Synergia technologii i nauki w służbie człowieka, czyli T‑Mobile wprowadza SEA HERO QUEST VR
T-Mobile

Synergia technologii i nauki w służbie człowieka, czyli T‑Mobile wprowadza SEA HERO QUEST VR

29.08.2017
Dzisiaj w Berlinie odbyła się oficjalna premiera Sea Hero Quest VR od T‑Mobile. To pierwsza na świecie gra mobilna, która wykorzystuje potencjał wirtualnej rzeczywistości do gromadzenia danych, służących do wsparcia badań nad demencją.

Zobacz więcej na T-Mobile.pl.

Aplikacje mobilne są nierozłącznym elementem naszej codzienności. Rozwiązania, które pierwotnie służyły głównie rozrywce, dziś znajdują zastosowanie niemal w każdym obszarze naszego życia. Stale też prowadzone są prace, których celem jest poszukiwanie nowych, często zaskakujących rozwiązań i możliwości ich użycia. T‑Mobile to firma odpowiedzialna społecznie, która pragnie, aby technologia, którą tworzy służyła społeczeństwu jak najszerzej. Przykładem prekursorskiego wykorzystania aplikacji mobilnej jest gra Sea Hero Quest, która swoją premierę miała w 2016 r., a która poza rozrywką dla użytkowników, stała się źródłem bezcennych danych dla naukowców, pracujących nad rozpoznaniem mechanizmów umożliwiających poruszanie się w przestrzeni. Ich zrozumienie stanowić może przełom w badaniach nad demencją. Dzięki ogromnemu zainteresowaniu grą, którego efektem była rekordowa liczba pobrań – ponad 2,8 mln – możliwe było przeprowadzenie największego na świecie tego typu badania, a równocześnie opracowanie unikalnego wzorca orientacji przestrzennej człowieka. Wstępne wyniki analizy zgromadzonych danych zaprezentowane zostały na konferencji Neuroscience 2016 w San Diego, a obecnie gra przechodzi testy, których celem jest możliwość wykorzystania jej w warunkach klinicznych. W Polsce grę ściągnęło już 33 200 tys. osób.

W sierpniu 2017 r. w ręce graczy na całym świecie trafiła kolejna odsłona gry - Sea Hero Quest VR. Nowa wersja wykorzystuje technologię wirtualnej rzeczywistości i po raz kolejny poza rozrywką stanie się źródłem danych, które wykorzystane zostaną w badaniach nad demencją. Sea Hero Quest VR umożliwia naukowcom poszerzenie skali dotychczasowych obserwacji, a równocześnie pozwala mierzyć zachowania graczy ze znacznie większą precyzją. Poza tym wykorzystanie wirtualnej rzeczywistości stwarza unikalną możliwość zaangażowania osób, które nie były w stanie zrozumieć mechaniki poprzedniej wersji gry. W grupie tej znajdują się między innymi osoby z zaawansowaną demencją.

Przywykliśmy do tego, że aplikacje mobilne poza tym, że są ogólnodostępnym źródłem rozrywki, ułatwiają i porządkują nasze życie. Stały się tak popularne, że korzystamy z nich codziennie, często intuicyjnie. I stale odkrywamy możliwości ich nowych zastosowań. Sea Hero Quest VR jest najlepszym tego przykładem – mówi Małgorzata Rybak-Dowżyk, Dyrektor Komunikacji Korporacyjnej.

Gra, którą oddajemy w ręce użytkowników jest efektem pracy interdyscyplinarnego zespołu, wyznacza inne, rewolucyjne wręcz obszary zastosowania nowych technologii. Dzięki niej możemy uczestniczyć w przełomowym projekcie, w efekcie którego gromadzone są unikalne, zarówno pod względem ilościowym, jak i jakościowym dane, umożliwiające zrozumienie mechanizmów powodujących demencję. Jeśli weźmiemy pod uwagę problem starzejącego się społeczeństwa, dostrzeżemy że projekt Sea Hero Quest VR nabiera jeszcze większego znaczenia. - dodaje Małgorzata Rybak-Dowżyk.

Współcześnie demencja jest jedną z najczęstszych chorób na świecie - szacuje się, że w 2016 r. cierpiało na nią 47,5 mln osób, z których od 28,5 mln do 33,3 mln chorowało na chorobę Alzheimera (World Alzheimer Report 2016). WHO przewiduje, że w 2030 roku liczba osób dotkniętych nią wyniesie do 75,6 mln, a do 2050 r. wzrośnie do 135,5 mln. Dynamika wzrostu liczby zachorowań skłania naukowców do poszukiwania nowych, niestandardowych źródeł danych, które pozwolą zrozumieć mechanizm choroby. W procesach tych niezwykle ważny jest czas. Tradycyjne metody badań są zazwyczaj czasochłonne. Sea Hero Quest VR przyczynia się do ich przyspieszenia nawet 150 razy, ponieważ 2 minuty w grze odpowiadają ponad 200 minutom badań w laboratorium.

Wszystkie dane gromadzone w ramach obserwacji rozgrywek będą zanonimizowane i bezpiecznie przechowywane w centrum danych T-Systems w Niemczech. Dzięki temu działania będą zgodne z niemieckimi przepisami dotyczącymi bezpieczeństwa danych, które są jednymi z najbardziej rygorystycznych w Europie.

Gra została opracowana we współpracy z University College London, University of East Anglia, Alzheimer’s Research oraz studiem produkcyjnym Glitchers.

Sea Hero Quest VR współdziała z okularami Samsung Gear VR i jest dostępna bezpłatnie na platformie mobilnej Oculus.

Więcej informacji na temat tej wyjątkowej gry, historii jej powstania i szczytnego celu, w jakim została stworzona, znajduje się na stronie www.seaheroquest.com.

T-Mobile Justice gwiazdą T‑Mobile Electronic Beats Festival, który odbędzie się w dniach 28 - 30 września w Warszawie

T‑Mobile z dumą prezentuje pełny line-up zapowiadanego festiwalu T‑Mobile Electronic Beats. Już 29 września w Teatrze Nowym w Warszawie jako headliner wystąpią Justice ze swoim DJ Setem! Tego wieczoru zagrają także Maribou State, Meute oraz wszystkie gwiazdy projektu T‑Mobile Electronic Beats POWROTY – na jednej scenie. Bilety trafią do sprzedaży 20 września br. via Going. czytaj więcej

T-Mobile T-Mobile Polska zaoferuje usługi światłowodowe na sieci Nexera

T‑Mobile zaoferuje usługi światłowodowe na sieci Nexera. Kolejne 450 tysięcy gospodarstw domowych znajdzie się w zasięgu oferty stacjonarnej T‑Mobile do 2020 roku. czytaj więcej

T-Mobile Spoty zachęcające do włączenia się w szóstą edycję akcji T‑Mobile Pomoc Mierzona Kilometrami z tłumaczeniem na język migowy

Akcja T‑Mobile Pomoc Mierzona Kilometrami skierowana jest do wszystkich posiadaczy smartfonów, niezależnie od sieci z której korzystają. Biorą w niej udział wszyscy, którzy dzięki swojej aktywności fizycznej, pokonując kilometry, realizują wspólny cel i tym samym sprawiają, że kolejne środki pieniężne trafiają do najbardziej potrzebujących. A walczymy już o 6. milion :) W tym roku po raz pierwszy komunikację o projekcie i zasadach włączenia do niego przygotowano również do osób głuchych. Spoty telewizyjne, zachęcające do włączenia się do wspólnego pomagania, tłumaczone są na język migowy czytaj więcej

T-Mobile T-Mobile na prowadzeniu, jaka będzie odpowiedź Orange? – Internet mobilny w Polsce (lipiec 2018)

Portal RFBenchmark.pl opublikował lipcowy ranking operatorów komórkowych w Polsce. Po raz kolejny zbadano szybkość i jakość Internetu mobilnego. T-Mobile zwyciężył w dwóch z trzech zbadanych kategorii (średniej szybkości pobieranych danych oraz wartości ping). Najsłabsze wyniki osiągnął Play (w kategorii średniej szybkości pobieranych danych oraz średniej szybkości wysyłanych danych). czytaj więcej