Satysfakcja klienta - sprawdź czy umiesz o nią zadbać
News

Satysfakcja klienta – sprawdź, czy umiesz o nią zadbać

05.08.2020
On-line jako kanał sprzedaży nigdy nie był aż tak ważny jak teraz. Oczywiście, branża e-commerce notowała z roku na rok spore wzrosty, ale w czasie pandemii ta forma zakupów stała się jeszcze bardziej powszechna. To sprawia, że e-sprzedający powinni zogniskować swoje wysiłki wokół zakupowej satysfakcji klienta, by go zdobyć i zatrzymać. Jak tego dokonać?

Satysfakcja klienta w e-commerce – co na nią wpływa?

W branży e-commerce cały proces zakupowy odbywa się poza fizycznym kontaktem z klientem. Satysfakcja klienta budowana jest na każdym jego etapie. Pomijając kwestie związane z samym sklepem internetowym, jego funkcjonalnością i jakością sprzedawanych produktów, najistotniejsze w kontekście zadowolenia konsumenta będą:

  • jakość obsługi,
  • jakość dostawy,
  • wrażenia klienta podczas pierwszego kontaktu z produktem.

Rozwińmy każdy z tych punktów.

Jakość obsługi

Sprzedażowa i posprzedażowa obsługa klienta – jej jakość, to jeden z kluczowych czynników odpowiadających za satysfakcję klienta e-commerce. Pamiętajmy, że konsumenci kupują na odległość, potrzebują zatem upewnić się co do cech produktu czy chociażby formy wysyłki. Potrzebują również porady, rozwiania wątpliwości. Co istotne, na odpowiedź nie będą za długo czekać. Niekompetencja w tym obszarze może kosztować wiele więcej, niż myślimy. Niezadowolenie klienta z obsługi to powód, by zrezygnować z transakcji – nie tylko tej, ale i kolejnych – i odejść do konkurencji. To nie wszystko. Złe doświadczenia zakupowe w naturalny sposób kształtują nie najlepszą opinię o sprzedającym, którą niezadowolony klient dzieli się z innymi osobami. W ten sposób, potencjalnie możemy stracić nie jednego klienta, ale kilku.

Jakość dostawy

Jeśli chodzi o jakość dostawy, należy tu wyodrębnić dwa podstawowe obszary. Pierwszy związany jest z tym, co dotyczy wysyłki konkretnego produktu, drugi zaś z jej formą czyli opakowaniem. Na satysfakcję klienta w kontekście dostawy wpływa przede wszystkim jej cena oraz czas oczekiwania na przesyłkę. Tu należy także wziąć pod uwagę czas jej przygotowania. Nie mniej ważny jest dostęp do alternatywnych form dostawy, dogodnych dla klienta (np. kurier, sieć paczkomatów, Poczta Polska).

Ogromne znaczenie zaczyna mieć również forma, w jakiej przesyłka jest dostarczana. Bezsprzecznie zadbać trzeba o bezpieczeństwo samego produktu. Ale równie ważne dla konsumentów jest to, czy paczkę można łatwo otworzyć. Nie można także pominąć rosnącej świadomości ekologicznej. Konsumenci zwracają uwagę na recykling opakowań czyli rodzaj materiałów, które zostały użyte, by przesłać produkt. Znacznie bardziej cenią firmy, które korzystają z proekologicznych rozwiązań.

Spersonalizowane opakowania

Co robi największe wrażenie na klientach i wpływa na ich zadowolenie z zakupu? Spersonalizowane opakowanie – takie, które trafia w ich gust, zachwyca estetyką, daje przyjemność podczas otwierania. Pozytywne doświadczenia związane z unboxingiem mają dużą siłę rażenia, co wpływa na generowanie sprzedaży. Nie tylko przywiązują klienta do sklepu, ale sprawiają także, że swoim dobrym doświadczeniem dzieli się z innymi. A to bardzo łatwe w dobie ogólnego dostępu do mediów społecznościowych. Personalizując opakowania, dbając o ich estetykę i jakość, możemy wiele wygrać.

 

News Jak wybrać najlepszego operatora?

Co najmniej raz na dwa lata nadchodzi moment, w którym chcemy zweryfikować, czy nasz dotychczasowy operator sieci komórkowej rzeczywiście jest najlepszym wyborem.

Spójrzmy prawdzie w oczy – jeśli masz dosyć obecnego dostawcy, na pewno nie chciałbyś przechodzić kolejnego rozczarowana.

Jakie są więc sposoby na to, żeby znaleźć dla siebie najlepszą ofertę i mieć pewność, że tym razem będzie to udany związek? czytaj więcej

News Jak zostać serwisantem telefonów? Najważniejsze informacje

Smartfony i klasyczne telefony komórkowe wkroczyły w nasze życie dość nagle i zupełnie je zmieniły. Początkowo były to urządzenia, w przypadku których podstawowe naprawy, takie jak wymiana baterii, mogły być przeprowadzane przez każdego, kto choć trochę orientował się w temacie nowych technologii. Dalszy rozwój tych urządzeń i rosnący poziom ich skomplikowania spowodowały jednak, że żeby naprawić nowoczesnego smartfona, trzeba udać się do serwisu lub skorzystać z usług serwisanta. To stwarza szansę na nową ścieżkę kariery dla każdego zainteresowanego tego typu pracą. czytaj więcej

News Wymiana baterii w iPhone XS – kiedy jest to konieczne?

Mimo upływu lat iPhone XS w dalszym ciągu można uznać za model szybki, kompaktowy oraz stylowy. Wytrzymała i świetnie skrojona obudowa komfortowo leży w dłoni, wyświetlacz OLED oczarowuje ostrością i kątami widzenia, a aparaty pozwalają na robienie naprawdę dobrych zdjęć. Praca zastosowanego w tym modelu procesora usatysfakcjonuje większość użytkowników. Czy oznacza to, że iPhone XS w 2022 roku to opcja bez wad? Potencjalnie problematyczną kwestią, której warto się przyjrzeć w tym iPhonie, jest jego bateria – a raczej jej wiek. czytaj więcej

News Serwis iPhone w Warszawie - postaw na doświadczenie i bezpieczeństwo

Słysząc o urządzeniach Apple, kojarzonych z charakterystycznym logo z nadgryzionym jabłkiem, większość osób prawdopodobnie przypomina sobie o Macbookach i iPhone'ach. Firma Apple słynie z wysokogatunkowych sprzętów o wysokiej wydajności wynikającej z imponujących parametrów technicznych. Niestety, są to urządzenia niezwykle delikatne, które często po stosunkowo niegroźnych sytuacjach potrzebują serwisu – zwłaszcza pogwarancyjnego.



Warto wtedy zadbać o pewność, że serwisanci doskonale wiedzą jak obchodzić się ze smartfonami typu iPhone. Serwis Warszawa GSM-URSUS.pl to bez wątpienia odpowiedni zespół specjalistów, którzy są w stanie pomóc CI z każdym problemem. Chcesz się o tym przekonać? Sprawdź poniższy materiał i zobacz, kiedy warto skontaktować się z firmą GSM-URSUS.pl w celu zlecenia naprawy iPhona.

czytaj więcej