakcje, niespodzianki i konkurs zorganizowany we współpracy z HUAWEI. czytaj więcej

T-Mobile T‑Mobile świętuje swoje siódme urodziny

T‑Mobile zaprasza klientów do wspólnego świętowania 7 rocznicy działalności sieci w Polsce. W tym celu przygotował specjalne obniżki cen smartfonów ( m.in.: iPhone, Sony Xperia XZ2, Samsung Galaxy S8) a także podarunek w postaci bezpłatnych pakietów danych. czytaj więcej

T-Mobile Nowe oferty w T‑Mobile na kartę

Od 6 czerwca 2018 r. T‑Mobile rozszerza swoje portfolio ofert na kartę o dwa nowe warianty. Pełen zestaw usług, prosty system rozliczeń i hitowy Supernet Video to ich główne atrybuty, które czynią z nich propozycje nie do odrzucenia. czytaj więcej

T-Mobile T‑Mobile z wyróżnieniem marki roku wg Media & Marketing Polska

Poniedziałek najlepiej zacząć od dobrych informacji. A tych nam nie brakuje! Uznany branżowy magazyn Media & Marketing Polska opublikował coroczny raport „Agencje Reklamowe i Domy Mediowe", w którym, obok najlepszych agencji na rynku reklamowym i marketingowym w Polsce, wyróżnił T‑Mobile wśród marek i marketerów roku. 24 maja podczas oficjalnej gali odebraliśmy najbardziej prestiżowe wyróżnienie w branży reklamowej. czytaj więcej

T-Mobile Działania Corporate Responsibility T‑Mobile Polska kolejny raz nagrodzone

T‑Mobile Polska znalazł się w gronie największych polskich firm, uhonorowanych Listkami CSR przyznawanymi przez tygodnik Polityka, za działania realizowane w obszarze społecznej odpowiedzialności. czytaj więcej

T-Mobile Szybsze LTE i większa pojemność sieci - T‑Mobile zmienia model wykorzystania częstotliwości

Nowe warunki współpracy pomiędzy T-Mobile i Orange
Więcej częstotliwości i pojemność dla LTE
czytaj więcej