Satysfakcja klienta - sprawdź czy umiesz o nią zadbać
News

Satysfakcja klienta – sprawdź, czy umiesz o nią zadbać

05.08.2020
On-line jako kanał sprzedaży nigdy nie był aż tak ważny jak teraz. Oczywiście, branża e-commerce notowała z roku na rok spore wzrosty, ale w czasie pandemii ta forma zakupów stała się jeszcze bardziej powszechna. To sprawia, że e-sprzedający powinni zogniskować swoje wysiłki wokół zakupowej satysfakcji klienta, by go zdobyć i zatrzymać. Jak tego dokonać?

Satysfakcja klienta w e-commerce – co na nią wpływa?

W branży e-commerce cały proces zakupowy odbywa się poza fizycznym kontaktem z klientem. Satysfakcja klienta budowana jest na każdym jego etapie. Pomijając kwestie związane z samym sklepem internetowym, jego funkcjonalnością i jakością sprzedawanych produktów, najistotniejsze w kontekście zadowolenia konsumenta będą:

  • jakość obsługi,
  • jakość dostawy,
  • wrażenia klienta podczas pierwszego kontaktu z produktem.

Rozwińmy każdy z tych punktów.

Jakość obsługi

Sprzedażowa i posprzedażowa obsługa klienta – jej jakość, to jeden z kluczowych czynników odpowiadających za satysfakcję klienta e-commerce. Pamiętajmy, że konsumenci kupują na odległość, potrzebują zatem upewnić się co do cech produktu czy chociażby formy wysyłki. Potrzebują również porady, rozwiania wątpliwości. Co istotne, na odpowiedź nie będą za długo czekać. Niekompetencja w tym obszarze może kosztować wiele więcej, niż myślimy. Niezadowolenie klienta z obsługi to powód, by zrezygnować z transakcji – nie tylko tej, ale i kolejnych – i odejść do konkurencji. To nie wszystko. Złe doświadczenia zakupowe w naturalny sposób kształtują nie najlepszą opinię o sprzedającym, którą niezadowolony klient dzieli się z innymi osobami. W ten sposób, potencjalnie możemy stracić nie jednego klienta, ale kilku.

Jakość dostawy

Jeśli chodzi o jakość dostawy, należy tu wyodrębnić dwa podstawowe obszary. Pierwszy związany jest z tym, co dotyczy wysyłki konkretnego produktu, drugi zaś z jej formą czyli opakowaniem. Na satysfakcję klienta w kontekście dostawy wpływa przede wszystkim jej cena oraz czas oczekiwania na przesyłkę. Tu należy także wziąć pod uwagę czas jej przygotowania. Nie mniej ważny jest dostęp do alternatywnych form dostawy, dogodnych dla klienta (np. kurier, sieć paczkomatów, Poczta Polska).

Ogromne znaczenie zaczyna mieć również forma, w jakiej przesyłka jest dostarczana. Bezsprzecznie zadbać trzeba o bezpieczeństwo samego produktu. Ale równie ważne dla konsumentów jest to, czy paczkę można łatwo otworzyć. Nie można także pominąć rosnącej świadomości ekologicznej. Konsumenci zwracają uwagę na recykling opakowań czyli rodzaj materiałów, które zostały użyte, by przesłać produkt. Znacznie bardziej cenią firmy, które korzystają z proekologicznych rozwiązań.

Spersonalizowane opakowania

Co robi największe wrażenie na klientach i wpływa na ich zadowolenie z zakupu? Spersonalizowane opakowanie – takie, które trafia w ich gust, zachwyca estetyką, daje przyjemność podczas otwierania. Pozytywne doświadczenia związane z unboxingiem mają dużą siłę rażenia, co wpływa na generowanie sprzedaży. Nie tylko przywiązują klienta do sklepu, ale sprawiają także, że swoim dobrym doświadczeniem dzieli się z innymi. A to bardzo łatwe w dobie ogólnego dostępu do mediów społecznościowych. Personalizując opakowania, dbając o ich estetykę i jakość, możemy wiele wygrać.

 

News Zadbaj o swój telefon!

Chcesz zainwestować w bezpieczeństwo Twojego sprzętu? Warto zadbać o ochronę ekranu. Zakup szkła hartowanego wysokiej jakości będzie strzałem w dziesiątkę!

- Dlaczego warto kupić szkło hartowane do telefonu?
- Czym się kierować przy zakupie szkła hartowanego? czytaj więcej

Wiadomości firmowe Nowość od GFI Software: Eloquens AI – automatyzacja obsługi e-maili

GFI Software wprowadziło na rynek nowe rozwiązanie, które automatyzuje obsługę skrzynki odbiorczej i pozwala firmom odzyskać czas. Eloquens AI to inteligentny asystent e-mailowy, który odczytuje i odpowiada na wiadomości w ciągu kilku minut – 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Co ważne, narzędzie jest w pełni zintegrowane z Kerio Connect, dzięki czemu użytkownicy tego systemu pocztowego mogą wdrożyć AI bez żadnych przeszkód. czytaj więcej

News Laptopy poleasingowe - czy używany sprzęt biznesowy to mądra inwestycja?

Zakup komputera to decyzja, która często wiąże się z dużym wydatkiem. Dla wielu osób alternatywą dla nowego sprzętu są laptopy poleasingowe, szczególnie te, które wcześniej służyły w biznesie. Czy takie rozwiązanie to dobry wybór? Jakie korzyści oferują laptopy używane, a na co warto uważać? W tym artykule znajdziesz odpowiedzi na te pytania. czytaj więcej

News Jak urządzić pokój gracza pod kątem jakości dźwięku? Jakie mini wieże stereo są warte uwagi?

Prywatny gaming room w domu da się stworzyć własnymi siłami. Wcale nie musisz inwestować dziesiątek tysięcy złotych, żeby przygotować pokój idealny do rozrywki przed ekranem komputera lub konsoli. O co musisz zadbać i od czego w ogóle zacząć urządzanie pokoju dla gracza? Na początek weź pod uwagę akustykę pomieszczenia, która przełoży się na jakość codziennych rozgrywek. Dopiero później zacznij kompletowanie wyposażenia wnętrza. czytaj więcej