T-Mobile liczba klientów i abonantów w 2017
T-Mobile

T‑Mobile po czwartym kwartale i całym roku 2017

22.02.2018
W czwartym kwartale 2017 roku liczba abonentów T‑Mobile Polska wzrosła o 124 tysiące, a w ciągu całego 2017 roku zwiększyła się o 309 tysięcy. Istotny wpływ na ten wynik miał pozytywny bilans przenoszalności numerów, nowe kontrakty biznesowe oraz wprowadzenie oferty Internetu Domowego. W 2017 roku T‑Mobile intensywnie rozwijał sieć sprzedaży oraz zwiększał zatrudnienie w obszarach związanych z obsługą klienta oraz sprzedażą. Dzięki stałym dużym inwestycjom w infrastrukturę T‑Mobile oferuje najlepszą i najszybszą sieć mobilną w Polsce, co zostało potwierdzone przyznaniem certyfikatu „Best in test” trzeci rok z rzędu oraz zwycięstwem w rankingu SpeedTest.pl w 2017 roku.

Zobacz więcej na T-Mobile.pl.

T‑Mobile zyskał 309 tysięcy abonentów w 2017 roku

T‑Mobile Polska na koniec grudnia 2017 roku obsługiwał 10,454 miliona klientów. W czwartym kwartale baza klientów usług abonamentowych zwiększyła się o 124 tysięcy do 6,921 miliona. W całym 2017 roku baza abonentów Spółki wzrosła o 309 tysięcy. Baza klientów usług przedpłaconych wyniosła 3,533 miliona i zwiększyła się o 33 tysięcy numerów w porównaniu z trzecim kwartałem 2017 roku.

„Rok 2017 z wielu powodów był bardzo ważny dla dalszego rozwoju T‑Mobile. To rok mocnych inwestycji w rozbudowę sieci sprzedaży oraz w zwiększenie zatrudnienia w obszarach bezpośrednio związanych z obsługą klientów. Dzięki temu jesteśmy bliżej potrzeb naszych klientów, a oni szybciej mogą się z nami skontaktować. Połączenie najlepszej i najszybszej sieci mobilnej z większym naciskiem na jakość obsługi, jak również uproszczenie produktów i rozszerzenie sieci sprzedaży procentuje ciągłym wzrostem satysfakcji klientów. Ma to również kluczowy wpływ na widoczny trend powrotu klientów do T Mobile.”- powiedział Andreas Maierhofer, Prezes T‑Mobile Polska S.A. i dodał „Najlepsza jakość sieci i doskonałość w obsłudze klienta pozostają naszymi najważniejszymi priorytetami, na których się koncentrujemy”.

T-Mobile liczba klientów i abonentów 2017

Przychody całkowite na stabilnym poziomie w 2017 roku

W 2017 roku skonsolidowane przychody całkowite Spółki wyniosły 6,422 miliarda złotych, co oznacza nieznaczny spadek o 1,1% w porównaniu do 2016 roku. Przychody z usług mobilnych wyniosły 5,972 miliarda złotych i były niższe o 1,4% w porównaniu z wynikami z ubiegłego roku. Pozostałe przychody Spółki, uwzględniające m.in. usługi stacjonarne oraz ICT wyniosły 451 milionów złotych i były wyższe o 3,4% w porównaniu z 2016 rokiem. W czwartym kwartale 2017 roku skonsolidowane przychody całkowite T‑Mobile Polska wyniosły 1,657 miliarda złotych.

„Po kilku latach spadków, w 2017 roku całkowite przychody T‑Mobile w zasadzie ustabilizowały się, co podkreślają dobre wyniki operacyjne. Na efektywność działalności operacyjnej mierzoną EBITDA miały silny wpływ utracone przychody z usług i wyższe koszty związane z wprowadzeniem regulacji Roam Like At Home, zwiększeniem zatrudnienia odzwierciadlającym rozbudowę sieci sprzedaży, a także wyższe nakłady marketingowe w porównaniu do przeszłości. W przyszłości spodziewamy się stabilizacji marży EBITDA, ponieważ zniknie wpływ większości zdarzeń jednorazowych.” - powiedział Juraj Andras, Członek Zarządu ds. Finansowych T‑Mobile Polska S.A.

T-Mobile przychody 2017

Wpływ inwestycji oraz RLAH widoczny w wyniku EBITDA

W 2017 roku T‑Mobile Polska istotnie zwiększył zatrudnienie w obsłudze klienta i sprzedaży, co jest odzwierciedlone w wyższych kosztach pośrednich Spółki w porównaniu do 2016 roku. Istotnymi czynnikami wpływającymi na wynik EBITDA w 2017 roku są również trendy rynkowe związane z dominacją nielimitowanych usług zarówno w segmencie abonamentowym jak i przedpłaconym, a także silna presja cenowa. Skutkują one obniżeniem przychodów z usług telekomunikacyjnych oraz wyższymi kosztami obsługi połączeń międzyoperatorskich. Wynik skonsolidowany EBITDA Spółki za 12 miesięcy 2017 roku jest równy 1,782 miliarda złotych i jest niższy o 15,1 procent w porównaniu do 2016 roku. Po wyłączeniu negatywnego wpływu regulacji roamingowych EBITDA byłaby niższa o 9,8% w 2017 roku. W czwartym kwartale 2017 roku EBITDA T Mobile Polska wyniosła 450 milionów złotych z widocznym wpływem regulacji roamingowych w wysokości 44 milionów złotych. Bez tego efektu EBITDA obniżyłaby się o 17,6% w porównaniu do czwartego kwartału 2016 r.

T-Mobile EBITDA 2017

Ponad 10 tysięcy stacji bazowych z LTE

T‑Mobile Polska stale inwestuje w infrastrukturę oraz rozbudowuje swoją sieć, aby zagwarantować klientom najlepszą jakość korzystania z usług oferowanych przez T‑Mobile. W 2017 roku liczba stacji bazowych obsługujących klientów w technologii LTE wzrosła o 1 827 do 10 217, a liczba stacji oferujących klientom LTE 800 MHz wzrosła o 3 621 i na koniec roku wynosiła 5 593. Oznacza to, że 99,8 % populacji kraju znajduje się w zasięgu technologii LTE T‑Mobile. Oprócz zwiększenia zasięgu, T Mobile Polska wdraża nowe rozwiązania i technologie, które zapewniają klientom lepsze parametry korzystania z sieci. Technologia Carrier Aggregation LTE była dostępna na koniec roku na ponad 3,9 tysiącu stacji bazowych docierając do 43,3% populacji Polski.

T‑Mobile oferuje najlepszą i najszybszą sieć mobilną w Polsce

W 2017 roku T‑Mobile po raz czwarty z rzędu wygrał badania jakości sieci mobilnych w Polsce i otrzymał certyfikat „Best in test 2017”. T‑Mobile wyprzedził pozostałych operatorów w obu kategoriach, jakości połączeń głosowych i usług transmisji danych, ale także na każdym z obszarów badania: największe miasta, miejscowości i drogi. W zrealizowanym w listopadzie 2017 roku badaniu T‑Mobile uzyskał 876 punktów na 1 000 możliwych, najwięcej ze wszystkich operatorów w Polsce.

T‑Mobile Polska został również liderem rankingu SpeedTest.pl w 2017 roku. W ubiegłym roku użytkownicy platformy SpeedTest.pl zmierzyli prędkość swoich łączy ponad 30 miliony razy, co sprawia, że jest to największa platforma pomiarowa w Polsce. Na podstawie uzyskanych przez użytkowników wyników pomiarów prędkości Internetu mobilnego w telefonach T‑Mobile okazał się operatorem oferującym najszybszy Internet mobilny w 2017 roku w Polsce.

T‑Mobile jest bliżej klientów

Jednym z priorytetów T‑Mobile Polska jest zapewnienie klientom najlepszej obsługi, w każdym momencie. W związku z tym w 2017 roku T‑Mobile zwiększył sieć sprzedaży, wzmocnił zespół odpowiedzialny za obsługę klientów oraz uprościł wiele procesów wewnętrznych ułatwiając klientom korzystanie z usług jak również kontakt z firmą. W 2017 roku T‑Mobile Polska otworzył 103 nowe sklepy zwiększając ich liczbę do 665 punktów sprzedaży w całym kraju. Równocześnie ze zwiększaniem sieci sprzedaży T‑Mobile zatrudnił setki pracowników, w zespołach odpowiedzialnych za sprzedaż i bezpośrednią obsługę klientów. Spółka ułatwiła klientom kontakt z telefonicznym biurem obsługi wdrażając nowy IVR, który przyczynił się do blisko czterokrotnego skrócenia czasu oczekiwania na połączenie z konsultantem. T Mobile systematycznie rozwija także aplikację Mój T‑Mobile, która wzbogaciła się w ostatnich miesiącach o całą listę nowych funkcjonalności, m.in., płatności on-line, listę faktur z 12 miesięcy wstecz czy mapę salonów. W ciągu ostatniego roku liczba klientów korzystających z aplikacji wzrosła dwukrotnie.

T‑Mobile z dodatnim bilansem przenoszalności numerów w 2017 roku

8 stycznia 2018 roku Urząd Komunikacji Elektronicznej opublikował raport ze statystykami przenoszalności numerów komórkowych w czwartym kwartale 2017 roku. T‑Mobile Polska uzyskał najlepszy bilans przenoszalności numerów mobilnych na rynku z wynikiem 22 706 numerów na plusie. Dzięki poprawie trendów w całym 2017 roku bilans przenoszalności numerów Spółki wyniósł 506 numerów na plusie, podczas gdy w 2016 roku był ujemny i wyniósł 307 052 numerów.

Wzrost bazy klientów prepaid oraz średniego przychodu na klienta prepaid

W czwartym kwartale 2017 roku T‑Mobile Polska zanotował wzrost bazy klientów usług przedpłaconych o 33 tysiące w porównaniu do poprzedniego kwartału. W całym 2017 roku Spółka zwiększyła średni przychód miesięczny na klienta usług przedpłaconych do 12 złotych z 10 złotych w 2016 roku.

Uproszczona oferta przyciąga rodziny

Wprowadzona w połowie roku oferta „T-Mobile 1 - BEZ LIMITU” obejmująca nielimitowane rozmowy, SMS y i MMS-y a także dostęp do Internetu bez limitu danych, cieszy się dużą popularnością wśród rodzin. Wprowadzona w połowie września nowa oferta Nielimitowanego Internetu Domowego przyciąga do T Mobile nowych klientów szczególnie z obszarów wiejskich i z małych miast, którzy stanowią 70% wszystkich aktywacji.

T‑Mobile rozwija cyfrowe rozwiązania dla biznesu

Dzięki przejęciu 1 września 2017 roku T-Systems Polska oferta T‑Mobile Polska zostanie wzbogacona o nowe rozwiązania IT, które uzupełnią usługi sieciowe i centrów danych. W ubiegłym roku Spółka oddała do użytku Biuro Zapasowe we Wrocławiu, oferując przedsiębiorcom w sumie 273 w pełni wyposażone stanowiska pracy. W Krakowie Operator oddał do komercyjnego użytku 400 m2 powierzchni kolokacyjnej w nowym centrum danych. Dzięki temu powierzchnia kolokacyjna oferowaną przez T Mobile klientom zwiększyła się w sumie do 8 000 m2. W 2017 roku T‑Mobile Polska wygrał szereg przetargów na dostarczanie usług telekomunikacyjnych dużym klientom korporacyjnym m.in. dla Narodowego Banku Polskiego, Ministerstwa Spraw Zagranicznych czy Centrum Obsługi Administracji Rządowej.

T-Mobile Krzysztof Jankowski Dyrektorem Departamentu Zarządzania Marką T‑Mobile

Od 1 października 2018 roku działania z zakresu komunikacji rynkowej T‑Mobile oraz aktywności związane z budowaniem percepcji marki realizowane będą przez Departament Zarządzania Marką. Jego szefem zostanie Krzysztof Jankowski. czytaj więcej

T-Mobile Sony Xperia XZ3 w przedsprzedaży już w T‑Mobile

Od 7 września rozpoczęła się przedsprzedaż najnowszego flagowca od Sony – Xperia XZ3. Długo oczekiwany smartfon, skrojony pod potrzeby miłośników cyfrowej rozrywki, będzie można otrzymać wraz z taryfami w najlepszej sieci T‑Mobile i przy okazji wziąć udział w beta testach najnowszej serii kultowej gry Call of Duty. czytaj więcej

T-Mobile Wyniki T-Mobile za 2Q2018: Rośnie liczba klientów i satysfakcja z usług

W ciągu roku T-Mobile pozyskał 358 tysięcy klientów, z czego 100 tysięcy w samym drugim kwartale 2018 r. Dobre wyniki operacyjne firmy wspiera stale rosnąca satysfakcja klientów, co ma swoje odzwierciedlenie w pozytywnym bilansie przenoszenia numerów i najniższym od 2012 roku wskaźniku odejść klientów. czytaj więcej

T-Mobile T‑Mobile uruchamia nowe nadajniki w popularnych lokalizacjach turystycznych w Polsce

Wakacje mają to do siebie, że popularne kurorty w całej Polsce będą pękać w szwach, a stacje bazowe sieci telekomunikacyjnych zanotują wzmożony ruch. Dobrze, gdy w czasie urlopu można odpocząć od świata, ale nie oszukujmy się: instastories z plaży, albo YouTube’owa playlista „Przy ognisku” to jest prawdziwy „must have”. czytaj więcej