T-Mobile

T-Mobile Polska z wyższą bazą abonentów po pierwszym kwartale 2017

11.05.2017
W pierwszym kwartale 2017 roku T-Mobile Polska kontynuuje pozyskiwanie klientów abonamentowych, których liczba w ciągu roku zwiększyła się o 178 tysięcy. Spółka konsekwentnie inwestuje w rozbudowę infrastruktury zwiększając liczbę stacji bazowych obsługujących technologię LTE oraz Carrier Aggregation (CA), która zapewnia wyższe prędkości przesyłania danych i większą pojemność sieci.

Zobacz więcej na T-Mobile.pl.

T-Mobile Polska po pierwszym kwartale 2017 roku obsługiwała bazę 10,229 miliona klientów. Na koniec marca Spółka posiadała w segmencie usług abonamentowych 6,696 miliona klientów, a w segmencie usług przedpłaconych 3,533 miliona. W porównaniu do poprzedniego kwartału liczba klientów kontraktowych zwiększyła się o 84 tysiące, a rok do roku o 178 tysięcy. W segmencie usług przedpłaconych baza klientów na koniec pierwszego kwartału br. zmniejszyła się o 405 tysięcy w porównaniu do wyników czwartego kwartału 2016 roku. Według danych opublikowanych przez Główny Urząd Statystyczny w „Informacji o sytuacji społeczno-gospodarczej kraju w I kwartale 2017 r.” liczba użytkowników usług przedpłaconych na koniec marca br. wyniosła 19,2 miliona i była mniejsza o 27,6% w porównaniu do ubiegłego roku. Jest to wynik wprowadzenia od 25 lipca 2016 roku obowiązku rejestracji nowych numerów usług przedpłaconych w Polsce. 

 liczba klientow    liczba klientow2    kontrakt net

  • „Na obecny kształt rynku wyraźny wpływ ma wprowadzony w 2016 roku obowiązek rejestracji nowych kart prepaid oraz różnorodne promocje, które w głównej mierze stoją za obniżeniem ARPU z usług abonamentowych. Te czynniki miały również wpływ na wyniki finansowe i operacyjne T-Mobile w pierwszym kwartale tego roku”
  • - mówi Andreas Maierhofer prezes T Mobile Polska S.A. i dodaje
  • „Spółka posiada duży potencjał. Doskonałej jakości infrastruktura, rozpoznawalna marka oraz wyróżniająca się oferta, to nie jedyne czynniki, które decydują o najlepszych doświadczeniach klientów. Dlatego będziemy inwestowali w te aspekty działalności, które pozwolą oferować w przyszłości znacznie lepszą obsługę we wszystkich punktach styku firmy z klientami.”

Przychody całkowite T-Mobile Polska osiągnęły w pierwszym kwartale 2017 roku 1,572 miliarda złotych. W porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku przychody całkowite Spółki były niższe o 4,6%. W pierwszym kwartale br. EBITDA Spółki wyniosła 431 miliony złotych i była niższa o 17,2% w porównaniu do pierwszego kwartału 2016 roku. Marża EBITDA osiągnęła poziom 27,4% w pierwszym kwartale 2017 roku. Na wyniki pierwszego kwartału 2016 roku miało wpływ jednorazowe zdarzenie związane z rozliczeniem sprzedaży hurtowej międzynarodowych usług roamingowych w wysokości 58 milionów złotych. Bez uwzględnienia tego zdarzenia przychody całkowite Spółki w pierwszym kwartale 2017 roku zmniejszyłyby się o 1,2%, a EBITDA o 7,1% w porównaniu do wyników z ubiegłego roku.

 przychody1  przychody2 ebitda1   ebitda2

  • „Przychody T-Mobile Polska utrzymują się na w miarę stabilnym poziomie, na co wpływ ma m.in. wyższa sprzedaż urządzeń, która częściowo kompensuje spadające przychody z usług telekomunikacyjnych. Na wynik EBITDA Spółki dodatkowo mają wpływ wyższe koszty bezpośrednie związane z obsługą połączeń międzysieciowych jak również roamingowych oraz koszty urządzeń związane z większą sprzedażą w porównaniu do ubiegłego roku. Dzięki naciskowi na efektywność oraz restrukturyzację w 2016 roku niższe koszty stałe skompensowały częściowo wzrost kosztów bezpośrednich”
  • - powiedział Szabolcs Gaborjani, Członek Zarządu ds. Finansowych T-Mobile Polska S.A.

W 2016 roku T-Mobile Polska intensywnie rozbudowywała sieć LTE zwiększając jej dostępność o blisko 44 punkty procentowe do ponad 92% powierzchni kraju. Co sprawiło, że sieć czwartej generacji T-Mobile dociera do 99,1% populacji kraju. W pierwszym kwartale 2017 roku Spółka kontynuowała inwestycje w poprawę dostępu do LTE w Polsce, koncentrując się na miastach i szlakach komunikacyjnych. Do dyspozycji klientów w tym okresie zostało oddanych 900 nowych stacji bazowych z LTE. Firma przyśpieszyła również inwestycje związane z oferowaniem technologii Carrier Aggregation (CA), która zapewnia wyższe prędkości przesyłania danych i większą pojemność sieci. W samym pierwszym kwartale 2017 roku technologia ta została zaimplementowana na 400 stacjach bazowych, gdy w całym 2016 roku było to 600 stacjach bazowych. Co ważne zwiększa się też liczba stacji bazowych, obsługujących agregację trzech pasm częstotliwości, co pozwala na oferowanie transmisji danych z prędkością do 300 Mbps. Udział technologii LTE w całym wolumenie przesyłanych danych w pierwszym kwartale br. przekroczył poziom 60%, a w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku ilość transmitowanych danych w sieci LTE wzrosła o ponad 210%.

W kolejnych miesiącach będą realizowane kolejne działania T-Mobile Polska nastawione na ułatwienie klientom kontaktu z firmą. Pierwszą z nich jest zapowiedziana na początku kwietnia br. rozbudowa centrum obsługi klienta Spółki w Łodzi, w którym zostanie stworzonych 300 nowych miejsc pracy. Po rozbudowie centrum obsługi klienta w Łodzi będzie zatrudniać ponad 1200 osób, których głównym zadaniem będzie pomoc i codzienne wsparcie dla wszystkich klientów obsługiwanych przez T-Mobile Polska.

News Kilometry, które zmieniają życie dzieci na lepsze! Rusza szósta edycja akcji T‑Mobile Pomoc Mierzona Kilometrami

Już 24 czerwca Polacy rozpoczną wspólne zbieranie kilometrów, które zamienione przez T‑Mobile Polska na pieniądze trafią do podopiecznych fundacji TVN „Nie jesteś sam”. W tym roku gramy już o 6. Milion który przeznaczony zostanie na rehabilitację niepełnosprawnych ruchowo dzieci. czytaj więcej

T-Mobile W T‑Mobile mundial nie kończy się nigdy – nielimitowany internet domowy od T Mobile w zestawie z konsolą Sony PlayStation 4 i grą FIFA18

T‑Mobile wspiera futbolowych kibiców także po ostatnim gwizdku sędziego. Aby lepiej wykorzystać czas między piłkarskimi spotkaniami, od 21 czerwca Operator do oferty nielimitowanego Internetu domowego dołącza konsolę Sony PlayStation 4 z grą FIFA18. czytaj więcej

T-Mobile Podwajamy emocje z futbolu – wymieniamy gole na gigabajty w T‑Mobile na kartę

Już jutro, 19 czerwca, reprezentacja Polski zmierzy się z reprezentacją Senegalu, a następnie, kilka dni później stawi czoła Kolumbii i Japonii. Z wypiekami na twarzy będziemy śledzić każde zagranie naszych chłopaków, a później oglądać powtórki, skróty i analizy niewątpliwie zwycięskich meczów. Wiemy, że nasi klienci będą robić to samo, dlatego wracamy z uwielbianą akcją „gigabajty za gole”. czytaj więcej

T-Mobile W wakacje wracasz tam, gdzie było Ci dobrze – T‑Mobile rusza z nową odsłoną kampanii wizerunkowej

T‑Mobile konsekwentnie od 2017 roku może pochwalić się coraz lepszymi wynikami przenoszalności numerów wśród polskich operatorów. Po świetnie przyjętej i cieszącej się dużą popularnością, ogólnopolskiej kampanii wizerunkowej „Powroty”, dziś rusza jej wakacyjna odsłona, w której operator prezentuje jakość sieci i podkreśla zalety korzystania z niej nawet w najbardziej odległych miejscach w kraju. czytaj więcej

T-Mobile T‑Mobile Polska zaprasza na oficjalne otwarcie sklepu w kultowym CEDET w Warszawie

T‑Mobile kończy projekt rozwoju swojej sieci sprzedaży i z tej okazji zaprasza klientów na oficjalne otwarcie najnowszego sklepu w Warszawie w kultowym Cedecie. Z tej okazji na klientów czekać będą całodniowe atrakcje, niespodzianki i konkurs zorganizowany we współpracy z HUAWEI. czytaj więcej

T-Mobile T‑Mobile świętuje swoje siódme urodziny

T‑Mobile zaprasza klientów do wspólnego świętowania 7 rocznicy działalności sieci w Polsce. W tym celu przygotował specjalne obniżki cen smartfonów ( m.in.: iPhone, Sony Xperia XZ2, Samsung Galaxy S8) a także podarunek w postaci bezpłatnych pakietów danych. czytaj więcej

T-Mobile Nowe oferty w T‑Mobile na kartę

Od 6 czerwca 2018 r. T‑Mobile rozszerza swoje portfolio ofert na kartę o dwa nowe warianty. Pełen zestaw usług, prosty system rozliczeń i hitowy Supernet Video to ich główne atrybuty, które czynią z nich propozycje nie do odrzucenia. czytaj więcej

T-Mobile T‑Mobile z wyróżnieniem marki roku wg Media & Marketing Polska

Poniedziałek najlepiej zacząć od dobrych informacji. A tych nam nie brakuje! Uznany branżowy magazyn Media & Marketing Polska opublikował coroczny raport „Agencje Reklamowe i Domy Mediowe", w którym, obok najlepszych agencji na rynku reklamowym i marketingowym w Polsce, wyróżnił T‑Mobile wśród marek i marketerów roku. 24 maja podczas oficjalnej gali odebraliśmy najbardziej prestiżowe wyróżnienie w branży reklamowej. czytaj więcej

T-Mobile Działania Corporate Responsibility T‑Mobile Polska kolejny raz nagrodzone

T‑Mobile Polska znalazł się w gronie największych polskich firm, uhonorowanych Listkami CSR przyznawanymi przez tygodnik Polityka, za działania realizowane w obszarze społecznej odpowiedzialności. czytaj więcej

T-Mobile Szybsze LTE i większa pojemność sieci - T‑Mobile zmienia model wykorzystania częstotliwości

Nowe warunki współpracy pomiędzy T-Mobile i Orange
Więcej częstotliwości i pojemność dla LTE
czytaj więcej

News Kilometry, które zmieniają życie dzieci na lepsze! Rusza szósta edycja akcji T‑Mobile Pomoc Mierzona Kilometrami

Już 24 czerwca Polacy rozpoczną wspólne zbieranie kilometrów, które zamienione przez T‑Mobile Polska na pieniądze trafią do podopiecznych fundacji TVN „Nie jesteś sam”. W tym roku gramy już o 6. Milion który przeznaczony zostanie na rehabilitację niepełnosprawnych ruchowo dzieci. czytaj więcej

T-Mobile W T‑Mobile mundial nie kończy się nigdy – nielimitowany internet domowy od T Mobile w zestawie z konsolą Sony PlayStation 4 i grą FIFA18

T‑Mobile wspiera futbolowych kibiców także po ostatnim gwizdku sędziego. Aby lepiej wykorzystać czas między piłkarskimi spotkaniami, od 21 czerwca Operator do oferty nielimitowanego Internetu domowego dołącza konsolę Sony PlayStation 4 z grą FIFA18. czytaj więcej

T-Mobile Podwajamy emocje z futbolu – wymieniamy gole na gigabajty w T‑Mobile na kartę

Już jutro, 19 czerwca, reprezentacja Polski zmierzy się z reprezentacją Senegalu, a następnie, kilka dni później stawi czoła Kolumbii i Japonii. Z wypiekami na twarzy będziemy śledzić każde zagranie naszych chłopaków, a później oglądać powtórki, skróty i analizy niewątpliwie zwycięskich meczów. Wiemy, że nasi klienci będą robić to samo, dlatego wracamy z uwielbianą akcją „gigabajty za gole”. czytaj więcej

T-Mobile W wakacje wracasz tam, gdzie było Ci dobrze – T‑Mobile rusza z nową odsłoną kampanii wizerunkowej

T‑Mobile konsekwentnie od 2017 roku może pochwalić się coraz lepszymi wynikami przenoszalności numerów wśród polskich operatorów. Po świetnie przyjętej i cieszącej się dużą popularnością, ogólnopolskiej kampanii wizerunkowej „Powroty”, dziś rusza jej wakacyjna odsłona, w której operator prezentuje jakość sieci i podkreśla zalety korzystania z niej nawet w najbardziej odległych miejscach w kraju. czytaj więcej

T-Mobile T‑Mobile Polska zaprasza na oficjalne otwarcie sklepu w kultowym CEDET w Warszawie

T‑Mobile kończy projekt rozwoju swojej sieci sprzedaży i z tej okazji zaprasza klientów na oficjalne otwarcie najnowszego sklepu w Warszawie w kultowym Cedecie. Z tej okazji na klientów czekać będą całodniowe atrakcje, niespodzianki i konkurs zorganizowany we współpracy z HUAWEI. czytaj więcej

T-Mobile T‑Mobile świętuje swoje siódme urodziny

T‑Mobile zaprasza klientów do wspólnego świętowania 7 rocznicy działalności sieci w Polsce. W tym celu przygotował specjalne obniżki cen smartfonów ( m.in.: iPhone, Sony Xperia XZ2, Samsung Galaxy S8) a także podarunek w postaci bezpłatnych pakietów danych. czytaj więcej

T-Mobile Nowe oferty w T‑Mobile na kartę

Od 6 czerwca 2018 r. T‑Mobile rozszerza swoje portfolio ofert na kartę o dwa nowe warianty. Pełen zestaw usług, prosty system rozliczeń i hitowy Supernet Video to ich główne atrybuty, które czynią z nich propozycje nie do odrzucenia. czytaj więcej

T-Mobile T‑Mobile z wyróżnieniem marki roku wg Media & Marketing Polska

Poniedziałek najlepiej zacząć od dobrych informacji. A tych nam nie brakuje! Uznany branżowy magazyn Media & Marketing Polska opublikował coroczny raport „Agencje Reklamowe i Domy Mediowe", w którym, obok najlepszych agencji na rynku reklamowym i marketingowym w Polsce, wyróżnił T‑Mobile wśród marek i marketerów roku. 24 maja podczas oficjalnej gali odebraliśmy najbardziej prestiżowe wyróżnienie w branży reklamowej. czytaj więcej

T-Mobile Działania Corporate Responsibility T‑Mobile Polska kolejny raz nagrodzone

T‑Mobile Polska znalazł się w gronie największych polskich firm, uhonorowanych Listkami CSR przyznawanymi przez tygodnik Polityka, za działania realizowane w obszarze społecznej odpowiedzialności. czytaj więcej

T-Mobile Szybsze LTE i większa pojemność sieci - T‑Mobile zmienia model wykorzystania częstotliwości

Nowe warunki współpracy pomiędzy T-Mobile i Orange
Więcej częstotliwości i pojemność dla LTE
czytaj więcej